2019-03-13, 18:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSmultron
Han till och med hade hotat den danske som sagt häktad till livet offentligt, för att visa hur mycket han brydde sig. Fattar inte varför man gör allt det om man är skyldig,

Det fattar jag, överdrivet teaterspel för att folk ska tro man är oskyldig, spelar man teater är det lätt "spela över".. Säger inte att han bevisligen gjort det utan tyder det bara så. För experter skulle jag gissa de tyder det som typiskt psykopatbeteende.
Citera
2019-03-13, 18:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Av min uppgiftslämnare så ska där funnits en kille hos UA på natten. Jag vet inte om det är sant. Men jag tror på det just nu. Vidare har jag försökt få in denna i tråden. Men icke. Fb har inget gott rykte tyvärr.

Men om UA nu hade en "älskare" där på natten undrar jag hur hon hade tänkt dricka en kopp te med Helena och skvallra som systrar gör om nu hennes "loverboy" låg kvar i sängen där? Hur tänkte hon då?

Hade hon "kört" slut på grabben fullständigt så hon visste att han sov helt väck? Jag begriper inte?
Citera
2019-03-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Men om UA nu hade en "älskare" där på natten undrar jag hur hon hade tänkt dricka en kopp te med Helena och skvallra som systrar gör om nu hennes "loverboy" låg kvar i sängen där? Hur tänkte hon då?

Hade hon "kört" slut på grabben fullständigt så hon visste att han sov helt väck? Jag begriper inte?
Om där inte är någon hos UA på morgonen så är plånboken viktigare än att Helena skulle ringa hem. De är konstigt. Även att efter samtalet på natten somna direkt. Duktigt påverkad av något kanske är anledningen. Att KM är pilot tror jag också. Hade jag varit utpekad oskyldig, hade jag gått till nån tidning och berättat vilket skit sociala medier är. Har förstått att dom som var med när det hände, och bodde i närheten. Har lika många gärningsmän som finns tråden.
Citera
2019-03-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kommentar om Rykten ang BWs uttalanden.
Att han har antytt på fyllan att han vet vad som hänt..
Sagt till någon tjej att passa dej så det inte blir för dej som för Helena..
Osv... har din vän hört något om det...dessa rykten?
det sa han inget om men jag ska fråga imorgon!
Citera
2019-03-13, 23:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Om där inte är någon hos UA på morgonen så är plånboken viktigare än att Helena skulle ringa hem. De är konstigt. Även att efter samtalet på natten somna direkt. Duktigt påverkad av något kanske är anledningen. Att KM är pilot tror jag också. Hade jag varit utpekad oskyldig, hade jag gått till nån tidning och berättat vilket skit sociala medier är. Har förstått att dom som var med när det hände, och bodde i närheten. Har lika många gärningsmän som finns tråden.

Ärligt talat, kan du förtydliga detta, jag förstår inte överhuvudtaget vad du menar.
Citera
2019-03-14, 01:03
Medlem
Pajosvs avatar
Något som jag grubblat över flera gånger är att det inte verkar vara några av Helenas närmaste vänner som skriver i tråden, och det kanske man kan förstå. Visst, vissa av skribenterna i tråden kanske är Helenas närmaste vänner, men vi vet inte.

Jag är ett år äldre än Helena, och växte upp i ett typiskt svenskt villaområde som är väldigt likt det som Helena bodde i. Jag har genom Google street view kollat in Helenas bostadsområde med lekplatser och liknande. Och jag bodde bara nån kilometer från ett rekreationsområde med en stor sjö där vi ungdomar samlades under sommaren.

Om jag hade försvunnit spårlöst när jag var i 20-årsåldern så hade mina vänner med största sannolikhet skrivit i tråden. Visst, internet var ganska nytt och Flashback hade inte lanserats. Men idag borde fler av Helenas nära vänner skriva i tråden kan jag tycka.

När man är i 20-årsåldern har man ofta en stor vänkrets, nära vänner, kompisar och bekanta som man kanske bara träffas vid större festligheter. När jag var på charterresor i den åldern träffade man Borås-folk som man bara kände igen till utseende och kanske till namn.

Helenas försvinnande 1992 är väl något som det då och då än idag pratas om antar jag. Det brutala mordet på 14-åriga Reijo Daag i mina hemtrakter i Borås 1976 är något som än idag då och då kommer på tal. Jag började i första klass och kunde läsa hjälpligt när detta skedde och minns än idag förstasidan på Borås Tidning.

Ni som är bekant med med området och Mariestad och dess invånare borde ha vissa aningar om vilka gärningsmännen kan vara.
Senast redigerad av Pajosv 2019-03-14 kl. 01:13.
Citera
2019-03-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ärligt talat, kan du förtydliga detta, jag förstår inte överhuvudtaget vad du menar.
UA säger att hon vill vara nära telefonen när hon upptäckt att HA inte kommit hem. Om ifall HA ringer. Ändå åker hon iväg och hämtar plånboken hos PW på morgonen. Varför är plånboken så viktig? Här kommer min uppgiftslämnare in. Denne säger att UA ska ha haft någon hos sig under natten. Hen ska fått reda på detta några år efteråt. Hur vill jag inte skriva. Till saken hör att min uppgiftslämnare var/är ganska nära KM som är utpekad som pilot. Uppgiftslämnaren tror att KM är pilot. Någon uppgift ska ha lämnats till polisen efter radioserien. Vad vet jag inte riktigt. Har försökt få reda på vilka bilar som KM skulle kunna tänkas ha tillgång till. Men icke.
När jag pratat med närstående till uppgiftslämnaren om fallet så är svaren lika spridda som i tråden.
Citera
2019-03-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Något som jag grubblat över flera gånger är att det inte verkar vara några av Helenas närmaste vänner som skriver i tråden, och det kanske man kan förstå. Visst, vissa av skribenterna i tråden kanske är Helenas närmaste vänner, men vi vet inte.

