2019-03-12, 20:48
Medlem
Jag har i sig aldrig tvivlat på att Michael Jackson skulle vara pedofil men fann ändå dokumentären otroligt gripande. Jag tvivlar inte på att det faktiskt kan vara så, precis som när vuxna människor blir utnyttjade, att man in i det sista inte vill erkänna att det är så, kanske för att alls överleva.

Ni som inte tror att Michael Jackson var en pedofil? Kan ni förklara det normala ni ser i att en vuxen människa föredrar att umgås med barn(mest pojkar), vill sova med barn(pojkar), vill att mammor skall låta sina barn bo hos honom....

Att exakt hur Michael Jackson var störd har jag ingen aning om, men jag tycker inte att det borde finnas tvivel om att han var störd, gravt störd.

Jag hoppas att mammorna i dokumentären är så oskyldiga som de verkar. I sig verkar de trovärdiga, men sen när jag tänker djupare på det, så verkar det ju ÄNDÅ helskumt att varför lät de sina söner sova och umgås med en vuxen "jättebebis"? Typ "Karlsson på taket" men i det här fallet "Jackson på golvet".

Men jag är intresserad av åsikter om varför hans beteende skulle ha varit normalt och inte pedofilmisstänkt?

En helt annan sak som jag undrar över är att vad led Michael Jackson av mot slutet, EGENTLIGEN? Jag fick för mig att han hade AIDS, var det så?
Citera
2019-03-12, 20:53
Medlem
Azzabrazzas avatar
Intervju med MJ brorsdotter Brandi Jackson som var i ett förhållande med Wade Robson. Detta förhållande ska ha påbörjats under tiden då Robson påstår sig blivit utnyttjad, vilket stämmer illa med de uppgifter som framkommer i Leaving Neverland. Brandi Jackson känner både MJ och Robson väldigt väl och har del att säga om saken.
https://soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-03-09-1-exclusive-interview-with-brandi-jackson
Senast redigerad av Azzabrazza 2019-03-12 kl. 21:01.
Citera
2019-03-12, 20:54
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Tror du behöver friska upp minnet med, James berättar ganska lojt om ganska grova övergrepp utan någon smärta alls. Finns exempel på vuxna män som gråter när de berättar om övergrepp, så djupt påverkade blir offren. Möjligen i slutet försöker Wade spela känslomässigt påverkad men ändå inga tårar, det känns inte äkta för mig, mycket känns snarare inövat. I den mån de ser nervösa ut tror jag snarare har med att tex James inte känner sig bekväm med att ljuga så här, kolla i andra intervjuver så ser man tydligare hur han svettas och ofta vänder sig till Wade som håller masken bättre för instruktioner, sen nickar James alltid instämmande. Värt att tillägga är att det är enorma summor som står på spel, klart de är nervösa, James har ju stora skulder efter en arvstvist och måste som sagt betala rättegångskostnaderna i den misslyckade stämningen mot dödsboet. Båda trädde ju fram när de befann sig i kris, ekonomiskt och karriärmässigt, stämningen misslyckades men det är tydligen en ny prövning på gång.

Det är snarare DU som behöver friska upp minnet eftersom Wade visst grät i slutet. När han berättade om hur hans bror och hans fru reagerade då han berättade. Alla reagerar olika. Den där James verkar mest apatisk enligt mig och ser medicinerad ut.
Citera
2019-03-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag har i sig aldrig tvivlat på att Michael Jackson skulle vara pedofil men fann ändå dokumentären otroligt gripande. Jag tvivlar inte på att det faktiskt kan vara så, precis som när vuxna människor blir utnyttjade, att man in i det sista inte vill erkänna att det är så, kanske för att alls överleva.

Ni som inte tror att Michael Jackson var en pedofil? Kan ni förklara det normala ni ser i att en vuxen människa föredrar att umgås med barn(mest pojkar), vill sova med barn(pojkar), vill att mammor skall låta sina barn bo hos honom....

Att exakt hur Michael Jackson var störd har jag ingen aning om, men jag tycker inte att det borde finnas tvivel om att han var störd, gravt störd.

Jag hoppas att mammorna i dokumentären är så oskyldiga som de verkar. I sig verkar de trovärdiga, men sen när jag tänker djupare på det, så verkar det ju ÄNDÅ helskumt att varför lät de sina söner sova och umgås med en vuxen "jättebebis"? Typ "Karlsson på taket" men i det här fallet "Jackson på golvet".

Men jag är intresserad av åsikter om varför hans beteende skulle ha varit normalt och inte pedofilmisstänkt?

