Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-13, 10:11
Medlem
Jag somnade efter halva filmen igår. Men det var som jag upplevt övergrepp på barn efter ett helt liv inom barnomsorg och skola. På varje pedofil går det ca 50 offer. Inga är så förslagna och döljer sina brott så väl, de är också dubbelt kriminella då de först gör övergrepp sedan hotar om att mörda barnens familjer eller sig själva. Barnet blir bunden i deras skuld.
Håller med de som skriver att det var rätt läskigt att se filmerna med de små pojkarna. Hur de höll handen och kråmade sig för MJ.
Alla Katolska präster har dolt sina brott i årtionden. Men det är tid för alla att vakna var rovdjuren letar. Tror man att alla Korgossar ljuger?
Om MJ är utan skuld så har han betett sig väldigt olämpligt på alla sätt, jag dömer ingen. Men för mig är det mer än misstanke. Känner igen offer i dessa offer. Hjärntvätten mm, i min barndom hade vi en gubbe som kladdade på oss barn, vet hur han lurade våra föräldrar att hålla sig undan.Mvh/MD
Citera
2019-03-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
E du Peddo? Verkar så Skärpning Annorlunda, hmmmmmm.MJ Numera Världens Kändaste Peddofil.

Nej, men förmågan till att hålla huvudet kallt och kritiskt tänkande måste fortsätta, även när det gäller påstådda peddo-fall.

Ju mer man läser om detta, ju mer domstolspapper man tar del av - desto mer skeptisk blir jag till herrarna. Så är det.

MJ omgav sig med hundratals pojkar genom åren. Enbart 4 har riktat anklagelser; och två av dem har tagit tillbaka det hela med orden "mina föräldrar tvingade mig att ljuga för pengarnas skull".

Herrarna har enorma trovärdighetsproblem, det kan vi inte komma ifrån.

MJ kan mycket väl ha varit pedofil och haft sex med småpojkar. Men dessa två herrar, och deras dokumentär är definitivt inget bevis för det. Vi kan inte låta våra känslor ta över helt och hållet -vi måste fortsätta använda hjärnan och fortsätta tänka kritiskt! Killarna har flera hundra miljoner att tjäna på detta - det är mycket starka skäl till att ljuga. Så, ja MJ kan mycket väl ha varit pedofil - men dokumentären och killarna bevisar det definitivt inte.
Citera
2019-03-13, 11:02
Medlem
Det är som sagt väldigt svårt att bedöma trovärdigheten och sanningshalten hos de påstådda offren. Det hade definitivt ökat deras trovärdighet om de hade gjort ett lögndetektortest och klarat det. Man skulle också kunna låta pedofiler studera Jacksons beteende och få deras åsikt och bedömning huruvida han är pedofil eller inte. Annars finns det inga konkreta bevis som talar för att han har begått dessa brott.

We often imagine abusers to be sadistic, perverse, manipulative and calculating. While these people do exist, they actually very rare. The vast majority of child sexual abusers are sweet and caring people who truly love children. Moreover, they are often very popular with children and their parents, because they inspire confidence.

– 90% of the perpetrators are part of the child’s inner circle (school, extracurricular activity, neighbor, family friend, childcare …)

https://pedo.help/who-are-the-perpetrators/
Senast redigerad av Pazzamo 2019-03-13 kl. 11:32.
Citera
2019-03-13, 12:02
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Nej, men förmågan till att hålla huvudet kallt och kritiskt tänkande måste fortsätta, även när det gäller påstådda peddo-fall.

Ju mer man läser om detta, ju mer domstolspapper man tar del av - desto mer skeptisk blir jag till herrarna. Så är det.

MJ omgav sig med hundratals pojkar genom åren. Enbart 4 har riktat anklagelser; och två av dem har tagit tillbaka det hela med orden "mina föräldrar tvingade mig att ljuga för pengarnas skull".

