2019-03-13, 00:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Det är så jag tänker, i teorin.

Men kusligt det du postade, det Dreba skrivit.
Och i sådana fall också långt ifrån första gången psykofarmaka nämns i samband med olika våldsbrott och även när det gäller enskilda självmord.
Men många, kanske de flesta, flippar inte av psykofarmaka.

Men låt vara med allt det, det här med att båda föräldrarna hade stora doser lugnande i sig och då i lagom mängd för att kunna tänka klart, det säger en del.
Jag är inte riktigt säker på vad ännu.
Men påstår man att man mördar sina barn av barmhärtighet så borde också den barmhärtigheten sträcka sig så långt att man, när barnen väl ska barmhärtighetsmördas, och det på ett mycket brutalt vis, ser till att barnen ifråga också slipper vara fullt medvetna om vad som händer.
Så skedde inte här, det var de båda "barmhärtiga föräldrarna" som hade stora doser lugnande i sig.

En brutal död- ett brutalt liv?

Ja visst är drebas inlägg nästan lite skrämmande på pricken om det vi känner till idag.
Hen uppgav till och med att en tös dött genom kvävning och en genom strypning. Sånt gissar man inte bara så där, det är alldeles för precist och samtidigt ovanligt med olika dödssätt på det här viset när bägge barnen mördats - och dessutom mördats så här brutalt, tvärt emot vad alla andra gissade på.

Precis som du säger - dödsorsakerna har inte ett uns av ”barmhärtighet”, omtanke eller kärlek över sig. Tvärtom eftersom barnen var helt odrogade. Både dödorsakerna och den uppgivna framtidbristen pga barnens ME innehåller inget som kan uppfattas som omtanke, kärlek eller ”barmhärtighet” . Både sättet att själva droga sig men inte barnen och formuleringen i avskedsbrevet tyder väl egentligen snarare på ett stort mått av att det egna jaget för föräldrarna var viktigare än barnen.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-13 kl. 01:34.
Citera
2019-03-13, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Precis som du säger - dödsorsakerna har inte ett uns av ”barmhärtighet”, omtanke eller kärlek över sig. Tvärtom eftersom barnen var helt odrogade. Både dödorsakerna och den uppgivna framtidbristen pga barnens ME innehåller inget som kan uppfattas som omtanke, kärlek eller ”barmhärtighet” . Både sättet att själva droga sig men inte barnen och formuleringen i avskedsbrevet tyder väl egentligen snarare på ett stort mått av att det egna jaget för föräldrarna var viktigare än barnen.
Nej men där är vi ju helt överens. Det finns nämligen inte en enda aktiv som anser att det var barmhärtigt att mörda sina barn.

Ruggigt egoistiska föräldrar i mitt tycke - slukar tabletterna för att orka både mörda och dö själva.
Citera
2019-03-13, 01:24
Medlem
Citat:
Ja visst är drebas inlägg nästan lite skrämmande på pricken om det vi känner till idag.
Hen upogav till och med att en tös dött genom kvävning och en genom strypning. Sånt gissar man inte bara så där, det är alldeles för precist och samtidigt ovanligt med olika dödssätt på det här viset när bägge barnen mördats - och dessutom mördats så här brutalt, tvärt emot vad alla andra gissade på.

Barnen skuldbeläggs hela tiden och de blev sjukförklarade mot sina viljor och även mördade mot sina viljor plus även isolerade mot sina viljor.
Vad annat kan det finns som grund då än narcissism? Tänker då jag(återigen).
En enorm egoism hos, och som det verkar, bägge föräldrarna.
Och det är väl också så den störningen fungerar att den som bär på den är den som i allt får sympatierna- de lyckas även efter något sådant här gå med både heder och ära i behåll.
Jag har sett detta förut, men då i en vanlig arbetarfamilj och att de barnen aldrig mördades, men allt det övriga är identiskt och där har jag i efterhand fått bekräftat störningen narcissism hos föräldrarna.

