Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Ja visst är drebas inlägg nästan lite skrämmande på pricken om det vi känner till idag.
Hen upogav till och med att en tös dött genom kvävning och en genom strypning. Sånt gissar man inte bara så där, det är alldeles för precist och samtidigt ovanligt med olika dödssätt på det här viset när bägge barnen mördats - och dessutom mördats så här brutalt, tvärt emot vad alla andra gissade på.
Precis som du säger - dödsorsakerna har inte ett uns av ”barmhärtighet”, omtanke eller kärlek över sig. Tvärtom eftersom barnen var helt odrogade. Både dödorsakerna och den uppgivna framtidbristen pga barnens ME innehåller inget som kan uppfattas som omtanke, kärlek eller ”barmhärtighet” . Både sättet att själva droga sig men inte barnen och formuleringen i avskedsbrevet tyder väl egentligen snarare på ett stort mått av att det egna jaget för föräldrarna var viktigare än barnen.
Barnen skuldbeläggs hela tiden och de blev sjukförklarade mot sina viljor och även mördade mot sina viljor plus även isolerade mot sina viljor.
Vad annat kan det finns som grund då än narcissism? Tänker då jag(återigen).
En enorm egoism hos, och som det verkar, bägge föräldrarna.
Och det är väl också så den störningen fungerar att den som bär på den är den som i allt får sympatierna- de lyckas även efter något sådant här gå med både heder och ära i behåll.
Jag har sett detta förut, men då i en vanlig arbetarfamilj och att de barnen aldrig mördades, men allt det övriga är identiskt och där har jag i efterhand fått bekräftat störningen narcissism hos föräldrarna.
Man dör som en hjälte, man offrar sina liv för sina barn, man blir en ängel(ända fram till mordmetoderna avslöjades, morden i sig hade man uppenbarligen överseende med).
Agnes hintade ju, omedvetet, också om detta
a girl has nothing to say Och det har man heller inte i klorna på en narcissist.
Och bilden på henne där hon sitter i samma trappa som hennes pappa sedan hängde sig i så visst ser hon ovårdad ut, och även ser hon väldigt tunn ut.
Jag kan inte komma att tänka på någon annan störning än narcissism då jag försöker förklara allt som skett kring denna familjen?
H spelar ömklig med en ond rygg vid ett tillfälle och O beklagar sig på jobbet.
Båda spelar ut offerkortet för de har så belastande barn där hemma. Det är så synd om föräldrarna.
Så får allmänheten också veta detta på polisens sista presskonferens, att föräldrarna var "hårt belastade".
Hårt belastade på grund av en hittepåsjukdom på sina sedermera brutalt mördade fullt ut medvetna barn.
Vilka andra än två narcissister skulle kunna lyckas med allt detta?
Vi kanske har lyssnat för mycket på föräldrarna
Moa var extra pratglad i april 2018, nu är hon för alltid tyst(ad).