MJ kan mycket väl ha varit pedofil och haft sex med småpojkar. Men dessa två herrar, och deras dokumentär är definitivt inget bevis för det. Vi kan inte låta våra känslor ta över helt och hållet -vi måste fortsätta använda hjärnan och fortsätta tänka kritiskt! Killarna har flera hundra miljoner att tjäna på detta - det är mycket starka skäl till att ljuga. Så, ja MJ kan mycket väl ha varit pedofil - men dokumentären och killarna bevisar det definitivt inte.

Så du tror dom ljuger eller inte?
Ljuger deras familjer också, eller har Wade och James lurat sina familjer också?
Skaparna av dokumentären ljuger också när de säger att Wade och James inte kommer få del av intäkter av dokumentären?

Citat:

Varför är James inte trovärdig?
Citera
2019-03-13, 12:02
Medlem
Vill man donera pengar till Wade Robson:s familj så kan man göra det.

Se länk: https://www.google.se/amp/s/theblast.com/wade-robson-donation-page-switch-michael-jackson-leaving-neverland/amp/

Donations started at $250, but the charity did not specifically say where the money would go. Robson and his wife, Amanda, began taking heat online from people suggesting they were trying to cash in on the controversy from “Leaving Neverland.”

Tuesday morning, the “Robson Family Fund” page was removed and replaced with the “Robson Child Abuse Healing and Prevention Fund.” Along with the new name, the page also touts a personal donation from Robson of $10,000.

The charity page also links out to Robson’s website, which now features lots of resources for sexual abuse survivors, including books, therapy information and tips on meditation.

As we reported, sources close to the estate and family of Michael Jackson believe Robson only participated in the HBO documentary to boost his own fame, and have pointed out inconsistencies over the years in his allegations of abuse regarding the late singer.
Citera
2019-03-13, 12:12
Medlem
antoneriks avatar
Wade Robson ger inte intryck av att ha det ganska dåligt ställt ekonomiskt. Han har en lång och framgångsrik karriär som koreograf bakom sig. James verkar ha blivit svårare skadad än Wade av övergreppen, men inte heller han ger intryck av att vara i desperat behov av pengar.
Citera
2019-03-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Wade Robson ger inte intryck av att ha det ganska dåligt ställt ekonomiskt. Han har en lång och framgångsrik karriär som koreograf bakom sig. James verkar ha blivit svårare skadad än Wade av övergreppen, men inte heller han ger intryck av att vara i desperat behov av pengar.

Undrar varför Robson har en hemsida där man kan donera pengar till hela Robson familjen?
Citera
2019-03-13, 12:19
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej jag bestämmer mig inte för att TRO nåt. Jag lämnar alltid en dörr öppen. Det är så vi med i tellektuell kapacitet jobbar förstår du.

Övervägande majoriteten av data lutar åt lskyldig. Särskilt som jag sett hur de klippt skiten. Helt vedervärdigt.

De som anklagar berättar sina stories och samtidigt klipps bilder in på MJ och hans hus. Det hela är klippt som en dokumentär trots att ingenting dokumenteras. Det bara påstås.

Det borde vara olagligt.

Så man dokumenterar inte dessa två familjers berättelser, hur MJ groomade och lurade dem?

Citat:
Om man jämför med serien som går om R Kelly så verkar grabbarna ta det chill.
Sen hade vi sex här och där och där berättar de utan känslor.

R Kellys offer är alla upprivna.
De talar om det på helt annat sätt så jag lutar helt klart på bluff.

Vad de heller inte säger i inledningen är att MJ blivit frikänd två gånger. Det mest troliga enlugt Occam är att de rider på #metoovågen.

Filmen är vidrig.

Ni som försvarar pedofilen är vidriga, ni tror ni tänker kritiskt också. Det är skrattretande komiskt.

Plocka bort musiken, kvar är en sliskig manipulativ märklig figur som älskar att sova med småpojkar. Helt otroligt att ni tycker musiken är så bra att ni inte ser det uppenbara. Men jag är inte förvånad finns folk som är beredda att anklaga och trampa på utnyttjade barn för att skydda sina vanföreställningar/intressen.
Citera
2019-03-13, 12:21
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Undrar varför Robson har en hemsida där man kan donera pengar till hela Robson familjen?

