2019-03-12, 19:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Den officiella versionen av 9/11 hör i samma liga som att jorden skulle vara platt tycker jag. Man försöker försvara något som är totalt oförsvarbart.

Och ändå luyckas du ju inte sticka hål på den officiella versionen på en enda punkt - vad säger det om dig?
Hur gick det med fönstren t.ex. - varför tror du fler fönster skulle klara av demoleringsexplosioner än bränder?
Citera
2019-03-12, 19:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Möjligtvis Plasco building i Tehran. Varför skulle man först låta en byggnad brinna för att sedan demolera den? Enda anledningen till det skulle vara utifall man vill få det att se ut som att det var branden som orsakade kollapsen.

Tror du Plasco Building var kontrollerad demolering? Har du några som helst bevis för detta - eller hakar du bara på A&E for911 truths desperata försök att fortsätta hävda att byggnader inte kan rasa av brand?
Varför föll inte Plasco symmetriskt och i delvis fritt fall i sånt fall?

Hur kan man låta en brand härja okontrollerat utan att oavsiktligt förstöra eller antända sprängladdningar?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-12 kl. 19:49.
Citera
2019-03-12, 19:40
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Om du kollar ungefär 35 minuter in på https://www.youtube.com/watch?v=SifVvedQwGU så går dom igenom varför det inte är möjligt för 10% av tornet att krossa resten.

Kan du ta 10% av en struktur och krossa resterande 90% med det? Vad som helst. Jag kan inte komma på någonting. Släpp 1 bil på 9 bilar. Kommer alla bilar bli mos?
Jag ser inte hur en kontrollerad sprängning skulle kunna bryta mot fysikens lagar i så fall. Tornen föll ju på det sättet de gjorde, oavsett om man tror på NIST eller inte. Om nu inte man har missuppfattat lagarna, vilket berättarrösten i videon tycks ha gjort.
Citera
2019-03-12, 19:41
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Möjligtvis Plasco building i Tehran. Varför skulle man först låta en byggnad brinna för att sedan demolera den? Enda anledningen till det skulle vara utifall man vill få det att se ut som att det var branden som orsakade kollapsen.
Bäst vore väl att bara låta ett femte plan krascha in i den? Occams rakkniv, igen.
Citera
2019-03-12, 19:58
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och ändå luyckas du ju inte sticka hål på den officiella versionen på en enda punkt - vad säger det om dig?
Hur gick det med fönstren t.ex. - varför tror du fler fönster skulle klara av demoleringsexplosioner än bränder?
En stor del av fönstren går sönder under kollapsen och man ser att det blinkar till och rök kommer ut.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tror du Plasco Building var kontrollerad demolering? Har du några som helst bevis för detta - eller hakar du bara på A&E for911 truths desperata försök att fortsätta hävda att byggnader inte kan rasa av brand?

Hur kan man låta en brand härja okontrollerat utan att oavsiktligt förstöra eller antända sprängladdningar?
Ja jag tror plasco building var kontrollerad demolering. Tydligaste bevisen är explosionerna i samband med kollapsen; https://www.youtube.com/watch?v=_MgJTa7SDaY
Citera
2019-03-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Jag ser inte hur en kontrollerad sprängning skulle kunna bryta mot fysikens lagar i så fall. Tornen föll ju på det sättet de gjorde, oavsett om man tror på NIST eller inte. Om nu inte man har missuppfattat lagarna, vilket berättarrösten i videon tycks ha gjort.
Vem har sagt att en kontrollerad sprängning bryter mot fysikens lagar?
Jag menar att det bryter mot fysikens lagar om sprängmedel inte använts.
Citera
2019-03-12, 20:02
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Vem har sagt att en kontrollerad sprängning bryter mot fysikens lagar?
Jag menar att det bryter mot fysikens lagar om sprängmedel inte använts.
Han påstår i videon att tornen inte kan falla så snabbt som de gjorde eftersom det skulle bryta mot fysikens lagar. Men de föll ju som de gjorde! Då kan inte ens en kontrollerad sprängning vara förklaringen. Antagligen var det ett rymdskepp som hovrade över New York och gjorde så att vissa fysikaliska konstanter tillfälligt förändrades. Det låter rimligt, tycker jag.

