Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Ja det var lite så jag tänkte att polisen verkar inte ha hittat något som pekar mot psykisk sjukdom vilket torde inbegripa att ingen av dem stod under behandling.
Men det kan förstås vara så att de inte ansåg en depression vara en avgörande faktor.
Ja min erfarenhet är att det trappas upp långsamt och att man får förhållningsorder om att inte vara ensam, att försöka undvika insättning/utsättning under särskilt stressiga perioder osv. Min läkare ringde mig flera gånger under de första veckorna. Man brukar väl dessutom ha milda ångestdämpande att ta till vid behov.
Ja Stehlitz sade att Hanna var under behandling för depression sedan en tid tillbaka, så det kan inte heller i hennes fall ha rört sig om insättningsbesvär om den informationen stämmer.
Jag ser det som obehandlad depression som ingen sökt hjälp för.
Om Hanna stått på antidepressivt sen tidigare, typ förnyade recept, kanske sen år tillbaka (nedstämd pga cancer?) - så är det troligen ingenting som polisen ser som relevant för att plötsligt mörda sina barn och basunera ut på en pressträff:
Vad man söker och redogör för är (dokumenterad) allvarligare psykisk sjukdom som tolkas leda till nåt mer psykotiskt.
Däremot kan givetvis en persons depression försämras men det lär inte polis stå och gissa kring om det inte finns i journaler.
Vem vet om de ens intogs? Verkar ju finnas sjuhelsickes tips runt en nedstämd, orolig person - ända bort i rent humbug där goda råd riskerar bli dyra... Har fortfarande den där korkade fb sidan i åtanke. Släng medicinerna och dansa dig frisk eller hur det nu var, nåt likt snurrande derviser om jag inte har drömt om stolligheterna som fanns där. Usch.