2019-03-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jo, han var med i Sydafrika på den tiden det begav sig med JAS-Gripen till Sydafrika men högsta hönset var väl Göran Persson. Men du kanske har insideinformation som jag inte har.

Media gör allt dom kan för att blanda bort korten men faktum kvarstår att polis utreder cirka 10 personer för "olovlig underrättelseverksamhet".

Från en annan tråd beskrivs det så här av heheho
Det pågår en massarrestering av officerare , säpofolk, franördar och andra. Allt är nedtonat i media. Det luktar olovlig kår När jag är på mitt mest rosenskimrande positiva humör vill jag tro att detta är en förberedelse till lösningen av mop. Man kan inte ha folk som stör helt enkelt som varit fallet så ofta annars
Tillgängliga fakta är att en FM-anställd med tillgång till kvalificerat hemliga uppgifter är involverad i verksamhet som innebär en risk för rikets säkerhet.

vem är han? Men MS är inte häktad för olov undvht. mop? olovlig kår framstår för mig som individer som försöker samla info i syfte att ändra landets politiska inriktning dvs inget kopplat till ryssarna.
Citera
2019-03-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Är inte detta en skandal? Att inte Säpo har bättre koll på sin personal.

Han jobbar inom FM, inte säpo.
Citera
2019-03-14, 16:38
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
TV4 är väldigt hemlighetsfull, vill inte berätta dittan, och inte heller dattan. Våra medier är numera helt kassa, oavsett om de är public service eller privata.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11974579
Det handlar väl mycket om att de inte skall bryta "PR" till andra länder, ifall andra länders turister får veta att två högt uppsatta chefer inom polismyndigheten (som numera är en nationell enhet) har/kommer att dömts/dömas för våldtäkt, koppleri, misshandel et c. et c. så tror jag att vissa (speciellt asiatiska) länder att börja sky Sverige, även invandringen är ju en faktor i det hela.

I alla fall så är det nog inte så konstigt, PK-folket vet mer än deras läppat förtäljer.
Citat:
Är inte detta en skandal? Att inte Säpo har bättre koll på sin personal.
Sverige är världens mest sekulariserade land, det är ingen skandal, det är nationalsport att mygla. Är du inte högt uppsatt så finns det ändå alltid någon situation du kan utnyttja, se bara neo-feminister, de fånar som ligger längst ner i näringskedjan.
Senast redigerad av GoUoD 2019-03-14 kl. 16:43.
Citera
2019-03-14, 16:41
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Han jobbar inom FM, inte säpo.

Okej, jag formulerar om: Har inte Säpo bättre koll på FMs personal?
Citera
2019-03-14, 16:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Det är deras ensak vad de gör på sin fritid
Citera
2019-03-14, 16:43
Medlem
Citat:

Varför skulle de grotta ner sig i hans privatliv? Ska vi spana på våra egna som skall bli chefer?
Citera
2019-03-14, 16:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Varför skulle de grotta ner sig i hans privatliv? Ska vi spana på våra egna som skall bli chefer?
Det hör till att aktivt göra säkerhetsprövning på personer som gör beslut i FM och polismyndigheten (kan man ju hoppas. Det sker i alla fall inom KV), det dessa herrar gör är att skapa dubbelliv, det som gör detta möjligt för dem, att undgå att dessa uppgifter inte (om dem ens gör det) registreras är att dem inte har kontakt med främmande makter. Deras register är i pappersformat och deras kontakt med denna värld är främst via telefoner, finns det inte mönster för förräderi så skall sekulariserade icke-Stasi göra sitt jobb och ge fan i att bry sig så mycket, har de inte anledning att leta efter telefon-gömman så gör dem inte det.
Senast redigerad av GoUoD 2019-03-14 kl. 16:48.
Citera
2019-03-14, 16:48
Medlem
Voelsens avatar
Citat:

För att det är deras jobb?
Citera
2019-03-14, 16:49
Medlem
Citat:

Finns det något som säger att MUST och SÄPO inte har vetat om detta en längre tid? De har väl ingen skyldighet att agera skyndsamt på koppleri utan kan i lugn och ro följa händelserna och se vilka som är inblandade och om det finns kopplingar till främmande makt.
Citera
2019-03-14, 16:53
Medlem
Citat:

Jag kan dock säga så här: Utan att veta kan jag direkt säga att denna individ måste haft högsta säkerhetsklassning. Och den klassningen innebär sannolikt gedigna genomgångar även av delar av ditt privatliv, i synnerhet det ekonomiska, samt personsamtal.

TV4 påstår att han tjänat en massa pengar på detta. Varför har dessa inte synts vid en sådan genomgång? Har det varit förtäckt som en hyresbetalning? Eller andra sätt?

Har han ljugit i personsamtalet? För då är han körd sannolikt.

Jag tror att detta är en bdsm/Darkside historia som spårat ur. Ligger som närmast till hands. Anmärkningsvärt att polisen verkar vara stensäker och att han nekar på samma sätt.
Citera
2019-03-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Finns det något som säger att MUST och SÄPO inte har vetat om detta en längre tid? De har väl ingen skyldighet att agera skyndsamt på koppleri utan kan i lugn och ro följa händelserna och se vilka som är inblandade och om det finns kopplingar till främmande makt.

Det har ju inte ens legat där, det ligger under citypolisen. Inte ens säkert att de informerat säpo/must förrän i måndags. finns rivaliteter däremellan.
Citera
2019-03-14, 16:58
Medlem
Citat:
vem är han? Men MS är inte häktad för olov undvht. mop? olovlig kår framstår för mig som individer som försöker samla info i syfte att ändra landets politiska inriktning dvs inget kopplat till ryssarna.

Han är den du nämnde i ditt svar till mig.

MS är garanterat mål för "olovlig underrättelseverksamhet" från alla möjliga håll.

Olovlig kår är inte "min bedömning" och skulle kunna sträcka sig från romantiker som håller vapenövningar i en skogsdunge till organiserat våld typ MOP (=Mordet på Olof Palme).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in