2019-03-15, 04:54
Medlem
Skärmdump på det som han skrev bara minuter före dådet:

https://cdn.discordapp.com/attachments/400077257638412309/555946003279118349/D1qdWmWW0AEH7fQ.png?fbclid=IwAR03HSiYeKloii-fnohGwvUpRMTNzw_dPqbz7rDg_40eKo4s89gzsZ5e6NE

Onödigt. Mainstream vill ju att varje död muslim räknas 500 gånger för varje person som tvingas dö i någon muslimsk terrorattack.

Men vi kommer se mer sånt här från bägge sidor i Europa och västvärlden i framtiden.
Senast redigerad av Genpolen 2019-03-15 kl. 04:57.
Citera
2019-03-15, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur sjuk låter jag inte nu som känner mig lugn över att det var just en vit som är mördaren och religiösa som blev mördade?

Jag minns terror attacken i sthlm och jag gick på gatan (bor inte ens i sthlm) och kände mig orolig. Sjukt hemskt detta men känner mig lite lugnare nu.. när jag ser vem som är gm och bo. Fy fan för mig.

Det är för du gör misstaget av att tro att det är vanliga muslimer som gör dåden. De muslimer som blev offren här är inte de muslimer som begått terrordåd.

Jag är ateist och är ingen fan av religion generellt men du kan känna dig exakt lika otrygg som innan för detta drabbade inte de som fick dig att känna dig hotad. Fan, detta motiverar nog snarare de du är rädd för istället.

Så lose-lose här.
Citera
2019-03-15, 04:58
Medlem
MyJustices avatar
Kanske är jag paronid
Men jag tenderar till att tro att krafter
Vill provocera fram de och vi hat
I syfte att skapa krig och inbördeskrig
Citera
2019-03-15, 04:58
Medlem
Citat:
Källa? För någon annan (också utan källa) säger att han blivit gripen. Har dom verkligen flera mosker såpass nära varandra där borta?
Vad sägs om att läsa Expressen?

https://www.expressen.se/nyheter/skjutning-vid-moske-i-nya-zeeland-flera-skadade/

Det är svårt att lämna källa på allt. Man bandar inte live nyheter, fotograferar böcker etc för att visa upp på nätet. Ibland får man tro på folk till motsatsen är bevisad eller leta själv
Citera
2019-03-15, 04:59
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det är för du gör misstaget av att tro att det är vanliga muslimer som gör dåden. De muslimer som blev offren här är inte de muslimer som begått terrordåd.

Jag är ateist och är ingen fan av religion generellt men det du kan känna dig exakt lika otrygg som innan för detta drabbade inte de som fick dig att känna dig hotad. Fan, detta motiverar nog snarare de du är rädd för istället.

Så lose-lose här.

Vanliga muslimer? 2017 var det 70% utav muslimerna som vill ha shaira lagar. Nu begår inte alla dessa terrorattacker men det är fortfarande jävligt läskigt.
Citera
2019-03-15, 05:01
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Vad sägs om att läsa Expressen?

https://www.expressen.se/nyheter/skjutning-vid-moske-i-nya-zeeland-flera-skadade/

Det är svårt att lämna källa på allt. Man bandar inte live nyheter, fotograferar böcker etc för att visa upp på nätet. Ibland får man tro på folk till motsatsen är bevisad eller leta själv

Du ser väl själv hur snyggt det är att bara skriva något kort och lämna det så. Klart man vill veta vart personen har hört det i från när det gäller något stort så som att han skulle blivit gripen, eller att en annan moske också har attackerats.

https://www.youtube.com/watch?v=QZFHDvUuizc&app=desktop lyssnar jag på nu.
Citera
Medlem
Citat:
Vanliga muslimer? 2017 var det 70% utav muslimerna som vill ha shaira lagar. Nu begår inte alla dessa terrorattacker men det är fortfarande jävligt läskigt.
Vanliga = inte extremister som begår terrordåd. Sen vet jag inte mycket om de 70% osv som du citera. De vet jag inte tillräckligt om för att kommentera i ärlighetens namn.

Håller med dig om att terrordåd från alla håll bidrar till en otrolig nojja.

Att sitta inne i en biosalong är smått ångestinducerande kan jag personligen tycka t.e.x.

Vidriga tider vi lever i idag.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Halvgissar på:
Dålig i skolan, ingen utbildning, mycket tv-spel, bitcoinrik, incelkultur, inga förhållanden, få vänner, reddit, självlärd genom alternativa (nyhets)källor.
Sen slår det slint.
Citera
2019-03-15, 05:02
Medlem
Att någon skulle få nog av islamiska terrorattacker mot civila var väntat. Platsen dock lite oväntad, Nya zeeland. Hade mer väntat Frankrike och någon som ville hämnas massakerna på teatern i Paris, Baclan.

Tror även de halshuggna vita kvinnorna i Marocko har triggat hans hat mot muslimer.
Citera
2019-03-15, 05:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Kanske är jag paronid
Men jag tenderar till att tro att krafter
Vill provocera fram de och vi hat
I syfte att skapa krig och inbördeskrig

Ja? Han skriver ju att det är syftet i sitt jävla idiotmanifest.
Citera
2019-03-15, 05:04
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Halvgissar på:
Dålig i skolan, ingen utbildning, mycket tv-spel, bitcoinrik, incelkultur, inga förhållanden, få vänner, reddit, självlärd genom alternativa (nyhets)källor.
Sen slår det slint.

Dock kvarstår frågan, om detta nu stämmer. Varför just attackera muslimer? Varför skjuter han inte upp en skola, ett köpcentrum eller något?
Citera
2019-03-15, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja så är det och i grunden är ju naturligtvis problemet att man har blandat människor med helt olika kulturer. Kulturkrockar kommer som ett brev på posten. Detta dåd kan inspirera andra att göra samma sak och det kan inspirera muslimer att utföra hämndattacker.
Problemet är att vi alla har saker vi identifierar oss med och förknippar känslor till sådant som känns viktigt. Att andra människor ska brinna, kan vara en känsla för många olika. Kristna, muslimer som försöker kuva kvinnor, eller bittra män o olika kulturer och som den här tomten. Vi har ett kollektivt medvetande för symboler. Majoriteten av alla människor som önskar helvetet åt andra, massmördar inte och mördar inte ens en endaste.

Ja. Män som leker blir vår undergång. Det här är inte en kulturkrock, lika lite som det i Stockholm osv. Det är bara hat gömt bakom individens personliga rättfärdigande inför de känslor den har och handlingar som utförs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in