2019-03-13, 11:39
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Frågan borde ju istället vara varför ni driver en kampanj vars uppenbara syfte är att få honom och andra att inte ha saker på sig. Börjar ni få svårt att motivera era egna?

Citat:
Ursprungligen postat av DinSepsis
Så vad tror du då Jerry, varför springer Hansson runt med en machete i ryggsäcken?
Citera
2019-03-13, 11:41
Medlem
Vargstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Nej, det är jättekorkat. Otippat att det var du som skulle sprida det vidare. Antalet röster säger absolut ingenting om huruvida man får positiva reaktioner eller inte. Folk röstar SD men gillar SD, NMR, AFS osv. Att någon har machete för att möjligen kunna sprätta upp några AFA:iter är definitivt inget tecken för att "lokalbefolkningen i Trelleborg" avskyr en. Menar du att en som Olof Palme inte fick positiva reaktioner (eller röster för den delen) från folk? Varför var han då (uppenbarligen) i behov av skydd?

Jävlar va du svamlar. Vad menar du ens med den här meningen? Känner Tobbe ett behov av att gå runt med en machete för sin säkerhet för att han ska sprätta upp AFA:iter? Det borde vara ganska enkelt för Tobbe att göra detta men han verkar bara vilja hamna i kodak moment och fånga random vänster folk på film som han hetsar mot på stan för att sen lägga upp artikel om det på nordfront.

Är mer intresserad av varför Tobbe går runt med en såpass stor kniv i ryggan. Hur ska han ens få upp den i en jobbig situation? Varför har han den? Har det hänt något mot Tobbe som gör att han känner behovet av att gå runt med djungelkniv?
Citera
2019-03-13, 11:42
Medlem
Vargstens avatar
Citat:
Frågan borde ju istället vara varför ni driver en kampanj vars uppenbara syfte är att få honom och andra att inte ha saker på sig. Börjar ni få svårt att motivera era egna?
Så Tobbe har inte på sig kniv längre för han nojar för shomrin eller? Arbetar shomrin med AFA i denna kampanj? Intressant.
Citera
2019-03-13, 11:43
Medlem
DinSepsiss avatar
Förstår jag dig rätt Jerry i att du menar att om man ifrågasätter rimligheten i att släpa med sig en jävla machete för att hänga upp en banderoll så är det en "kampanj" för att få Hansson och hans gelikar att sluta bära runt på machetes och dylikt?

Varför behöver han en machete som skydd? Skydd mot vad? Hur ska han ens få fram macheten om han nu blir påhoppad?

Ska han "sprätta upp" rödingar på stan alltså? Med machete?
Väntade han sig springa på rödingar när han smög upp banderoller om natten tänker du? Eller var det polisen han skulle freda sig mot den gången?
Senast redigerad av DinSepsis 2019-03-13 kl. 11:54.
Citera
2019-03-13, 12:14
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Självklart får man tycka att det är orimligt att någon har en machete på sig eller att Djungel-Joel går runt med kniv i Kärrtorp och liknande.

Men att hela AFA organiserar sig på Twitter och här på Flashback är vad som gör det till en kampanj. Det är uppenbart att ert mål är att sluta få nationella att skydda sig.

Jag vet många nationella som har liknande saker på sig utan att aldrig ha utsatts för ett attentat. Det kan vara bra att ha utifall att.

Citat:
Förstår jag dig rätt Jerry i att du menar att om man ifrågasätter rimligheten i att släpa med sig en jävla machete för att hänga upp en banderoll så är det en "kampanj" för att få Hansson och hans gelikar att sluta bära runt på machetes och dylikt?

Citera
2019-03-13, 12:26
Medlem
Vargstens avatar
Citat:
Självklart får man tycka att det är orimligt att någon har en machete på sig eller att Djungel-Joel går runt med kniv i Kärrtorp och liknande.

Men att hela AFA organiserar sig på Twitter och här på Flashback är vad som gör det till en kampanj. Det är uppenbart att ert mål är att sluta få nationella att skydda sig.

Jag vet många nationella som har liknande saker på sig utan att aldrig ha utsatts för ett attentat. Det kan vara bra att ha utifall att.
Du verkar ha hängt upp dig på att folk skriver och uppmärksammar att ni har kniv på er. Men ser du det som en kampanj, ja visst kör på det. Tycker fortfarande det är intressant hur Tobbe tänkte han skulle använda denna macheten i en riktigt situation.

Ja alltså att nassar springer runt med kniv är ju sen gammalt. Vad det beror på ifall de har blivit utsatta för "attentat" eller är beredda på det spelar ju mindre roll. Huvudsaken är ju att de är nojiga för det. Framförallt så verkar Tobbe i Trelleborg vara det då han springer runt med en såpass stor kniv.
Citera
2019-03-13, 12:53
Medlem
Dorniers avatar
En machete kan vara bra att sätta skräck i motståndaren. Brittiska arméns Gurkha-soldater har ju sina "kukris" som är en slags machete. Gurkhas är killar från Nepal, detta folk har tjänstgjort i brittiska armén sedan 1800-talet. De var tidigare baserade i Hong Kong men efter överlämnandet av denna koloni tillbaka till Kina har man minskat förbandets storlek och Gurkhas finns nu i UK istället. Gurkhas är ökända och fruktade för sina kukris som de alltid har med sig.

