2019-03-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hm, någon måste väl ta över Lindbergs arv. Det är väl inget nytt, att poliser är grisar.
Fy vilken kommentar som drar alla våra fina poliser över en kam.Typisk vänster kommentar från 60-talet och tidningen Puss. Men så fort en vänsterperson blir offer, då ringer dom: Polisen!
Citera
2019-03-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Förstår hur du tänker men svensk underrättelsetjänst jobbar inte så (ryssarna använder svalor dock) och hade vi gjort det så hade det hela varit sanktionerat och MS hade inte suttit på apberget.

Kan iofs vara på eget initiativ utan sanktionering, för att framstå som pojken med guldbyxorna... långsökt kanske men att en man i hans situation skulle frilansa som hallick ett par gånger om året endast för pengar känns långsökt även det.
Citera
2019-03-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan väl även handla om något "sidointresse" av det lite mer udda slaget. Ponera exempelvis att MGM vid sidan av sitt vanliga liv med sambo, karriär, osv. då och då haft lite andra "äventyr" och att dessa "äventyr" inkluderat inslag av både tvång och koppleri. Alla som sysslar med "sexuellt avvikande" saker gör trots allt inte det på heltid.

Visst kan det vara så. Inte lika roligt dock.
Citera
2019-03-14, 22:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Visst kan det vara så. Inte lika roligt dock.

Nä, kanske inte lika roligt, åtminstone inte om man gillar spionromaner, men MGM känns inte riktigt som en person som handskas med informatörer. De som eventuellt sysslar med sådant sitter nog några våningar längre ned i organisationen.
Citera
2019-03-14, 22:15
Moderator
Siegfrids avatar
Mycket märkligt, personen är enligt uppgift en blyg, tillbakadragen, timid person som är den sista man kan tänka sig vara den som håller en sexslav för uthyrning, våldtar och misshandlar. Men man ska inte döma hunden efter håren.
Citera
2019-03-14, 22:19
Medlem
Citat:
Nä, kanske inte lika roligt, åtminstone inte om man gillar spionromaner, men MGM känns inte riktigt som en person som handskas med informatörer. De som eventuellt sysslar med sådant sitter nog några våningar längre ned i organisationen.

...som damen i fråga? Äh, jag vet att det är önsketänkande...
Citera
2019-03-14, 22:20
Medlem
Citat:

Angående brottet koppleri så behöver väl den som gör sig skyldig till det inte ens tjäna pengar på verksamheten? Någon annan får gärna rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att det räcker med att man "förmedlat sexuella tjänster" för att det ska vara tal om koppleri, oavsett vad man sedan själv fått ut av det hela.

Ja, det kan nog räcka med att man har 'främjat' arrangemanget. Tror jag.

Men ang pengar så sas det nyss på tv4-nyheterna att det rörde sig om en 'ansenlig' summa pengar, att det rörde sig, uppskattningsvis, om flera hundra tusen (det var åkl som uttalade sig).

Och att man misstänkte att det rörde sig om ett 10-tal köpare.
Citera
2019-03-14, 22:21
Medlem
Jofs avatar
Kanske använt henne i tjänsten som en honungsfälla?
Citera
2019-03-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Fy vilken kommentar som drar alla våra fina poliser över en kam.Typisk vänster kommentar från 60-talet och tidningen Puss. Men så fort en vänsterperson blir offer, då ringer dom: Polisen!

Att en så kallad vänster person ringer polisen har ju att göra med att de är så man vill ha det inom polismyndigheten du har väll aldrig hört en polis propagera för ett högre själv skydd med stöd av lag. Kan även tänka att du vill ringa polisen när något händer. Dock så är jag själv utav typen som vill kunna försvara min egna integritet alldeles själv där polis bara utför själva anmälan för att på sätt kunna utreda ifall jag eller någon annan har utfört något brott. Dock så är även jag tvungen att ringa polisen och även jag kan tycka att en del har ett beteende som gör att man kan tycka att de utmärker sig som grisar.
Citera
2019-03-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Kan iofs vara på eget initiativ utan sanktionering, för att framstå som pojken med guldbyxorna... långsökt kanske men att en man i hans situation skulle frilansa som hallick ett par gånger om året endast för pengar känns långsökt även det.

Faktiskt bra tänkt. Någonting totalt utanför boxen, men likväl en realistisk möjlighet. Det som talar mot det är att han varit chef på NCT fram till åtminstone 2017 och då håller man inte på att driva källor även om han, mot all förmodan och sans, skulle haft det mandatet. Det drivs inte källor hejsantjollahopsan, det är starkt reglerat. Och att använda svalor är nono i detta land. Vidare tror jag inte terrorister varit det primära målet med såden ev inhämtning utan snarare ryssarna el kineser. Men teorin ska definitivt med i alla möjligheter som en högoddsare

Det är ju just det, att det verkar varit så sällan, som liksom taler emot att han skulle riskerat sambo och jobb på detta sätt. Och mer talar för nått bdsm/Darkside-kör som spårat ur eller där hon hittat på eget. Han kan tom vidareförmedlat hennes address och ägt lägenheten utan att han haft en aning om vad som pågick.
Citera
2019-03-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, det kan nog räcka med att man har 'främjat' arrangemanget. Tror jag.

Men ang pengar så sas det nyss på tv4-nyheterna att det rörde sig om en 'ansenlig' summa pengar, att det rörde sig, uppskattningsvis, om flera hundra tusen (det var åkl som uttalade sig).

Och att man misstänkte att det rörde sig om ett 10-tal köpare.

Men frågan är om detta är baserat på hennes uppgifter eller om det rör sig om teknisk bevisning i form av kontoutdrag etc. En jävla skillnad.
Citera
2019-03-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Men frågan är om detta är baserat på hennes uppgifter eller om det rör sig om teknisk bevisning i form av kontoutdrag etc. En jävla skillnad.
Oj vad du argumenterar för att han är oskyldig innan något alls är släppt från fup. Hm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in