Jag har inte sett dokumentären om MJ.
Däremot så har jag läst vad Ziegler har att säga om den och det räcker mer än väl för mig.
Faktumet att det inte tas upp i dokumentären att Brandi Jackson och Wade Robson hade en relation är märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag la nyligen in en länk där han recenserar filmen i en intervju.
Jag reagerade också hur man normaliserade sex med barn i filmen. Robson säger ideligen " vi hade sex" och det han beskriver låter som samtycke.
Men, vad jag börjar undra är om det finns kopplingar till Weinsten och Hollywoods intresse för småpojkar. För filmen ger ju intryck av att det är helt normalt genom det sätt som de talar om det.
Nja, Kopplingar och kopplingar.
HBO står bakom dokumentären, HBO står även bakom Oprah W.
Oprah W och Harvey W är väldigt bra vänner.
https://www.bing.com/images/search?q=Oprah+and+weinstein&FORM=HDRSC2
På sin födelsedag (som hon spenderade på
David Geffen's båt (Rising Sun,intressant Animals koppling*) tillsammans med andra "högdjur".
Exempelvis Gayle King(R kelly intervjun) och Bob Iger (Disney CEO)
https://www.dailymail.co.uk/news/article-4784594/Oprah-Gayle-King-Diane-Sawyer-David-Geffen-s-yacht.html
Jag läste dessutom att Oprah firade sin födelsedag med att titta på den nya dokumentären om Michael Jackson. Och lagom till att de avslutade sin semester hade Oprah bokat in intervjuer med båda de påstådda offren från dokumentären.
Det är givetvis en efterhandskonstruktion att de bara "råkade se" MJ dokumentären och lyfter det i samband med ett reportage om hur hon spenderar sin fördelsedag. Jag är fullt övertygad om att det var planerat. Lagom till att Weinstein dokumentären ska ha premiär på Sundance jobbas MJ dokumentären in av ingen mindre än Oprah.
Oprah som nu matar ut hur mycket hon jobbar Mot pedofili och våldtäkt ,har alltså varit vän med en av de vidrigaste männen i Hollywood hela tiden. Det är
inte sannolikt att hon inte vetat eller i alla fall hört alla rykten.
*
Överkurs
Animals och Pink Floyd hade kopplingar till Buffalo.
Vem mer har kopplingar till Buffalo ?
Vem startade sin karriär i Buffalo med att promota band (Främst brittiska "Blues-rockband")?
https://media.gettyimages.com/photos/harvey-weinstein-frank-sinatra-with-harvey-partner-corky-berger-4-picture-id861285784?s=612x612
Vad började David Geffen sin karriär med ?
Vad handlar Animals "house of the rising sun" egentligen om ?
"There is a house in New Orleans
They call the Rising Sun
And it's been the ruin of many a poor boy"
Vem äger huset "the rising sun" i New Orleans ?
Hänger något av det här ihop eller bygger jag bara konspirationsteorier som vanligt ?
Jag vet inte.
Frågor att ställa sig:
Är det väldigt viktigt för någon/några att Weinstein dokumentären hamnar i skymundan, samtidigt som MJ och R. Kelly prånglas ut av i princip Alla media ?
Har någon av er hört någon media nämna Weinstein dokumentären som hade premiär samtidigt som MJ dokumentären ?
Edit.
Jag borde läst hela tråden innan jag postade.