Beträffande hur NMR-killen får upp macheten från ryggsäcken, det är nog inte så svårt att ha skaftet precis vid öppningen uppe på ryggan. Sen är det bara att öppna locket och dra fram den.
Citera
2019-03-13, 12:59
Avslutad
Jag tror någon har tittat för mycket på Nattbuss 807.
Citera
2019-03-13, 14:44
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Nojig? Eller beredd kanske du menade. Storleken spelar mindre roll (ja, jag antar att du hört det förut) i sammanhanget.

I verkligheten är ni uppenbarligen livrädda för Tobias Hansson: https://www.nordfront.se/humor-livradd-valdsroding-flyr-motstandsman-efter-halsning.smr

Edit: AFA:s cyberkrigare har alltså fått bort Tobias Hanssons Twitterkonto, men i filmen kan man se en snabblöpande Karl Lill som inte ens vågar ha ett samtal.

Karl Lill försökte också, tillsammans med Miroslav Petrovski, attackera en annan medlem i Motståndsrörelsen. AFA:iterna spang sedan från platsen och grät ut hos polisen.

https://www.nordfront.se/medlem-i-motstandsrorelsen-fredade-sig-mot-attack-fran-okanda-vansterextremister-misstanks-sjalv-for -brott.smr

Citat:
Ursprungligen postat av Vargsten

Ja alltså att nassar springer runt med kniv är ju sen gammalt. Vad det beror på ifall de har blivit utsatta för "attentat" eller är beredda på det spelar ju mindre roll. Huvudsaken är ju att de är nojiga för det. Framförallt så verkar Tobbe i Trelleborg vara det då han springer runt med en såpass stor kniv.
Citera
2019-03-13, 15:13
Medlem
Vargstens avatar
Citat:
Nojig? Eller beredd kanske du menade. Storleken spelar mindre roll (ja, jag antar att du hört det förut) i sammanhanget.

I verkligheten är ni uppenbarligen livrädda för Tobias Hansson: https://www.nordfront.se/humor-livradd-valdsroding-flyr-motstandsman-efter-halsning.smr

Edit: AFA:s cyberkrigare har alltså fått bort Tobias Hanssons Twitterkonto, men i filmen kan man se en snabblöpande Karl Lill som inte ens vågar ha ett samtal.

Karl Lill försökte också, tillsammans med Miroslav Petrovski, attackera en annan medlem i Motståndsrörelsen. AFA:iterna spang sedan från platsen och grät ut hos polisen.

https://www.nordfront.se/medlem-i-motstandsrorelsen-fredade-sig-mot-attack-fran-okanda-vansterextremister-misstanks-sjalv-for -brott.smr

Jag menar nojig, jag tror ingen normal person går runt med en machete för att skydda sig ifall man inte bor i en krigszon där man blir attackerad. Men visst, något kanske har hänt Tobbe som gör att han går runt med den. Hade varit kul ifall Tobbe kom in i tråden och kunde reda ut ett och annat.

Ja exakt det klippet jag menade när jag skrev att Tobbe letar efter kodakmoment på random vänsterfolk i hans område. Vet inte vem du menar med "ni" men personligen ifall det nu ligger i ditt intresse av att veta så är jag inte rädd för den lilla förvirrade fosterhemspojken. Det räcker att kolla på de "kampsports" träningsbilderna n3 lägger upp för att se att de är ett par avdankade knarkare som försöker slåss.

Nu när vi ändå är inne på Dennis kanske du kan svara på varför han ens får vara kvar i organisation med hans bagage? Hotat med att hugga sitt ex med kanyl i ögat osv. Men de e klart, han är väl helt oskyldig i era ögon.

Ur fup från en av Dennis åtal:

"Av den medicinska informationen framgår det att Dennis Andersson har en aktivitets- och uppmärksamhetsstörning, psykisk störning, beteendestörning orsakade av droger, suspekt emotionell personlighetsstörning med sekundärt blandmissbruk och maladaptiv stressreaktion med ångest och nedstämdhet"

Stabila grabbar ni rekryterar
Citera
2019-03-13, 15:22
Medlem
DinSepsiss avatar
Om det nu hänt hansson något så han känner han behöver ha med sig något för att våga sig ut kan man väl på sätt och vis förstå det. Inte kul att vara rädd precis hela tiden

Men alla måste väl ändå hålla med om att en machete från jula är ett väldigt knasigt val?
Citera
2019-03-13, 15:31
Avslutad
Citat:
Om det nu hänt hansson något så han känner han behöver ha med sig något för att våga sig ut kan man väl på sätt och vis förstå det. Inte kul att vara rädd precis hela tiden

Men alla måste väl ändå hålla med om att en machete från jula är ett väldigt knasigt val?

En fällkniv i fickan absolut, till och med en morakniv i bältet hade jag inte sett som något konstigt.

Men en machete i ryggsäcken? Det blir lite PTSD-skadad Vietnamvet över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in