En helt annan sak som jag undrar över är att vad led Michael Jackson av mot slutet, EGENTLIGEN? Jag fick för mig att han hade AIDS, var det så?

Vaddå egentligen? Det finns ju en obduktionrapport, tror du den är fejkad? Han led av vitiligo, och dog av den medicin han fick från sin läkare som dömdes till fängelse. Han led inte av AIDs.

Ingen ifrågasätter att MJ inte borde sovit med barn som inte var hans, men frågan är om han utnyttjade någon sexuellt vilket han inte är dömd för, eller som det inte finns trovärdiga bevis för. Allt pekar i min mening på att det är pengar dessa familjer vill åt.
Senast redigerad av echoesofglory 2019-03-12 kl. 21:00.
Citera
2019-03-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Det är snarare DU som behöver friska upp minnet eftersom Wade visst grät i slutet. När han berättade om hur hans bror och hans fru reagerade då han berättade. Alla reagerar olika. Den där James verkar mest apatisk enligt mig och ser medicinerad ut.

Nja han fick en tår i ögonen vad jag minns, inget mer. Klart James ser apatisk ut, han är pank , skuldsatt och måste sitta och ljuga om en tid som förmodligen var rätt ljuv jämfört med hans vuxenliv. Hur kul är det? Alltid trott att det är han som kommer bryta ihop först och erkänna att allt är lögn men vi får se.
Senast redigerad av echoesofglory 2019-03-12 kl. 21:04.
Citera
2019-03-12, 21:02
Medlem
Flashig78s avatar
Det finns två läger här. De som älskar MJ och vägrar tro han är skyldig trots alla "bevis". Och vi som är övertygade om hans skuld pga alla anklagelser som florerat sen 1985 och som fortsätter, samt denna dokumentär.

Tror inte vi kommer enas. Och killen är stendöd, man kommer inte ta upp detta till domstol, fallet är nedlagt.

Så - vad händer nu?
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-12 kl. 21:18.
Citera
2019-03-12, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Intressant i sammanhanget är ju att inga tjejer anklagat MJ för något, endast killar.

Sen har ju MJ:s syster LaToya Jackson berättat om hur pappa Joe utnyttjade dem sexuellt under uppväxten. Det ska mycket till om man hittar på nåt sånt om sin egen far i vuxen ålder. LaToya har också outat MJ som peddo.

Joe Jackson var en mycket störd man, räcker med att se några intervjuer med honom för att förstå det. Såg en intervju med honom där han var inbjuden för att tala ut om den då nyligen bortgångne Michael, han avslutade med att göra reklam för nåt nytt projekt han hade. Så inkännande och respektfullt. MJ själv har berättat om hur brutalt pappan behandlade barnen och man behöver inte vara nåt geni för att förstå att han även begick sexuella övergrepp mot flera av dem. MJ är ett klockrent exempel på de symptom som brukar uppstå till följd av sexuella övergrepp i barndomen: självhat, ätstörningar, identitetsproblem, sömnsvårigheter, avstannad mognadsprocess, drogproblematik osv.

Just detta att MJ valde att dröja kvar i barndomsstadiet på så många plan var både en psykologisk försvarsstrategi och samtidigt ett sätt att snärja sina offer. Han kunde inte förmå sig själv till att erkänna vad han faktiskt varit utsatt för under barndomen, därför valde han att normalisera de traumatiska upplevelserna och utsätta andra för samma sak - inte för att hämnas på barnen utan för att slippa behöva konfronteras med verkligheten.

Nu har även Paris Jackson gått ut och berättat om att hon blev utsatt för sexual abuse, det ska ha varit någon som familjen var mycket väl förtrogen med. Jag tror att det mycket väl kan ha varit Joe som gett sig på henne.

Hela familjen Jackson verkar vara en gravt dysfunktionell, förljugen sammanslutning där det sammanhållandet kittet alltid varit pengar och ingenting annat. Mitt i allt elände en säkert mycket kärleksfull men plågad och tigande mor vars enda överlevnadsstrategi antagligen blev att stillatigande acceptera lögnerna och delta i medberoendet.

Kan bara giva dig rätt till 100%, den lista jag har gjort, finns det bara flickor som utsatts för övergrepp. Antagligen rörde det sig om frivillig sex ( groupie's ), men ändå var de barn. I MJ fall handlar det om gravt misshandel av sina egna barn. Vet att MJ's pappa retade MJ för hans näsa ( den var negroid och plat, men absolut finare än den han fick efter operationer )
Citera
2019-03-12, 21:11
Medlem
Citat:
Vaddå egentligen? Det finns ju en obduktionrapport, tror du den är fejkad? Han led av vitiligo, och dog av den medicin han fick från sin läkare som dömdes till fängelse. Han led inte av AIDs.

