2019-03-14, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Frank.einstein skrev aldrig om en skånsk läkare, det var polisen som sa det på presskonferensen. Du måste försöka hålla dig till fakta.
Rapytt gör krumbukter så jag sätter i källorna igen om skånsk läkare, presenterat av FuL Svensson:

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2019-03-14, 19:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rapytt gör krumbukter så jag sätter i källorna igen om skånsk läkare, presenterat av FuL Svensson:

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Nu begriper åtminstone inte jag någonting. Länken går inte att gå in på och resten är ju tråddeltagare. Mig spelar det ingen roll. NÅGON läkare har ju tydligen diagnostiserat barnen med ME. Men på Moa tror jag det var en slarvig diagnos av en läkare som bara var lat.
Citera
2019-03-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Var det läkaren som rekommenderade hemundervisning? Svårt läge för rektorn...

Citat:
Om rektorn fick se ett intyg med en sådan rekommendation från en läkare tror jag att hon inte kunnat avstå, hon såg säkert rubriker framför sig med "rektorn nekar sjukt barn undervisning".

Frågan är, hur vanligt är det att läkare rekommenderas hemskolning? Det låter ju som att O fått läkaren att skriva detta... han ville ha det så.

Föräldrarna var drivande om hemundervisningen
Det ser alltså ut som att hemundervisning bara SKULLE till för att sedan råkade man hitta en diagnos på vägen.
Var föräldrarna(eller en utav dem) drivande även i vilken diagnos barnen skulle ha?

För efter hemundervisning kom till stånd för den äldsta så misstänker föräldrarna samma sjukdom hos den yngsta flickan, hon som ett vittne kan beskriva inta bara fullt frisk och som hon varit i alla år det vittnet regelbundet sett och träffat flickan utan även extra pratglad i den vevan även den flickan fick samma diagnos som sin syster.
Vi pratar alltså om en hittepåsjukdom.

Isoleringen av familjen var härmed också komplett.
Ett led i familjeutrotningen och som även den var planerad?
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-14 kl. 19:43.
Citera
2019-03-14, 19:40
Medlem
Citat:
Visst är det ett hårt tryck på att man ska förstå, Vidar17 postade PM om detta.

Detta är en sjukdom som särskilt verkar locka till sig alternativvården. Finns minst fyra kliniker, varav ingen får bidrag som de önskar för sin verksamhet kring ME.

När man inte tycker eller "förstår" tillräckligt, så utsätts man för försök till "humor", bakom förlöjliganden. Det är kraftig aggressivitet som ligger bakom. Klart att vem som helst förstår att ME-drabbade vill bli förstådda, men det handlar ju inte om det när de pratar om förståelse eller mentalisering. De vill att man ska göra som de säger. Annars...

Kliniker som lobbar:
Bragee
Stora Sköndal
Vidarkliniken
Gottfries
Jag skickade dig en länk på en artikel för att visa att det finns reportage med drabbade som fortfarande lever bra liv och gör det bästa av sin situation.
Tog ju en risk och du väljer självklart att förvanska mitt PM.
Ja självklart vore det mycket lättare att vara ME-sjuk om sjukvård, försäkringskassa och övrig omgivning hade bättre kunskap om sjukdomen.
Försvarar på inget sätt de handlingar som gjorts i det här fallet!
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja visst hade Sthelitz rätt i allt. Riktiga uppgifter om denna tragedi kom ut tidigt i tråden därefter har den drunknat i en massa påhitt, det ena värre än det andra, som om det inte var tillräckligt illa ändå.

Stehlitz hade koll FUP har ju prickat av allt som den användaren skrev, för djävligt att den användaren blev så djävla hårt ansatt av alternativteoretikerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad menar du här? Man lämnar ju inte ut medlemsförteckningen hur som helst. Eller jobbar du inom patientföreningen och har tillgång till medlemsmatrikeln?
Det stod aktiv inte medlem. Men jag kan självklart ha fel.
Citera
2019-03-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag har läst artikeln 86 ggr nu och troligtvis har jag blivit blind för jag hittar inte ordet hammare nånstans?
Enligt osäker källa kommer den offentliggöras först i höst.
Citera
2019-03-14, 19:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Det stod aktiv inte medlem. Men jag kan självklart ha fel.
Man kan inte vara aktiv i en patientorganisation utan att vara medlem. Däremot kan man ju naturligtvis vara intresserad, ladda ner olika material osv. Men aktiv kan man inte vara.
Citera
2019-03-14, 19:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Enligt osäker källa kommer den offentliggöras först i höst.
Kommer HAMMAREN offentliggöras i höst? Käre jesus.
Citera
2019-03-14, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu begriper åtminstone inte jag någonting. Länken går inte att gå in på och resten är ju tråddeltagare. Mig spelar det ingen roll. NÅGON läkare har ju tydligen diagnostiserat barnen med ME. Men på Moa tror jag det var en slarvig diagnos av en läkare som bara var lat.
Ja, det är uppgifter via tråddeltagare som ger bra information.

... För att jag en gång ställde frågan om mer info kring den brutna videolänkens innehåll. Tack letsdoit och ahornylad.

hoaxgammon:
Citat:
"Det verkar vara en trådsanning att ME-diagnosen ställts av läkare i Tyskland. Enligt Sverige idag (se länk) var det en skånsk läkare som gav flickorna diagnosen."
Letsdoit:
Citat:
"Den skånske läkaren ska enl. SS vara förhörd och hade "medverkat" till att ställa diagnoserna. - Huruvida läkaren haft en privat praktik, eller varit engagerad i den reguljära sjukvården framgick inte. - Enligt SS; i en av de enskilda intervjuer som gjordes i samband med pressträffen (vill minnas i SvT, men nu borttagen), ska den skånske läkaren "tillsammans med andra" ha kommit fram till den diagnos som alltså gällt för bägge döttrarna. - På pressträffen sades också att i samband med att diagnoserna ställdes så hade behandlingsplaner gjorts upp; dock med okänt innehåll."
ahornylad:
Citat:
"För att förtydliga sades det, att denne "skåning" ställt diagnos på båda flickorna, eller varit med och ställd den (tillsammans med andra). De "andra" kan likväl ha varit med bara en gång, första gången kanske. Jag fick klart intrycket av att den här läkaren hade en huvudroll på något vis."
Citera
2019-03-14, 19:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är uppgifter via tråddeltagare som ger bra information.

... För att jag en gång ställde frågan om mer info kring den brutna videolänkens innehåll. Tack letsdoit och ahornylad.

hoaxgammon:

Letsdoit:

ahornylad:
Får hoppas att Fupen ger mer insyn. Detta känns lite... overifierat.
Citera
2019-03-14, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Får hoppas att Fupen ger mer insyn. Detta känns lite... overifierat.
Vad skulle hoaxgammon ha för anledning att leverera en videolänk från svt och beskriva samtidigt att det handlar om skånsk läkare - om det inte vore korrekt info?

Fortsättningsvis förklarar letsdoit och ahornylad vad den innehöll när jag då ställer frågan. Om jag inte minns fel så har även Moosky sett den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in