2019-03-12, 21:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vilka?
Att det fanns lugnande i tre av fyra kroppar, men att de även kvävts/stryps och en hängts. Tror jag Gullan menade.
Citera
2019-03-12, 21:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men då kan planeringsstadium inte ha kommit längre än att man vill ta en överdos - och eventuellt med det som fanns redan i hemmet. Man kan inte ens ha tittat på internet hur mycket det behövs.

Dom kanske trodde att det räckte med en ask var.
Citera
2019-03-12, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vilka?
- Att det är bevisat att morden var planerade sedan hösten.
- Att makarna för övrigt var mycket noggranna i sin planering med bevittnat testamente, undertecknat avskedsbrev, brev som beskrev om hur de ville att saker skulle ordnats efter deras död samt uppgifter om ett USB-minne, kanske med en film som flera vittnat om.
- Att de genomförde sina mord av pseudoaltruism.
- Att ett av barnen hade spår av läkemedel i sig.
- Att tidiga uppgifter från Scheele och Avd. 9 (som visade sig ha rätt i mycket via sina poliskällor) tidigt vittnade om cocktails.
- Att uppgiften om krossat glas som kom från flera håll, däribland Scheele, vittnar om krossat glas som kan vara ett resultat av att barnen anade oråd och kastade cocktailarna ifrån sig.
- Att föräldrarna uppenbarligen hade tillgång till lugnande medel eftersom man hittade det i deras kroppar samt i en av flickorna.
- Att de av allt att döma, utöver morden, var anständiga människor som ville sina döttrar väl.
Citera
2019-03-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom kanske trodde att det räckte med en ask var.

Men hur kan man inte kolla på internet? Det betyder att man ha tänkt att göra det, men inte planerad för det, verkar det som. Men som sagt jag har absolut ingen aning hur personer tänker som vill begå självmord. Verkar impulsivt, tycker jag. Men man kan jo ha tänkt på det länge.
Citera
2019-03-12, 21:13
Medlem
Citat:
Hittar inte inlägget nu, men någon här skrev att nästan alla har en bogserlina. Men den hämtade man inte. Tog heller en sladd eller något annat. Verkar som själva utförande var impulsivt. Även om man ha tänkt på det länge.
Jag betvivlar att det ens går att få till en vettig snara på en bogselina, den är för tjock och styv.
Citera
2019-03-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Att det fanns lugnande i tre av fyra kroppar, men att de även kvävts/stryps och en hängts. Tror jag Gullan menade.

Men är det en hel del bevis för att H och O planerat att alla fyra skulle dö av överdos? Det visar väl bara det det visar, att föräldrarna hade tagit stora doser lugnande men inte så mycket att de inte var vakna och kunde agera. Bevis för planer på överdoser vore väl att man hittat stora mängder mediciner i huset, och tex att man såg att det gjorts försök att lura i barnen medicin. Hittade poliserna bevis på det?
Citera
2019-03-12, 21:21
Medlem
develis avatar
Citat:
SSRI preparat har räddat många liv.
Det har det. För övrigt var det väl nåt sånt skitsnack som nån släkting var engagerad i? Nån sida på fb eller vad det nu var.
Rätt dos antidepressiva på de här och samtalsterapi hade högst troligt räddat livet på barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tack, jag skrev ett långt svar men ångrade mig. SSRI botade mig. Samtalen med psykologen var bra men mörkret ville inte lätta förrän jag blev medicinerad.

Och polisen sade ju att det inte fanns några tecken på psykisk sjukdom i Bjärredsfallet vilket borde inbegripa depression?

Dessutom får man hoppas att läkaren dels skulle ha förhört sig om varför föräldrarna mådde dåligt och följt upp behandlingen på något sätt om de hade satt in SSRI.

Jag tror inte att Oskar och Hanna var beredda att be om någon hjälp. Tyvärr.

Polis kunde inte uttala sig om aktuellt status (vilket säger sig själv, paret stendöda) - dock fann man inte nåt via dokument.
Senast redigerad av develi 2019-03-12 kl. 21:27.
Citera
2019-03-12, 21:22
Medlem
harperlees avatar
Citat:
SSRI preparat har räddat många liv.

Tack, jag skrev ett långt svar men ångrade mig. SSRI botade mig. Samtalen med psykologen var bra men mörkret ville inte lätta förrän jag blev medicinerad.

Och polisen sade ju att det inte fanns några tecken på psykisk sjukdom i Bjärredsfallet vilket borde inbegripa depression?

Dessutom får man hoppas att läkaren dels skulle ha förhört sig om varför föräldrarna mådde dåligt och följt upp behandlingen på något sätt om de hade satt in SSRI.

Citera
2019-03-12, 21:23
Bannlyst
Citat:
Men hur kan man inte kolla på internet? Det betyder att man ha tänkt att göra det, men inte planerad för det, verkar det som. Men som sagt jag har absolut ingen aning hur personer tänker som vill begå självmord. Verkar impulsivt, tycker jag. Men man kan jo ha tänkt på det länge.

Makarna kan mycket väl ha tänkt att hänga sig och förgifta barnen men misslyckades med barnen då de anade oråd. Makan kanske inte orkade genomföra hängningen (något som kan vara mycket skrämmande), kanske domnade hon bort av de lugnande medlen och fick hjälp av sin make istället.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-12 kl. 21:32.
Citera
2019-03-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
- Att det är bevisat att morden var planerade sedan hösten.
- Att makarna för övrigt var mycket noggranna i sin planering med bevittnat testamente, undertecknat avskedsbrev, brev som beskrev om hur de ville att saker skulle ordnats efter deras död samt uppgifter om ett USB-minne, kanske med en film som flera vittnat om.
- Att de genomförde sina mord av pseudoaltruism.
- Att ett av barnen hade spår av läkemedel i sig.
- Att tidiga uppgifter från Scheele och Avd. 9 (som visade sig ha rätt i mycket via sina poliskällor) tidigt vittnade om cocktails.
- Att uppgiften om krossat glas som kom från flera håll, däribland Scheele, vittnar om krossat glas som kan vara ett resultat av att barnen anade oråd och kastade cocktailarna ifrån sig.
- Att föräldrarna uppenbarligen hade tillgång till lugnande medel eftersom man hittade det i deras kroppar samt i en av flickorna.
- Att de av allt att döma, utöver morden, var anständiga människor som ville sina döttrar väl.

Aha, trodde du menade bevis.
Citera
2019-03-12, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

Det tror inte jag heller vilket är det näst mest obegripliga i hela historien, efter det gemensamma beslutet.
Citera
2019-03-12, 21:28
Medlem
Hoppas att flickorna inte var nede i köket medan O krosssde tabletterna. Att det var så att de var på ovanvåning och inte vill ha drycken därför att den var bitter. Att det inte var någon tumult. Det är så fruktansvärd att tänka på det. Men det med krossat glas på golvet stödjer inte det direkt. Och Elli09s inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in