Sprängmedlen var helt klart placerade nära flygplanens träffzon, om de fanns där över huvud taget. Varför detonerade de inte vid kraschen i så fall?
Citera
2019-03-12, 20:05
Medlem
Citat:
Han påstår i videon att tornen inte kan falla så snabbt som de gjorde eftersom det skulle bryta mot fysikens lagar. Men de föll ju som de gjorde! Då kan inte ens en kontrollerad sprängning vara förklaringen. Antagligen var det ett rymdskepp som hovrade över New York och gjorde så att vissa fysikaliska konstanter tillfälligt förändrades. Det låter rimligt, tycker jag.
Förmodligen har du missuppfattat. Han påstår precis som jag säger att tornen inte kan falla så snabbt enbart av att toppen av tornen faller på resten av byggnaden.

Enda sättet det är möjligt är genom att spränga bort alla våningar i samma takt som toppen faller ner.
Citera
2019-03-12, 20:07
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Förmodligen har du missuppfattat. Han påstår precis som jag säger att tornen inte kan falla så snabbt enbart av att toppen av tornen faller på resten av byggnaden.

Enda sättet det är möjligt är genom att spränga bort alla våningar i samma takt som toppen faller ner.
Återigen, varför detonerade inte sprängämnena av en flygkrasch? Du kan ju själv prova att slänga in en nyårsraket i en sprakande brasa och se om den exploderar.

Tips: den gör det.
Citera
2019-03-12, 20:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En stor del av fönstren går sönder under kollapsen och man ser att det blinkar till och rök kommer ut.
Om det var explosioner skulle givetvis fönstren gått sönder innan kollapsen - dvs simultant med explosionerna..

Citat:
Ja jag tror plasco building var kontrollerad demolering. Tydligaste bevisen är explosionerna i samband med kollapsen; https://www.youtube.com/watch?v=_MgJTa7SDaY

Varför föll inte plasco i fritt fall och symmetriskt som WTC 7 - var det inte just ”likheter” du anförde som argument för att WTC skulle varit cd?

Ang. Explosioner så är det ju mer än tydligt i din film att byggnaden redan är i kollaps.. gas, fallande bråte, kompression etc under kollaps är förstås att förvänta..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-12 kl. 20:14.
Citera
2019-03-12, 20:14
Medlem
Citat:
Återigen, varför detonerade inte sprängämnena av en flygkrasch? Du kan ju själv prova att slänga in en nyårsraket i en sprakande brasa och se om den exploderar.

Tips: den gör det.
Förmodligen detonerade inte allt vid impact. Jag har ingen aning om denna detalj. Kanske finns det något som gör det möjligt för sprängmedel att skyddas från bränder runt om.
Även om tornen hade kollapsat direkt vid impact hade det inte gjort någon större skillnad. Folk hade godtagit den versionen lika mycket.
Citera
2019-03-12, 20:17
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Förmodligen detonerade inte allt vid impact. Jag har ingen aning om denna detalj. Kanske finns det något som gör det möjligt för sprängmedel att skyddas från bränder runt om.
Även om tornen hade kollapsat direkt vid impact hade det inte gjort någon större skillnad. Folk hade godtagit den versionen lika mycket.
Med tanke på att planen praktiskt taget penetrerade tornen (dvs flög rakt igenom), måste det ha varit ett alldeles enastående ämne som inkapslade sprängämnena. Ett ämne som alltså tål en flygkrasch, men inte det inre sprängmedlets sprängkraft. Ämnet ska dessutom tåla 800-900 C värme i över 100 minuter.

Hör du inte själv hur korkat det låter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in