2019-03-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
För att det är deras jobb?

Det är ett Stasisamhälle som jag tror få vill ha. Klart man spanar om man fått något tips, men vart ska vi dra gränsen för exv det legala sexuella levernet för att bli hög chef? Om man gillar att bajsa eller kissa på sin partner, utesluts man då?

hade de hittat något på honom innan, hade han inte kommit så långt. om någon avsiktligt undanhåller delar av sitt privatliv som är relativt oexponerat, då är det inte lätt. Men ljuger man i personsamtalen, ja då är man rökt.
Citera
2019-03-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Han är den du nämnde i ditt svar till mig.

MS är garanterat mål för "olovlig underrättelseverksamhet" från alla möjliga håll.

Olovlig kår är inte "min bedömning" och skulle kunna sträcka sig från romantiker som håller vapenövningar i en skogsdunge till organiserat våld typ MOP (=Mordet på Olof Palme).

Löven sa jag på skämt. Klart han kan vara och är men jag kan inte se kopplingen till ringen. Då borde han varit målet istället för en del av ringen.

Exakt. Det är mkt ospecifikt. Kan vara folk som inte alls jobbar för annan makt utan håller på att ställa en massa frågor de inte ska göra.
Citera
2019-03-14, 17:20
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Det är ett Stasisamhälle som jag tror få vill ha. Klart man spanar om man fått något tips, men vart ska vi dra gränsen för exv det legala sexuella levernet för att bli hög chef? Om man gillar att bajsa eller kissa på sin partner, utesluts man då?

hade de hittat något på honom innan, hade han inte kommit så långt. om någon avsiktligt undanhåller delar av sitt privatliv som är relativt oexponerat, då är det inte lätt. Men ljuger man i personsamtalen, ja då är man rökt.

Ja gillar man att kissa och bajsa på sin partner då bör man uteslutas. Det innebär en enorm säkerhetsrisk som främmande makt kommer vilja utnyttja.
Citera
2019-03-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ja gillar man att kissa och bajsa på sin partner då bör man uteslutas. Det innebär en enorm säkerhetsrisk som främmande makt kommer vilja utnyttja.

Inte om du är öppen med den. Jmf med homosexualitet.
Citera
2019-03-14, 17:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rätt märkligt att inte den perverse Sandberg fångats upp i MUST’s personlighetstester.
Jag trodde i min enfald att de trålade igenom de anställdas privata data/telefontrafik med regelbundenhet för att upptäcka konstigheter. Ex samtal/kontakt med kända tfn.nummer till kriminella, prostituerade, kända IP adresser till ryska underättelsemän/ambassadanställda.
Besök på udda porr/sexsajter eller spelsajter etc.
Citera
2019-03-14, 17:33
Medlem
Citat:
vilken kanal?

P1 givetvis. Finns det fler?

Alltså Eko-nyheterna, bara ett kort inslag.
Senast redigerad av Rubar 2019-03-14 kl. 17:42.
Citera
2019-03-14, 17:34
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Inte om du är öppen med den. Jmf med homosexualitet.

Har du nåt exempel på nån som nånsin varit öppen med att dom gillar att kissa och bajsa på partnern?
Citera
2019-03-14, 17:39
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Okej, jag formulerar om: Har inte Säpo bättre koll på FMs personal?
Bevisligen har dom tillräckligt bra koll.
Citera
2019-03-14, 17:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Också varit en hög chef inom svensk terrorbekämpning. Låter ju tryggt att ha en sådan person inom det viktigaste vi har att bekämpa i Sverige i dag. Om han är skyldig! Han säger enligt sin advokat att han är oskyldig. Så nu får vi vänta på vilka bevis som läggs fram. Kapten klänning, Göran Lindberg sa också att han var oskyldig.
Nå, man kan vara bra på sitt jobb fast man är ett svin i det privata. Med det inte sagt att jag vill att den här snubben skall fortsätta på sin post. Han kommer förhoppningsvis aldrig få en post inom rättsväsende eller försvaret igen. Undrar om L*ndberg och S*ndberg kände till varandras sjuka intressen och faktiskt hade en del med varandra på den tiden det begav sig. L*ndberg pysslade ju med att lämna ut töserna och tipsa andra sjuka idioter - kanske S-berg och han samarbetade på den tiden det begav sig - 2010 och innan.
Citera
2019-03-14, 17:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jo, han var med i Sydafrika på den tiden det begav sig med JAS-Gripen till Sydafrika men högsta hönset var väl Göran Persson. Men du kanske har insideinformation som jag inte har.
Media gör allt dom kan för att blanda bort korten men faktum kvarstår att polis utreder cirka 10 personer för "olovlig underrättelseverksamhet".

[/spoiler][/spoiler]Från en annan tråd beskrivs det så här av heheho
Det pågår en massarrestering av officerare , säpofolk, franördar och andra. Allt är nedtonat i media. Det luktar olovlig kår När jag är på mitt mest rosenskimrande positiva humör vill jag tro att detta är en förberedelse till lösningen av mop. Man kan inte ha folk som stör helt enkelt som varit fallet så ofta annars
Tillgängliga fakta är att en FM-anställd med tillgång till kvalificerat hemliga uppgifter är involverad i verksamhet som innebär en risk för rikets säkerhet.
Påpekar att det sades ”ett halvdussin” inblandade, alltså 6 personer inte tio. Ett dussin är tolv.
Citera
2019-03-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Påpekar att det sades ”ett halvdussin” inblandade, alltså 6 personer inte tio. Ett dussin är tolv.

Kanske kommer 'ett halvdussin' från mitt inlägg tidigare ang vad som sades på radio; vill inte sprida osanning (givetvis), det var inte menat som exakt citat, bara som jag uppfattade det i förbifarten. Kan ha vart 'en handfull' el nåt annat.
Men de sa att det i nuläget ej alls var klart hur många som totalt är inblandade (som sexköpare).
Citera
2019-03-14, 17:56
Medlem
Citat:
Har du nåt exempel på nån som nånsin varit öppen med att dom gillar att kissa och bajsa på partnern?

för 50 år sedan var ingen öppen med homosexualitet heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in