Man dör som en hjälte, man offrar sina liv för sina barn, man blir en ängel(ända fram till mordmetoderna avslöjades, morden i sig hade man uppenbarligen överseende med).
Agnes hintade ju, omedvetet, också om detta a girl has nothing to say Och det har man heller inte i klorna på en narcissist.
Och bilden på henne där hon sitter i samma trappa som hennes pappa sedan hängde sig i så visst ser hon ovårdad ut, och även ser hon väldigt tunn ut.

Jag kan inte komma att tänka på någon annan störning än narcissism då jag försöker förklara allt som skett kring denna familjen?
H spelar ömklig med en ond rygg vid ett tillfälle och O beklagar sig på jobbet.
Båda spelar ut offerkortet för de har så belastande barn där hemma. Det är så synd om föräldrarna.
Så får allmänheten också veta detta på polisens sista presskonferens, att föräldrarna var "hårt belastade".
Hårt belastade på grund av en hittepåsjukdom på sina sedermera brutalt mördade fullt ut medvetna barn.
Vilka andra än två narcissister skulle kunna lyckas med allt detta?
Vi kanske har lyssnat för mycket på föräldrarna
Moa var extra pratglad i april 2018, nu är hon för alltid tyst(ad).
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-13 kl. 01:26.
Citera
2019-03-13, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vore du forskare skulle du vara en katastrof - läser det du vill selektivt för att få belägg, trots att det tydligt är fullständigt missvisande information och att vederbörande säger det är spekulationer och hypoteser.
Skärp dig.
Faktakollen från Solkatten har helt gått i baklås vad gäller drebas inlägg. En forskare skulle förmodligen inte bortse ifrån polisens uttalande om att föräldrarna inte hade några psykiska sjukdomar. Hade någon av dom medicinerats på grund av psykisk ohälsa så hade polisen antagligen känt till detta. dreba skriver att självmordsbrev saknas vilket inte heller stämmer. Beskrivningen av Hanna är rakt motsatt den i Missans beskrivningar så jag har svårt att förstå hur någon som påstår sig ha eftergymnasial utbildning kan bygga sin teori om fallet på både drebas och missans informationer.
Citera
2019-03-13, 06:07
Medlem
Citat:
Stehliz roll bedömdes av vissa som trovärdigare för att hen skrev saker som föll på rätt sida om skranket och passade dem som stod där...
Partiskt synsätt är en bra beskrivning.

Jag uppfattade inte Stehlitz som trovärdigare än någon annan och hen försvann ju mycket riktigt också. Såvitt jag minns uttalade sig Stehliz mest inom saker som vi inte har bevis för idag - ex hur H mådde. Det lilla vi säkert känner till kontra Stehliz utsagor är bl a uppgiften om ett handskrivet avskedsbrev, en uppgift som sannolikt är felaktig av polisen PT att döma.

Då är drebas skrämmande pricksäkra uppgifter betydligt intressantare!

Du hävdar att drebas uttalande om att det inte finns ett avskedsbrev är mer intressant och pricksäkert än Stehliz påstående om att brevet (som polisen hittade och citerade) kan vara handskrivet?

Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.
Citera
2019-03-13, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Faktakollen från Solkatten har helt gått i baklås vad gäller drebas inlägg. En forskare skulle förmodligen inte bortse ifrån polisens uttalande om att föräldrarna inte hade några psykiska sjukdomar. Hade någon av dom medicinerats på grund av psykisk ohälsa så hade polisen antagligen känt till detta. dreba skriver att självmordsbrev saknas vilket inte heller stämmer. Beskrivningen av Hanna är rakt motsatt den i Missans beskrivningar så jag har svårt att förstå hur någon som påstår sig ha eftergymnasial utbildning kan bygga sin teori om fallet på både drebas och missans informationer.
Fast eftersom den desperate upptäckt att Missan är avstängd så blir inte detta ett bekymmer, eftersom man inte kan konfrontera Missan med Drebas uppgifter. Glöm inte att det inte är sanningen som Glittret är ute efter utan genomgående att oskyldigförklara makan. Av någon slags prestige och kränkning som grundlades för ungefär ett år sen, om man får tro hennes senaste inlägg på området. I mitt tycke ganska fjuttiga orsaker med tanke på att det hon sysslar med är att försvara den som polisen kommit fram till att tillsammans med sin make döda sina egna barn. De är så att man kan se Agnes och Moa vända sig av oro i sina gravar (om nu det berömda planterade PMet var en lögn dvs.) av krumbukterna.
Citera
2019-03-13, 07:20
Medlem
Citat:
Det skiljer på preparat likaväl så de generella diskussionerna är värdelösa. En del mer potenta än andra. Det är insättningstid, det är upptrappning och det hjälper ofta på sikt. Ska man snacka symtom så är det abrupt utsättning som kan ställa till ett helvete.

Jag menade ssri, oftast väljs sertralin 5mg som första antidepressiva medicinen om du aldrig ätit psykofarmaka innan. Efter det kan medicineringen skilja sig drastiskt beroende på en massa olika faktorer. Precis, utsättning kan vara plågsam.
Citera
2019-03-13, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Varför är du så otrevlig develi? Man kan väl ryggdunka vem man vill som man upplever resonerar vettigt. Själv hänvisar du ofta till stehliz, en postare som fanns här för länge sedan under en mkt kort tid men verkar ha gjort ett djupt intryck på dig.
Jag vet att du är i ett sorgearbete nu och jag beklagar ärligt det. Jag kan bara inte förstå varför du måste vara så jävlig och nedlåtande i dina inlägg. Ja du är övertygad,fine men du måste väl inte tvinga på oss andra din ståndpunkt. Om du är så trygg i din övertygelse och nöjd med utredningen så luta dig bak och låt oss idioter svamla på. Du behöver inte känna ett ansvar att omvända oss.

Denna postare som hela tiden gnäller över andra postare genom att kalla dem papegojor och andra invektiv undrar nu över hur andra kan vara så otrevliga?!

Kan det ha varit så den här familjen fungerade? De var starkt avvisande i vårdkontakter och kontakt med anhöriga men undrade sedan varför de inte fick någon hjälp? De såg inte vad de själva sände ut för fientliga signaler. Satt hemma och förfasade sig över hur ond och ohjälpsam världen var, medan de planerade för sitt godhjärtade och kärleksfulla barmhärtighetsmord.

Jag har skrivit det förr och gör det igen, de som starkast moraliserar över makarnas beslut verkar vara de som är närmast beteendet själva. Det är väl därför det blir så viktigt att utan att bringa klarhet i vad som hände, bara fördöma det. Att oskyldigförklara makan handlar kanske om ren självbevarelsedrift — det hade ju kunnat vara jag själv!

Man upphör aldrig att förvånas över vilka dubbla måttstockar människor har när de bedömer sig själva och andra, såsom i ingroup-/outgroupfenomen. Något som du Rumbledoll är ett utmärkt exempel på — och slav under.

(För övrigt otroligt respektlöst att dra in någons sorg i sin argumentation om varför man tycker att denna gör fel. Skäms på dig!)
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-13 kl. 07:34.
Citera
2019-03-13, 07:38
Medlem
Det som är märkligt är väl att dreba hade rätt om dödsorsaker. För de flesta, oavsett "falang", blev pressträffen där polisen angav dödsorsaker en chock.
Citera
2019-03-13, 08:13
Medlem
Citat:
Eftersom det tidigare hänvisats till andra postare som stehlitz som exempel på trovärdighet, kan man nog även citera postaren drebas inlägg 8 dagar efter familjen återfanns, igen.
Väldigt mycket av det som dreba skrev - vet vi idag var helt korrekt.
Frågan är då om även det andra, som vi inte har fått bekräftat, också stämmer lika bra?