Jag är ett år äldre än Helena, och växte upp i ett typiskt svenskt villaområde som är väldigt likt det som Helena bodde i. Jag har genom Google street view kollat in Helenas bostadsområde med lekplatser och liknande. Och jag bodde bara nån kilometer från ett rekreationsområde med en stor sjö där vi ungdomar samlades under sommaren.

Om jag hade försvunnit spårlöst när jag var i 20-årsåldern så hade mina vänner med största sannolikhet skrivit i tråden. Visst, internet var ganska nytt och Flashback hade inte lanserats. Men idag borde fler av Helenas nära vänner skriva i tråden kan jag tycka.

När man är i 20-årsåldern har man ofta en stor vänkrets, nära vänner, kompisar och bekanta som man kanske bara träffas vid större festligheter. När jag var på charterresor i den åldern träffade man Borås-folk som man bara kände igen till utseende och kanske till namn.

Helenas försvinnande 1992 är väl något som det då och då än idag pratas om antar jag. Det brutala mordet på 14-åriga Reijo Daag i mina hemtrakter i Borås 1976 är något som än idag då och då kommer på tal. Jag började i första klass och kunde läsa hjälpligt när detta skedde och minns än idag förstasidan på Borås Tidning.

Ni som är bekant med med området och Mariestad och dess invånare borde ha vissa aningar om vilka gärningsmännen kan vara.

Har ochså funderat på detta 🤔 i tråden om Lukas som är försvunnen i Strömsund ( bor i närheten och har syster boende i Strömsund ) skriver folk i byn och kompisar om honom! En nära vän har skrivit mycket och givit svar på människors frågor . Han har även gått in och dementerat när vissa historier har gått över styr som man säger .
Men vet inte hur det funkar ? Om Helenas vänner / släkt sitter på någon information och det är en pågående utredning kan ju polisen bedd de vara diskreta.
I tråden om Madelene Ekfalk skrev ju hennes ” mördare ( inte 100 bevisat ) och en annan la ut en ledtråd bland kommentarerna som fick Polisen att kolla upp det och de hjälpte de att hitta henne.
Tror nog att kompisar följer tråden ? Pernilla W sa ju att hon gjorde det men inget skrev ..... vad vi vet 🤔
Citera
2019-03-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Tror nog att kompisar följer tråden ? Pernilla W sa ju att hon gjorde det men inget skrev ..... vad vi vet 🤔

Stämmer nog... minst en följer dessutom tråden maniskt...😎
Citera
2019-03-14, 17:25
Medlem
Är det någon som har koll på vem dansken var/ är och vart han tagit vägen? En dansk linslus och psykolog bodde i Mariestad och jobbade på Elux under en period på nittiotalet.
Citera
2019-03-14, 19:28
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har ochså funderat på detta 🤔 i tråden om Lukas som är försvunnen i Strömsund ( bor i närheten och har syster boende i Strömsund ) skriver folk i byn och kompisar om honom! En nära vän har skrivit mycket och givit svar på människors frågor . Han har även gått in och dementerat när vissa historier har gått över styr som man säger .
Men vet inte hur det funkar ? Om Helenas vänner / släkt sitter på någon information och det är en pågående utredning kan ju polisen bedd de vara diskreta.
I tråden om Madelene Ekfalk skrev ju hennes ” mördare ( inte 100 bevisat ) och en annan la ut en ledtråd bland kommentarerna som fick Polisen att kolla upp det och de hjälpte de att hitta henne.

Jag har tidigare följt den tråden, men det har väl inte hänt så mycket nytt, men jag har kanske fel...
Citera
2019-03-14, 21:40
Medlem
Pajosvs avatar
Helena-tråden har funnits i tolv år och det har skrivits 32222 inlägg den 14 mars 2019.

Jag har flera gånger hoppats på att det nångång kommer något positivt genombrott, men jag börjar nu förlora hoppet. Visst, många i tråden gör vad de kan för att få ett positivt avslut på det här. Polisen har sin teori och GW har sin. Ulrika och Gabriella är medelålders kvinnor och deras föräldrar runt 80-årsåldern.

Är det inte dags att polisen och GW släpper på sekretessen och visar vad de har. Låt föräldrarna få veta allt som polisen och GW har. Ge familjen Andersson all information polisen och GW har. Det är det minsta de kan göra, även om det inte är enligt regelboken.

Jag hoppas innerligt att föräldrarna och Ulrika och Gabriella får ta del av det som polisen och GW har. Jag hoppas också på att familjen får namnen på gärningsmännen om de är kända.

Det här får bara inte rinna ut i sanden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in