2019-03-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det hjälper inte hur mycket tid GW än har lagt ner, han behöver inte ha fått allt rätt ändå. Kom ihåg att Skövde-polisen säger att de anser att GW gör ett feltänk i kedjan.
Nej det betyder inte att GW har rätt ! Som det ser ut nu efter så många år så undrar man ju att utredningen sköttes så katastrofalt illa i början så Polisen går på det enda spår de har ? En ljugande person som skyller minnesluckor och händelser på spriten .
GW är profilerare och han har nog kliar sig i skallen tusentals gånger och hittat ” sina GM .
Tror helt enkelt att det finns i princip noll att gå på och efter press från media och anhöriga behöver de ha något att lägga fram .
Förhoppnings vis så tar Cold Case över och de ser med nya ögon .. istället för att stilla sig blind på de som är ” mest intressanta ? För de har ingen fler misstänkt person som de kan anhålla.
Citera
2019-03-12, 12:52
Medlem
Du har helt rätt herr Uggla. Du försöker verkligen vända på alla stenar och det gillar jag. Håller inte alltid med dig. Något vittne minns fel enligt mig. Men vilket? Motivet? Här hänger jag upp mig på den viktiga plånboken samt att Helena blev ombedd att ta taxi hem av syster UA. Systern somnade också fort tror jag.
Citera
2019-03-12, 13:58
Medlem
Eftersom vi ” vanliga som inte är inblandad i fallet och garanterat inte blivit informerad om flera saker ? Så kan det väl vara möjligt att Mannen på festen , I taxin och även senare på hotellet varit jobbig ? Helena berättar för syrran och hon anser att Helena borde ta en taxin hem , inte för att hon tror att han är en person som man ska passa sig för ? Utan för att slippa hans efterhängsenhet och ” limmande . Om man läser om Polisen och GW teorier så har det inte pratats om något sådan händelse eller inte för den delen något i Ulrikas berättelse heller . Men om ” pilot varit misstänkt i 26 år så inte fasen har polisen plockat in honom pga hans fylla och minneslucka ! Det borde vara fler små indicier som polisen lagt ihop 🤔 Det går omöjligt att misstänks en person för hans beteende den natten ? Måste finnas 1000 tals andra som gör , beter sig idiotiskt åt på fyllan saker som en annan ifrågasätter hur många skruvar som är Lös ? Säger inte Pilot inte gjort det ... absolut inte men fel plats fel tillfälle och i fel sinnesstämning kan bli katastrofalt utan att man behöver mörda någon för det .
Gällande plånboken så är det nog ute konstigt med den .
Men varför Ulrika bad Helena ta en taxi så kort bit hemifrån .. som de aldrig gör ?
Borde det finnas en anledning till ? Och det kan det göra men just det har polisen valt att inte gå ut med .
På 26 år har i princip inte något släppts av polisen förutom Pilots minnesluckor och några ev tillförlitliga vittnen . De bevisar ju egentligen bara att de har i princip ..... inte en jäkla aning vad som hänt .
Citera
2019-03-12, 14:10
Medlem
För mig är det något då UA måste hämta plånboken omgående på morgonen. Pernilla skulle ju komma hem till UA och hjälpa till o leta. Systern borta o det viktigaste är plånboken. Hmm. För UA så var den viktig.
Citera
2019-03-12, 14:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
För mig är det något då UA måste hämta plånboken omgående på morgonen. Pernilla skulle ju komma hem till UA och hjälpa till o leta. Systern borta o det viktigaste är plånboken. Hmm. För UA så var den viktig.

Jag håller med dig. Ulrika säger ju att hon inte ville lämna hemmet ifall Helena skulle ringa eller komma hem, men ändå åker hon till Töreboda för att hämta plånboken. Så ologiskt, särskilt som Pernilla skulle åka till Mariestad senare på dagen. Antingen överreagerar vi eller så var det något som var väldigt viktigt med den där plånboken. Var det kanske så att det fanns någon kvar i Helenas föräldrahem som hade koll medan Ulrika var borta? Ulrikas pojkvän?