Ja intressanta, hens inlägg. Lokal anknytning har hen i alla fall. Jag får intryck att hen hade kontakt till en källa och delvis fick uppgifter därifrån. Kan tillägga att hen tror att barnen var sjuka och att en orsak var utbrändhet. Jag delar inte hens hypoteser i allt, men intressant är det att se hur nöjaktig hen återgav dödsorsaken. Det går egentligen inte att gissa sig till.

När jag läste nu en gång till uppmärksammade jag att hen skrev att barnen blev burna till sängen. Märkligt det med. Jag trodde att allt skedde när barnen sov, men de senaste dagarna blev jag osäker på det.

Funderar också hur H skulle ha fått i sig det där lugnande mot hennes vilja. Vad hon gjorde medan O stod i köket och krossade tabletter med en hammare (obs obekräftade uppgifter). Låt hon bara allt hända? Hjalp hon till? Var hon redan död?
Citera
2019-03-13, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Det som är märkligt är väl att dreba hade rätt om dödsorsaker. För de flesta, oavsett "falang", blev pressträffen där polisen angav dödsorsaker en chock.
Det var ingalunda första gången det kom upp i tråden, något som Scheele redan har påpekat och visat.
Dreba kom på det hela taget inte på någonting först själv. Om man vill vara snäll kan man konstatera att Dreba sög åt sig mycket som redan var sagt där några saker visade sig stämma överens med verkligheten när denna presenterades av polisen, medan hen också sög åt sig många saker var fullständigt uppåt väggarna. Således ungefär som många andra gissare i tråden, utöver tex Stehlitz, som nog är den skribent som har den högsta kvoten av korrekta uppgifter och dessutom en rad uppgifter som endast denna vittnade om långt innan polisen eller andra (barnflickan) bekräftade dem.

Det lustiga i kråksången är dock att när somliga matchar folks gissningar med polisens uppgifter så är det endast vissa fragment av polisens uppgifter man godkänner att jämföra med. Det blir därför dubbelfel — man tar skribenter som har en korrekt gissningsfrekvens på ca 10-20% och jämför med de 10-20% av uppgifterna som man godkänner att polisen kan ha rätt i. Resten blundar man för, dvs 80-90% av skribenters felgissningar och 80-90% av vad som polisen efter sin utredning kommit fram till.

Är det konstigt att man genomgående i tråden hamnat snett i nästan alla sina förutsägelser när de konfronteras med fakta och verklighet?
Citera
2019-03-13, 08:23
Medlem
Citat:
Jag ser det som obehandlad depression som ingen sökt hjälp för. Om Hanna stått på antidepressivt sen tidigare, typ förnyade recept, kanske sen år tillbaka (nedstämd pga cancer?) - så är det troligen ingenting som polisen ser som relevant för att plötsligt mörda sina barn och basunera ut på en pressträff:
Vad man söker och redogör för är (dokumenterad) allvarligare psykisk sjukdom som tolkas leda till nåt mer psykotiskt.
Däremot kan givetvis en persons depression försämras men det lär inte polis stå och gissa kring om det inte finns i journaler.

Vem vet om de ens intogs? Verkar ju finnas sjuhelsickes tips runt en nedstämd, orolig person - ända bort i rent humbug där goda råd riskerar bli dyra... Har fortfarande den där korkade fb sidan i åtanke. Släng medicinerna och dansa dig frisk eller hur det nu var, nåt likt snurrande derviser om jag inte har drömt om stolligheterna som fanns där. Usch.
Kan väl också vara så att hon stått på en låg dos länge och att denna hade behövts justeras. En halv Sertralin (50mg) kanske räckte då men efter allt som byggdes på var det en för låg dos. Jag gissar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in