2019-03-14, 15:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är liksom det som retar upp mig lite, godtycket, känns som om det är dagsformen på den som ska tillhandahålla materialet som avgör om den ska vara elektronisk eller inte.

Det borde ju rimligtvis vara lika regler som gäller för alla.
Exakt, det tycks snarare bero på person och station men i grunden borde det väl finnas regelverk och varför ska en del ha pengar och andra inte?
Citera
2019-03-14, 15:45
Medlem
Expressen verkar hämtat FUP.
Citera
2019-03-14, 15:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag tror den största besvikelsen kommer drabba de som inte förstått sambandet mellan polisens pressträff och FUPen.

Tror jag också
Citera
2019-03-14, 15:51
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Verkar inte vara minsta nytt de skriver. Så jag undrar vad det egentligen står i FUPen. Nu hoppas jag att Postnord verkligen sköter sig så vi har den i brevlådan i morgon.
Citera
2019-03-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion

Ja och det som lämnats ut är som förväntat, för mig i alla fall.https://www.expressen.se/kvallsposten/utredningen-visar-darfor-dodade-foraldrarna-sina-barn/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det tror jag med. Och de tog sig rätten att bestämma att barnen kände nån mening med framtiden. Hur kan de veta det? Har barnen sagt det? Barn som inte har en susning om hur en vuxen framtid ser ut. Som inte begriper att man faktiskt kan bli frisk även om det tar tid. Nej, det finns inte ett enda rätt i det här fallet.

Nevön -
Nu skall inte jag vara den, som är den.
1. Det gick ett rykte i tråden att Agnes hade gjort ett självmordsförsök och att hon inte ville leva längre. Ett rykte. Kanske var därför som föräldrarna gjorde bedömningen att, åtminstone Agnes, inte heller orkade mer. Och så ville dom inte lämna Moa kvar ensam när dom hade sett hur sjukdomen påverkar längre fram. Beslutet om barnen kanske låg i det.

2. Jag tror inte vi kommer behöva betala nåt för FUP:en. ACA har inte nån gång yppat ett ord om kostnader, till nån av oss. Domstolarna talar direkt om vad det kostar och dom lämnar inte ut innan du har betalat. Nu kommer FUP:en ligga i brevlådan och jag tror inte att det följer med en faktura. Då skulle hon sagt nåt innan till nån av oss. (om man inte gillar fup:en, har man då öppet köp och kan skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.. He he)
Men, kostar det nåt så lovar jag att betala oavsett vad den kostar. Kanske någon kan vara sjysst och bidra med lite swisch i så fall.
Citera
Medlem
Polisens slutsats var att det skett ett allvarligt våldsbrott i villan. Det var inget smidigt assisterat självmord och det begrep föräldrarna. Så dumma var de inte.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
...

Därför undrar jag om en sådan mer dödsliberal tanke kan ha funnits hos föräldrarna. Ju mer man exponeras (läser om det or what ever) i positiva termer så lär det påverka vissa personeri den riktningen.

Jag skriver inte om att lämna in barn till Schweiz. Jag pratar om hur föräldrarnas inställning kan ha varit och om de typ leker schweiziska assistenter som gubben i Kramfors - men med en i grunden egen självmordsdrift för att de högst troligt vad deprimerade och skeva i skallen.
Det blir då ett slags självrättfärdigande. Att de tror sig göra en god gärning; perverted. En plikt, ett föräldraansvar. Det lär väl han i Kramfors ha tyckt också?
I grunden lär de anse att det är ett ok sätt att lösa problem på med tanke på att de dödar andra människor.
Citera
2019-03-14, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Polisens slutsats var att det skett ett allvarligt våldsbrott i villan. Det var inget smidigt assisterat självmord och det begrep föräldrarna. Så dumma var de inte.
Inte i närheten av vad som diskuteras:

Det är föräldrarnas grundinställning.

Att det är mord, att de strypt och kvävt barnen skiljer inte öht. De är båda formellt misstänkta.

Tack för diskussionen.
Citera
2019-03-14, 15:56
Medlem
Merwinnas avatar
Kul (eller hur man nu ska uttrycka det) att det blev en FUP ändå. Ska bli intressant läsning. Det var ju någon (självutnämnd) expert här som tidigt påstod att det aldrig skulle bli någon FUP, p.g.a. att det inte fanns någon att åtala..?
Citera
2019-03-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte i närheten av vad som diskuteras:

Det är föräldrarnas grundinställning.

Att det är mord, att de strypt och kvävt barnen skiljer inte öht. De är båda formellt misstänkta.

Tack för diskussionen.

Föräldrarna insåg att deras handlingar skulle klassas som mord, därför tog de livet av sig. De var jurister. Han som mördade sin fru är inte jurist och den fårskallen tror kanske att han ska frias utifrån "dödshjälp".

Att de hävdar ME och att livet inte är värt något är inte samma sak som att de erbjuder dödshjälp för barnen. De visste att de mördade dem med våld. Annars hade de skaffat fram injektioner som man har vid dödshjälpskliniker.

Om föräldrarna varit övertygade om att det de gjorde var rätt, hade de anmält sig själva och tagit sina straff. De visste, de onda djävlarna, att de gått över alla gränser.
Citera
2019-03-14, 16:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kul (eller hur man nu ska uttrycka det) att det blev en FUP ändå. Ska bli intressant läsning. Det var ju någon (självutnämnd) expert här som tidigt påstod att det aldrig skulle bli någon FUP, p.g.a. att det inte fanns någon att åtala..?

Det BRUKAR inte komma ut nån FUP. Den läggs ner. Men jag misstänker att det stora trycket gjort att de släppt lite på den vanliga rutinen. Det kommer även finnas med ett beslut som kan överklagas. Vad det beslutet innebär vet jag inte. Antagligen en rejäl maskning och att massor av material har lyfts ur FUPen och blivit sekretessbelagt.
Citera
2019-03-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nej det finns ingen FUP däremot ett Förundersökningsmaterial. När ett brottsfall i normala fall läggs ner, med en åklagare som Fu-ledare, sammanställs inget FUP. Åkl lägger ner Fu och skickar materialet till polisen för arkivering. Man kan sedan begära ut materialet från polisen men de (polisen) kan sekretessa hela eller delar av materialet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in