Och varför Ulrika ber Helena ta en taxi när det var något som de aldrig gjorde, är ju också väldigt märkligt. Sa Helena trots allt något under telefonsamtalet som fick Ulrika att gå in i ett försiktighetsläge?
Citera
2019-03-12, 16:14
Medlem
Av min uppgiftslämnare så ska där funnits en kille hos UA på natten. Jag vet inte om det är sant. Men jag tror på det just nu. Vidare har jag försökt få in denna i tråden. Men icke. Fb har inget gott rykte tyvärr.
Citera
2019-03-12, 21:17
Medlem
Det stod någonstans att Helena och vänner åkte båt innan försvinnandet. Var det på Vänern?
Citera
2019-03-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Vad menar du att jag "bara" droppade ett namn som BW. Tycker du tar dig lite tid till att läsa igenom tråden. Redan 2007 nämndes han - så less på folk som kommer in och kritiserar utan motivera eller påstå motsats istället. Vet du mer om varför en nära anhörig är BW's alibi? Och enl mig även brovittnet. Men detta är min hypotes i frågan.
Nääää Jag skrev att JAG kan inte bara droppa namn på dem jag undrade över då jag inte har tillräcklig starkt underlag för det. Flashback har i sådana fall, som mitt, bett oss avstå att droppa namn. Jag har inte kritiserat ditt dropp.
Jag undrade VARFÖR man droppat BW men förstår att du vill att jag ska läsa nogrannare tillbaka i tråden. Chilla mannen! Jag frågade ju bara en fråga.
Citera
2019-03-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Att någon är nära god vän till någon har under världshistorien inte hindrat någon att råka döda någon.

De enda rykten jag någonsin hörde INNAN flashbacktråden startade handlade om just BW, alltså inget någon enstaka flashbackare fått om bakfoten.
Nä det är klart. Många dödas av närstående ju. Men vad var ryktet då?
Enligt min vän så var BW en tanig tönt som fjäskade för alla. Det var hans sämsta sida. När Helena försvann så gick han ut i tidningen för att få bekräftelse som snäll och hjälpsam vän. Han till och med hade hotat den danske som sagt häktad till livet offentligt, för att visa hur mycket han brydde sig. Fattar inte varför man gör allt det om man är skyldig, sätter sig själv i blickfång. Är han dum i huvudet eller?
Jag ber om ursäkt om jag inte är helt införstådd i detta ännu men jag ska läsa på. Detta är fan så mer intressant än jag trodde. Hur kan någon bara försvinna med kropp och allt utan att någon verkar veta något. Helt sanslöst. Finns det någon här som har klippsamling från pressen och kan dela länkar?
En sak till. Hur kommer talmannen in i bilden? Kan detta vara ett kändismord?
Citera
2019-03-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSmultron
BW till och med hade hotat den danske som satt häktad till livet offentligt

”Jag ska slå ihjäl dig”
Citera
2019-03-13, 12:36
Medlem
mb20guys avatar
I USA har jag hört om att flera fall av försvunna människor uppmärksammas i form av någon manifestation eller att folk helt enkelt samlas på plasten personen försvann eller liknande/tänder ljus etc. Ibland kombinerat med uppmärksamhet på sociala medier. Detta för att hedra och minnas personen samt påminna allmänhet och polis om att fallet är olöst.

Är detta något som har gjorts i Helenas fall?
Citera
2019-03-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSmultron
Nä det är klart. Många dödas av närstående ju. Men vad var ryktet då?
Enligt min vän så var BW en tanig tönt som fjäskade för alla. Det var hans sämsta sida. När Helena försvann så gick han ut i tidningen för att få bekräftelse som snäll och hjälpsam vän. Han till och med hade hotat den danske som sagt häktad till livet offentligt, för att visa hur mycket han brydde sig. Fattar inte varför man gör allt det om man är skyldig, sätter sig själv i blickfång. Är han dum i huvudet eller?
Jag ber om ursäkt om jag inte är helt införstådd i detta ännu men jag ska läsa på. Detta är fan så mer intressant än jag trodde. Hur kan någon bara försvinna med kropp och allt utan att någon verkar veta något. Helt sanslöst. Finns det någon här som har klippsamling från pressen och kan dela länkar?
En sak till. Hur kommer talmannen in i bilden? Kan detta vara ett kändismord?

Kommentar om Rykten ang BWs uttalanden.
Att han har antytt på fyllan att han vet vad som hänt..
Sagt till någon tjej att passa dej så det inte blir för dej som för Helena..
Osv... har din vän hört något om det...dessa rykten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in