Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vad jag skrev är att de följer rutiner identiskt som vilken mordutredning som helst:
uteslutande av annan gärningsperson likaväl som att undersöka äkthet, autentiska signaturer.
Det är med andra ord inget att ens fundera över.
"I vilken mordutredning som helst" så hade inte en i huset boendes fingeravtryck på en papperslapp i deras egna kök direkt tagits som bevis på att "gärninsförklaringen kring samförstånd" på lappen är sanningen. Det finns nämligen då het naturliga förklaringar till att en i huset boende persons fingeravtryck finns på alltifrån block, skrivarpapper, köksknivar och precis allt annat i hushållet.
Om till exempel en make dödat sin fru med en kökskniv från hushållet, och man hittar hennes fingeravtryck på knivskaftet, så konkluderar man inte att hon var "med" på kniv-våldet.
Det kan också exempelvis vara så i det här fallet att O (drar bara ett exempel nu, obs) skrivit i "brevet" och i ett uppjagat/gränspsykotiskt tillstånd räckt fram lappen till H och skrikigt "Nu skriver du för i helvete på här!!!" varpå hon rädd och/eller chockad tar pappret för att se vad det är frågan om. Vips! så har du hennes fingeravtryck på pappret. Beroende på hur rädd hon är i situationen (som kan vara chockartad och traumatisk) kanske hon till och med skriver på för att lugna situationen tillfälligt.
Det jag egentligen ville säga var mest att jag hoppas verkligen att de offentliggjorda dokumenten innehåller ANNAT som styrker samförstånd, till exempel utdrag ur de mail som flera gånger nämnts som "bevis" för samförstånd.