Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Det tror jag med. Och de tog sig rätten att bestämma att barnen kände nån mening med framtiden. Hur kan de veta det? Har barnen sagt det? Barn som inte har en susning om hur en vuxen framtid ser ut. Som inte begriper att man faktiskt kan bli frisk även om det tar tid. Nej, det finns inte ett enda rätt i det här fallet.
Nevön -
Nu skall inte jag vara den, som är den.
1. Det gick ett rykte i tråden att Agnes hade gjort ett självmordsförsök och att hon inte ville leva längre. Ett rykte. Kanske var därför som föräldrarna gjorde bedömningen att, åtminstone Agnes, inte heller orkade mer. Och så ville dom inte lämna Moa kvar ensam när dom hade sett hur sjukdomen påverkar längre fram. Beslutet om barnen kanske låg i det.
2. Jag tror inte vi kommer behöva betala nåt för FUP:en. ACA har inte nån gång yppat ett ord om kostnader, till nån av oss. Domstolarna talar direkt om vad det kostar och dom lämnar inte ut innan du har betalat. Nu kommer FUP:en ligga i brevlådan och jag tror inte att det följer med en faktura. Då skulle hon sagt nåt innan till nån av oss. (om man inte gillar fup:en, har man då öppet köp och kan skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.. He he)
Men, kostar det nåt så lovar jag att betala oavsett vad den kostar. Kanske någon kan vara sjysst och bidra med lite swisch i så fall.