Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Du har tillåtit LW att vara passionerad?
Du utger dig för att vara kristen men
de flesta kristna tycker att sex hör
hemma i äktenskapet.
Du försöker bestämma vilka barn vi
ska visa hänsyn och vilka vi inte behöver
bry oss om.
Du läxar upp oss andra här i tråden och
försöker bestämma vad vi ska tycka och tänka och pikar t.o.m. för eventuella stavfel.
Jag tycker att du är ganska odräglig.
Den här tråden handlar inte om att vinna
debatter. Den handlar om ett mord på
en trebarns mamma.
Men du visar inget intresse av att det här mordet ska lösas. Det enda du tycks
intresserad av är att skydda och försvara
SD och HD till varje pris.
Man kan undra varför.
Till att börja med: Den största delen av ditt inlägg är angrepp på min person och hur du anser jag stör tråden. Det är i allra högsta grad OffT, men till skillnad från vissa andra anmäler jag inga inlägg.
(det fetade)
OnT: Som du säkert noterade så satte jag ordet 'tillåter' inom citationstecken. Det innebär inte att jag anser mig ha mandatet att uttala mig i den frågan, utan bara att i en moralfilosofisk debatt jag ger LW ok för att vara passionerad. Anser du det vara fel att vara passionerad? Anser du LW borde ha haft enbart svala och ljumma relationer?
Sen det där med ditt tramsiga prat om att jag inte skulle vara kristen eftersom jag inte fördömer sex utanför äktenskapet.
Jag är inte bigott, utan en som lever i det tjugoförsta århundradet. Du försöker få mig att framstå som att jag vore en hycklerska när jag å ena sidan tillåter sex före äktenskaps ingående och å den andra, jag ur ett kristet moralperspektiv kan kritisera att en pastor som vigt ett par väljer att gå i säng med en av parterna h*n vigt medan vederbörande part fortfarande är gift med sin make/maka.
Dessa scenarior (sex före äktenskap resp att gå i säng med en av brudparet man vigt) är inte likställda. Det inser alla som har kapacitet att bedöma filosofi ur ett modernt kristet perspektiv. Du har inte klarat av det.
OnT (minst lika mkt som det ovan): Du är oförskämd när du skriver att jag inte vill att mordet skall lösas. Det är skamligt av dig, men knappast överraskande. Du har utan att skämmas i tråden målat upp din nidbild av HD som att hon på natten efter mordet skulle ha gått till fyndplatsen och destruerat DNA. Detta i syfte att hjälpa sin make SD att slippa undan rannsakning och dom för mord.
Jag vill givetvis att mordet på en älskad trebarnsmamma skall lösas, lika mycket som jag vill att alla andra mord löses. Det är anstötligt att det går ett stort antal mördare lösa, inte bara i Sverige, utan i hela världen!
Ditt sista: Inte med ett enda exempel har du (eller nån annan) kunnat visa på vilket sätt jag "försvarat" SD och HD.
Inte ett enda exempel finns det och därför har heller inget presenterats här!
Jag har däremot under lång tid och i motvind kritiserat oskicket att här i tråden hänga ut odömda privatpersoner som brottsliga.
Det korståget-light får väl tyvärr sägas ha gått bara "sådär"...