2019-03-14, 08:29
Medlem
shorty81s avatar
Låter som en bra plan ja hade ätit där.
Citera
2019-03-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det mest intressanta med Hooters är att dom anställer sina servitörer som modeller, inte servitörer (på samma sätt som tex bilmässor har tjejer anställda alltså) .
Kombinerat med bristen på ansökningstrygghet gör detta att man kan kicka tjejerna som inte längre håller måttet. Rätt omöjligt att köra samma grej i Sverige.

Sen missar många en stor del av tjejernas lön kommer från sticks. Baslönen ligger på någon enstaka dollar i timmen. I Sverige finns ingen drickskultur samtidigt som lönerna för detta skulle behöva hållas rätt låga. Med tanke på hur illa grabbar brukar bete sig mot tjejer skulle ingen vilja ta jobbet. Addera sen hur bökigt det är att sparka folk så inser man snabbt att det blir väldigt svårt rent ekonomiskt att få ekonomi i Hooters här.

Och då pratar vi bara uppenbara ekonomiska problem, den moraliska paniken som skulle drabba Sverige vore oerhört problematisk för restaurangen också.

Hooters anställer vist servitriser och det närmaste du kommer metoo på en hooters resturang är att kunderna vill ta selfis med tjejerna. Hooters har riktigt bra mat och trevlig personal. Rätt övertygad att det skulle funka bra här ochså. Hooters är sport barer som olerys ungefär. Sedan är tjejerna lättare kläda men långt ifrån nakna lite uringning typ. Alla är inte heller 10 poängare utan det varigerar rätt kraftigt från 6 till 10 kanske.
Citera
2019-03-14, 09:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Hooters anställer vist servitriser och det närmaste du kommer metoo på en hooters resturang är att kunderna vill ta selfis med tjejerna. Hooters har riktigt bra mat och trevlig personal. Rätt övertygad att det skulle funka bra här ochså. Hooters är sport barer som olerys ungefär. Sedan är tjejerna lättare kläda men långt ifrån nakna lite uringning typ. Alla är inte heller 10 poängare utan det varigerar rätt kraftigt från 6 till 10 kanske.
Fast i Sverige så hade Hooters-haken fyllts av stirrande män från icke-skidåkande nationer. Som inte äter tonvis med hot wings och dricker litervis med öl.
Citera
2019-03-14, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast i Sverige så hade Hooters-haken fyllts av stirrande män från icke-skidåkande nationer. Som inte äter tonvis med hot wings och dricker litervis med öl.

Ja det är ju i och för dig sant.
Citera
2019-03-14, 09:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Ja det är ju i och för dig sant.
Och ständiga proteststormar i sociala medier från fula feminister.
Citera
2019-03-14, 09:42
Medlem
General-snuss avatar
Jag tror jag har läst nånstans att de funnits ett hooters i Stockholm en gång i tiden?
Citera
2019-03-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Håller inte med. Jag var över i staterna i några månader och åt väldigt mycket snabbmat och den lokala Hooters-restaurangen där jag bodde hade överlägset bäst hamburgare.

Vad gäller servitriserna är det väl inget speciellt, en genomsnittlig svensk tjej går klädd likadant på stan.

Smaken är som röven, klöven. Jag har också ätit där ett par gånger i USA och tycker inte maten är speciellt bra.

Går hellre till ett riktigt burgar-ställe om jag vill ha en hamburgare. De finns ju överallt där borta och nu pratar jag inte om McD och Burger King osv.
Citera
2019-03-14, 10:13
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Skulle inte gå i detta landet pga;

1) den kommunistiska muselmanfeministiska regeringen driver igenom ett förbud på rekordtid

2) de får stänga relativt omgående då "nysvenskar" sitter och onanerar och ofredar det kvinnliga könet på restaurangerna

Precis så, som att starta ett Hooters mitt i Mellanöstern.
Citera
2019-03-14, 10:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jo jag vet. Tänkte skriva det med. Jag tror det bara är en liten del av förklaringen dock.
Vi är mindre lagda åt det hållet helt enkelt.
Hur många män med utbildning i Sverige skulle få för sig att exempelvis hyra en strippa till en svensexa?
Jag kom på en till anledning till att vi har så få strippklubbar jämfört med USA. Vi har det som i folkmun kallas för socialbidrag. I USA så är det ju en helt annan situation.
Citera
2019-03-14, 12:15
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Är inte det jag syftar på. Feminiser skulle gå i taket eftersom du måste se ut på ett visst sätt för att jobba där och att feta, fula tjejer skulle ratas. Samt att kedjans idé ska anspela på att du ska bli serverad av lättklädda tjejer med stora bröst.

Hade en sådan restaurang fått öppna i x kommun hade den blivit lynchad i media som en sexistisk kommun.

Sånt jävla hyckleri i detta land. ICA anställer ju också nästan bara unga snygga tjejer. Men hade det varit Hooters hade det tagit hus i helvete. Ingen annanstans i hela västvärlden är man så illa funtad som i Sverige att man inte har minsta tillstymmelse till logiskt och pragmatiskt tänk. Nej, det ska se ut på ett visst sätt, all efter den illa gaffatejpade värdegrunden.
Citera
2019-03-14, 12:18
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kom på en till anledning till att vi har så få strippklubbar jämfört med USA. Vi har det som i folkmun kallas för socialbidrag. I USA så är det ju en helt annan situation.

Detta har mycket lite med den saken att göra. Det har mer att göra med att det är stigmatiserat i Sverige för snygga tjejer att använda sin kropp för att tjäna pengar. I andra demokratier är detta helt okej och en naturlig del av samhället, men i Sverjetistan ska man skämmas.
Citera
2019-03-14, 12:21
Medlem
jay.simpsons avatar
Lol är det ett skämt? Går någon dag innan vilda feminazister bränt ner stället kastat in en molotva cocktail genom en fönsterruta. I landet pk och feminism fungerar inte konceptet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in