Citat:
Ursprungligen postat av
AmandaLisandra
Löven sa jag på skämt. Klart han kan vara och är men jag kan inte se kopplingen till ringen. Då borde han varit målet istället för en del av ringen.
Exakt. Det är mkt ospecifikt. Kan vara folk som inte alls jobbar för annan makt utan håller på att ställa en massa frågor de inte ska göra.
Jo, jag förstod det men ville lyfta det lite eftersom alla deltagare i handelsdelegationer vid vapenaffärer blir utsatta för påverkan, lagligt genom förhandlingar och överläggningar eller när det kan göras olagligt genom mutor eller exv. sextjänster eller bådadera.
MS position vid nationellt centrum för terrorhotbedömning gör honom värdefull som informationskälla inte som deltagare/operatör i en "olovlig underrättelseverksamhet".
När han väl klivit över gränsen blir han en del av nätverket oavsett motiv eller belöning för utförd tjänst.
I dom lugnaste vatten och så vidare. Så dom som hanterat MS ville nog inte ha för mycket aktivitet kring MS för att inte dra till sig Säpos granskande ögon.
Det kan också vara folk som arbetar på uppdrag av privata kommersiella intressen med behov av sådan jnformation.