Du menar till hans fond mot child abuse?
Citera
2019-03-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Så du tror dom ljuger eller inte?
Ljuger deras familjer också, eller har Wade och James lurat sina familjer också?
Skaparna av dokumentären ljuger också när de säger att Wade och James inte kommer få del av intäkter av dokumentären?

Varför är James inte trovärdig?

Ja, det råder inga tvivel om att de är ute efter pengar. Kolla på Robson, som försökt sälja sin "story" till ett antal förläggare. Men de har tackat nej med motiveringen att hans person och hans vittnesmål är opålitliga, något dessutom diverse domare och juryer också har konstaterat.

De behöver inte tjäna en krona på dokumentären; utan de stora summor får de på allt runtomkring. Och därtill den stora sockerbiten; stämningen mot MJs dödsbo på flera miljarder.

Vi har sett hur barn och föräldrar har ljugit i tidigare fall. Att Robson ljuger är enligt mig helt klart, mer svårbedömt när det gäller Safechuck. Men att komma med dessa anklagelser nu, när MJ inte kan försvara sig - och sedan lägga in en stämning på flera miljarder - det är galet! De har inga konkreta bevis över huvud taget, tvärtom - när man granskar personerna så ser man hur opålitliga de varit tidigare. Det finns anledningar till varför domare och juryer konsekvent har avfärdat Robson som en lögnare.

Jag säger inte att det är omöjligt att killarna talar sanning. Men jag säger samtidigt att det inte är omöjligt att killarna ljuger. Vi har nämligen sett det förut - otaliga gånger! Från både dem, och de andra. Chandler uppgav att pappan tvingade honom att ljuga för pengarnas skull. Arvizos familj klassades som notoriska lögnare av juryn.

MJ omgav sig med hundratals pojkar genom åren. Hundratals pojkar i samma säng. Hade saker hänt hade definitivt fler pojkar skvallrat! Långtifrån alla - men definitivt fler!
Citera
2019-03-13, 12:24
Medlem
Han är oskyldig tills motsatsen är bevisad i domstol.
Citera
2019-03-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Så man dokumenterar inte dessa två familjers berättelser, hur MJ groomade och lurade dem?

Ni som försvarar pedofilen är vidriga, ni tror ni tänker kritiskt också. Det är skrattretande komiskt.

Plocka bort musiken, kvar är en sliskig manipulativ märklig figur som älskar att sova med småpojkar. Helt otroligt att ni tycker musiken är så bra att ni inte ser det uppenbara. Men jag är inte förvånad finns folk som är beredda att anklaga och trampa på utnyttjade barn för att skydda sina vanföreställningar/intressen.

Jag är inte speciellt förtjust i varken hans musik eller honom som person. Men jag tycker om att vara kall och objektiv när saker ställs på sin spets.

Vi har sett hur familjer bevisligen har lurat MJ genom åren. Hur anställda bevisligen har ljugit, stulit och förrått honom.

En människa ska inte dömas på indicier eller utsagor från två killar. Det måste finnas bevis! Annars lever vi med en vidrig och skrämmande rättsosäkerhet. Vi kan inte döma en person bara för att gillar att umgås med pojkar. Michael var annorlunda, inget snack om saken - men chansen finns definitivt att han inte gjorde någo sexuellt med någon pojke. FBI:s grnaksning, polisens granskning, domstolarnas 15 000 sidor av protokoll från rättegångarna - INGENSTANS har man kunnat belägga att några övergrepp har begåtts. Tvärtom har alla pojkar vittnat om att MJ inte har gjort något sexuellt med dem - flera hundra pojkar!

Vi kan inte döma en person bara för att vi tycker att han har ett underligt beteende eller för att han är "allmänt sliskig". Vi kan inte heller döma en person för att han låter pojkarna och deras familjer få sova i hans två våningar stora sovrum. Vi får helt enkelt inte låta känslorna ta över! Vi måste tänka och agera med omdöme - inte döma en person utan bevis.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-13 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in