Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vilka kontrollerade demoleringar har du sett som kollapsar 40% långsammare än fritt fall - men mitt i kollapsen faller en kortare stund i fritt fall?
Vilka kontrollerade demoleringar har du sett som först kollapsar internt innan fasaden faller?
Så vilka kontrollerade demoleringar menar du att WTC 7 liknade?
Vilka kontrollerade demoleringar liknar tornen? För det verkar ju vara en premiss för dig att det ska "se lika ut"..
Lite svårt att svara på din första fråga. 40% långsammare än fritt fall? Jag har tittat på flera filmer av demoleringar och building 7 ser ut att vara ett perfekt exempel av en sådan.
Din andra fråga är även den lite klurig. Hur kan man se om insidan har kollapsat när utsidan står kvar?
I fallet med byggnad 7 kan man se ljuset i fönstret nånstans på högsta våningen. Men om det ljuset inte hade varit där, hur skulle man då kunna veta att hela insidan har kollapsat?
Efter att ha kollat på ett flertal demoleringar liknar byggnad 7 förmodligen mer en kontrollerad demolering än någon annan kontrollerad demolering
Tornen är totalt unika. Men den officiella förklaringen att toppen av tornet skulle kollapsa och förstöra resten av tornet fysiskt omöjligt som jag tagit upp förut.