Ingen ifrågasätter att MJ inte borde sovit med barn som inte var hans, men frågan är om han utnyttjade någon sexuellt vilket han inte är dömd för, eller som det inte finns trovärdiga bevis för. Allt pekar i min mening på att det är pengar dessa familjer vill åt.

Nej, jag visste inte att han blivit obducerad och att dödsorsaken skall ha varit vitiligo? Jag visste inte heller att man blev successivt försvagad, utmärglad och inkontinent och i behov av egen läkare så att man kunde medicineras hårt med narkotikaklassade mediciner av vitiligo? Men nu vet jag. Ursäkta att jag undrade, jag har bara tyckt att han från sina sista år i livet såg ut som någon som utvecklat AIDS.

Men ändå... Ja, jag kan alla gånger tro att när en kändis dör så kan nog alla gånger obduktionsrapporter vara fejkade. Men innan du skäller ut mig igen- nej, jag har inte läst den, obduktionsrapporten från Michael Jacksons döda kropp. Säkert stod där klart och tydligt att han bröts successivt ner av säkert typiska symtom av vitiligo. Kanske barmhärtighetsmördades han rent av? Som i överenskommelse att när den där vitiligon(?!!!!!) gjort honom utmärglad och fått honom att tappa funktioner som att förmåga att hålla urin, så kanske han ville dö? Men uch och fy mig, det var dumt av mig att anta att han alla gånger hade AIDS.
Citera
2019-03-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Och även om MJ är totalt oskyldig, så hade han en alldeles för osmaklig, ohälsosam och rätt sinnessjuk fixering vid barn, särskilt för en man liksom. Hans beteende hade varit lite mer förståelig om han vore en kvinna, men en man ska helt enkelt inte hålla på så. Är det något jag måste ge Dan Bilzerian respekt för, så är det att han har fattat galoppen: bli mångmiljonär, röka cannabis och knulla snygga stortuttade brudar varje dag, och aldrig gifta sig; right on brother! Michael Jackson led av en förbannelse, att han inte kunde njuta av livet. Herregud, mannen var dollarmiljardär och alla unga brudar världen över var helt besatta av honom, han hade liksom kunnat knulla vilken brud han än ville, när han ville och var han ville, och de absolut snyggaste brudarna också, och vad gjorde han istället? Sprang efter barn Pedofil eller inte, så är det helt efterblivet att hålla på så. Han dejtade eller låtsasdejtade Brooke Shields när hon var som absolut snyggast också, Eddie Murphy drog ett bra skämt om detta:

Säkerligen för han var en asexuell autist, om han nu ej var pedo dvs.
Att han var hetero tvivlar jag på oavsett.
Citera
2019-03-12, 21:21
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Nja han fick en tår i ögonen vad jag minns, inget mer. Klart James ser apatisk ut, han är pank , skuldsatt och måste sitta och ljuga om en tid som förmodligen var rätt ljuv jämfört med hans vuxenliv. Hur kul är det? Alltid trott att det är han som kommer bryta ihop först och erkänna att allt är lögn men vi får se.

Det som fascinerar mig mest med allt detta är hur folk som du försvarar honom. Ni brinner verkligen för detta och man märker hur arga ni blir.

Det rann tårar ner för Wades kind, så du minns fel. Jag är som sagt skeptisk till Wade men just den scenen kändes extremt äkta.

Ja eller så är som sagt James tungt medicinerad eftersom han själv sa han började hata sig själv och blev extremt deprimerad. Han går nog på den ena och den andra medicinen.

Men men, låt oss hoppas de ljuger som sagt och att MJ mot förmodan aldrig rörde en annan pojke sexuellt. Föt mig känns det som det förekommer lögner från båda sidorna.
Citera
2019-03-12, 22:01
Medlem
Har inte sett dokumentären och tänker inte göra det heller. Flera övergrepp var kända redan innan han dog med polisutredningar som lades ned när han lyckades köpa ut målsäganden.

De som tror något annat har bara svårt att fatta att någon kan vara framgångsrik och duktig samtidigt som personen drivs av en perverterad könsdrift. Inte konstigare än att biskopar och andra kändisar också trillar dit.
Citera
2019-03-12, 22:43
Medlem
I mina ögon har MJ alltid framstått som helt asexuell och hans relation med barnen var också på ett barns nivå. Han var mentalt sett ett barn och det är närtill omöjligt att föreställa sig honom som ett sexuellt rovdjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in