2019-03-14, 21:26
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
därav att man undrar om det verkligen är sant...

Jo men du och jag är ju friska (nåja jag har mina sidor men ungefär). Det finns ju helt bisarra människor, speciellt högt uppsatta.
Citera
2019-03-14, 21:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Detta vore troligt om han hade haft det som en huvudsyssla. Om syftet istället varit att använda kvinnan för att pumpa utvalda män på information eller som belöning för information så är det inte så konstigt om det inte rör sig om så många.

Han är ju knappast den sortens hallick som kör tjejen till ett truckstop över en helg.

Kan väl även handla om något "sidointresse" av det lite mer udda slaget. Ponera exempelvis att MGM vid sidan av sitt vanliga liv med sambo, karriär, osv. då och då haft lite andra "äventyr" och att dessa "äventyr" inkluderat inslag av både tvång och koppleri. Alla som sysslar med "sexuellt avvikande" saker gör trots allt inte det på heltid.
Citera
2019-03-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Okej men Benny Fredriksson var väl ändå aldrig föremål för en utredning!? Benny Fredriksson dog till följd av ett mediedrev.

Målsäganden i detta fall är en isolerad individ som driver ett rättsfall mot en annan individ. Finns ingenting hittills som tyder på organiserad kriminalitet.

Du måste hålla isär olika fall som opererar på olika nivåer.

som inkluderade anklagelse om att ha tvingt någon till abort...hur nära var en åklagar att hugga på det baserat på en enskild individs uttalande?

Du verkar tro att det inte finns inkompetens inom polis/åklagare. Finns gott om folk med egna agendor och som "väljer" vad man vill tro på. Som sagt, innan nån teknisk bevisning dyker upp som binder MS till koppleriet så är detta för mig en fiaskohistoria från polisen som även rätten köpt. Kan ha sin bakgrund i en tidigare relation eller nått som är planterat.
Citera
2019-03-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Detta vore troligt om han hade haft det som en huvudsyssla. Om syftet istället varit att använda kvinnan för att pumpa utvalda män på information eller som belöning för information så är det inte så konstigt om det inte rör sig om så många.

Han är ju knappast den sortens hallick som kör tjejen till ett truckstop över en helg.

Förstår hur du tänker men svensk underrättelsetjänst jobbar inte så (ryssarna använder svalor dock) och hade vi gjort det så hade det hela varit sanktionerat och MS hade inte suttit på apberget.
Citera
2019-03-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan väl även handla om något "sidointresse" av det lite mer udda slaget. Ponera exempelvis att MGM vid sidan av sitt vanliga liv med sambo, karriär, osv. då och då haft lite andra "äventyr" och att dessa "äventyr" inkluderat inslag av både tvång och koppleri. Alla som sysslar med "sexuellt avvikande" saker gör trots allt inte det på heltid.

nån gammal dominas/slav-relation som spårat ur
Citera
2019-03-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Jo men du och jag är ju friska (nåja jag har mina sidor men ungefär). Det finns ju helt bisarra människor, speciellt högt uppsatta.

Jo med vad är bisarr i dagens samhälle? Förutom under Pride-veckan då inget är det...
Citera
2019-03-14, 21:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietalks
Poliskåren är väl representativa för resten av befolkningen. Varken sämre eller bättre.
Resten av befolkningen har inte valt att ansöka till tjänst inom myndigheten. Det har väl redan florerat x antal länkar kring att psykopater i högre grad söker sig till denna tjänstgöring? Då är det ju allt annat än representativt för resten av befolkningen, utan de fyller en funktion till resten av befolkningen, de kommer aldrig att vara representativa civilbefolkningen.
Citera
2019-03-14, 21:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
som inkluderade anklagelse om att ha tvingt någon till abort...hur nära var en åklagar att hugga på det baserat på en enskild individs uttalande?

Du verkar tro att det inte finns inkompetens inom polis/åklagare. Finns gott om folk med egna agendor och som "väljer" vad man vill tro på. Som sagt, innan nån teknisk bevisning dyker upp som binder MS till koppleriet så är detta för mig en fiaskohistoria från polisen som även rätten köpt. Kan ha sin bakgrund i en tidigare relation eller nått som är planterat.
Helt okej för mig att du tror att detta är en fiaskohistoria. Blanda dock inte ihop det med Fredriksson som dog pga rykten.
Aborthistorien som du refererar till är grundlös.

För övrigt menar jag det inte är så konstigt att fall av denna art ibland framkommer, människan är liksom inget perfekt djur.

Det som är intressant är väl om Sandberg har äventyrat rikets säkerhet!
Citera
2019-03-14, 21:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
nån gammal dominas/slav-relation som spårat ur

Det var väl lite åt det hållet jag tänkte, men det är förstås svårt att veta utan mer information i ärendet. Däremot är väl någon slags "tidsmässigt lågintensiv BDSM-historia" inte helt omöjlig.

Angående brottet koppleri så behöver väl den som gör sig skyldig till det inte ens tjäna pengar på verksamheten? Någon annan får gärna rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att det räcker med att man "förmedlat sexuella tjänster" för att det ska vara tal om koppleri, oavsett vad man sedan själv fått ut av det hela.
Citera
2019-03-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kapten klänning är också en smart kille men det gäller att tänka med rätt huvud.

Han var översmart och kunde hålla på länge. Obegripligt. Men jag förstår faktiskt inte hur en person som har alla möjligheter, passar inte kvinnan, avpolletera henne snabbt, tjäna pengar ärligt och köp rätt aktier och ta reko kvinnor istället eller endast en.

Obegripligt att när man har lyckats komma fram så schabblar man bort allt.
Citera
2019-03-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det var väl lite åt det hållet jag tänkte, men det är förstås svårt att veta utan mer information i ärendet. Däremot är väl någon slags "tidsmässigt lågintensiv BDSM-historia" inte helt omöjlig.

Angående brottet koppleri så behöver väl den som gör sig skyldig till det inte ens tjäna pengar på verksamheten? Någon annan får gärna rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att det räcker med att man "förmedlat sexuella tjänster" för att det ska vara tal om koppleri, oavsett vad man sedan själv fått ut av det hela.

tror det stämmer. men det krävs att man kan bevisa att han känt till det, dvs att hon de facto tog betalt för tjänsterna eller att han själv fått pengar. Rör det sig om cash så bevisas inte detta så lätt, ännu svårare om hon tidigare varit med i likande sammanhang, typ gangbangs etc.

Har hon varit med på gruppsexträffar frivilligt. d'r hon sedan själv initierat annan verksamhet så kan ju knappast han läggas till last för det.

Klart att det finns någonting bakom denna historia, men att där skulle vara något kriminellt ser jag som osannolikt just nu. Teknisk bevisning avgör.
Citera
2019-03-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om sexköparna använt oreggade kontantkortstelefoner kan det bli svårt att spåra dem.

Visst är det så. Och om det handlar om sexköpare som är verksamma i hans bransch så har de nog säkerligen förstått att investera i en sån sidomobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in