2019-03-15, 04:45
Medlem
sfrges avatar
Man är ju inte förvånad egentligen. Det var väl bara en tidsfråga innan bägaren rann över för någon galning.

Lät det inte som han spelade nån sorts judisk låt i bilen när han kör mot moskén?
Kan han vara jude?
Citera
Medlem
Staden heter Christchuch (Kristkyrka), det är ju ganska symboliskt.
Egentligen är det ju inte så förvånande att något sånt här händer. Det finns så många människor i världen och Breivik kan ju inte vara unik. Dessutom finns det en mycket tydligare motivbild än när Breivik utförde sitt dåd. På den tiden fanns inte ens IS.
Citera
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Detta är ren vinst för ETC-vänstern. Det låter vidrigt men så är det.

Så är det tyvärr.. Ser framför mig hur dom öppnar champagnen och nu håller på att fixa en manifestation mot rasism
Citera
Medlem
Ärligt talat blir jag inte särskilt upprörd över det här. Som jag ser det handlar det om payback-time för vad muslimerna utsatte yazidier och kristna och andra grupper för i Mellanöstern.
Citera
2019-03-15, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Ärligt talat blir jag inte särskilt upprörd över det här. Som jag ser det handlar det om payback-time för vad muslimerna utsatte yazidier och kristna och andra grupper för i Mellanöstern.
Det är så problemen där fungerar, hämndspiraler. Om du missat det. Terror är terror, oavsett vem som skjuts.
Citera
2019-03-15, 04:48
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Man är ju inte förvånad egentligen. Det var väl bara en tidsfråga innan bägaren rann över för någon galning.

Lät det inte som han spelade nån sorts judisk låt i bilen när han kör mot moskén?
Kan han vara jude?

Trodde direkt det var islam bakom, såg först ut som arabiska bokstäver på vapnena? Han kanske lyssnade på någon spellista på spotify om det först var någon ''judisk'' musik för att sedan bli initial d när han gäser på i slutet.
Citera
2019-03-15, 04:49
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Källa? För någon annan (också utan källa) säger att han blivit gripen. Har dom verkligen flera mosker såpass nära varandra där borta?

Jag tittar på livenyheter på youtube:

https://m.youtube.com/watch?v=QZFHDvUuizc

Han är gripen! Går RYKTEN om en tredje skjutning, verkar fake dock än så länge..
Citera
2019-03-15, 04:50
Medlem
Står namn som Luca Traini (som sköt svarta) och Alexandre Bissonnette (Moskésskjutning i Québec) på vapnen. Uppenbart en person som är emot muslimer i västländer. Samma sort som ABB.

Den här artikeln är bland det sista han postade på Twitter: https://cloverchronicle.com/2018/12/12/illegal-immigrant-in-sweden-repeatedly-desecrates-11-year-old-terror-victims-grave-and-police-do-not hing-about-it/

• One gunman, believed to be Australian, filmed as he shot victims in the mosque - and wrote a manifesto declaring his intentions
Kan vara två gripna.
4:00pm: One person is in custody and there have been people killed in two mosques, one on Deans Ave and one in Linwood.

4:25pm: Footage has also emerged of a man being arrested near a crashed white SUV in Christchurch.
Kan vara en polis skjuten.
"Apparently there have been people in the mosque shot, and a police officer's been shot too.
Oklart om någon blev skadad vid den andra moskén.
A second shooting happened at a mosque in the Linwood area of the city.

A well known Muslim local chased the shooters and fired two shots at them as they sped off.
https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12213039
https://www.tvnz.co.nz/one-news/new-zealand/number-schools-in-lockdown-police-respond-critical-incident-christchurch?variant=tb_v_2
Citera
2019-03-15, 04:51
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Hur sjuk låter jag inte nu som känner mig lugn över att det var just en vit som är mördaren och religiösa som blev mördade?

Jag minns terror attacken i sthlm och jag gick på gatan (bor inte ens i sthlm) och kände mig orolig. Sjukt hemskt detta men känner mig lite lugnare nu.. när jag ser vem som är gm och bo. Fy fan för mig.
Citera
2019-03-15, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Det är så problemen där fungerar, hämndspiraler. Om du missat det. Terror är terror, oavsett vem som skjuts.

Ja så är det och i grunden är ju naturligtvis problemet att man har blandat människor med helt olika kulturer. Kulturkrockar kommer som ett brev på posten. Detta dåd kan inspirera andra att göra samma sak och det kan inspirera muslimer att utföra hämndattacker.
Citera
2019-03-15, 04:53
Medlem
Halloween2s avatar
Okej det är TVÅ mosker som blivit beskjutna. Man kan tydligen höra hans gps berätta vägen för honom i videon.
Citera
2019-03-15, 04:54
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:

Payback är det, men inte för det du skriver om, utan för "Muslimsk" terror i Västeuropa, Ebba Åkerlund nämns som en vändpunkt i hans liv. Efter Drottninggatan kunde han inte ignorera längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in