Citat:
Ursprungligen postat av
derivat
Så du tror dom ljuger eller inte?
Ljuger deras familjer också, eller har Wade och James lurat sina familjer också?
Skaparna av dokumentären ljuger också när de säger att Wade och James inte kommer få del av intäkter av dokumentären?
Varför är James inte trovärdig?
Ja, det råder inga tvivel om att de är ute efter pengar. Kolla på Robson, som försökt sälja sin "story" till ett antal förläggare. Men de har tackat nej med motiveringen att hans person och hans vittnesmål är opålitliga, något dessutom diverse domare och juryer också har konstaterat.
De behöver inte tjäna en krona på dokumentären; utan de stora summor får de på allt runtomkring. Och därtill den stora sockerbiten; stämningen mot MJs dödsbo på flera miljarder.
Vi har sett hur barn och föräldrar har ljugit i tidigare fall. Att Robson ljuger är enligt mig helt klart, mer svårbedömt när det gäller Safechuck. Men att komma med dessa anklagelser nu, när MJ inte kan försvara sig - och sedan lägga in en stämning på flera miljarder - det är galet! De har inga konkreta bevis över huvud taget, tvärtom - när man granskar personerna så ser man hur opålitliga de varit tidigare. Det finns anledningar till varför domare och juryer konsekvent har avfärdat Robson som en lögnare.
Jag säger inte att det är omöjligt att killarna talar sanning. Men jag säger samtidigt att det inte är omöjligt att killarna ljuger. Vi har nämligen sett det förut - otaliga gånger! Från både dem, och de andra. Chandler uppgav att pappan tvingade honom att ljuga för pengarnas skull. Arvizos familj klassades som notoriska lögnare av juryn.
MJ omgav sig med hundratals pojkar genom åren. Hundratals pojkar i samma säng. Hade saker hänt hade definitivt fler pojkar skvallrat! Långtifrån alla - men definitivt fler!