2019-03-12, 09:51
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tänk att folk på flashback skulle citera Heartiste. Märklig gubbe den där heartiste, han blandar kvinnokritik med historiska referenser och undergångs-prat. Han har också en fixering vid negerkuk.

Vem han är och vad han gillar är väl mindre intressant. Vad i det han skrev stämmer inte?
Citera
2019-03-12, 09:53
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Tage Erlanders Sverige hade ej fri abort.

Tage Erlanders Sverige hade ej stor utomeuropeisk invandring.

I Tage Erlanders Sverige blev man dömd för skymfande av rikssymbol och uppvigling om man gjorde anti-nationell konst (se Carl Johan de Geer).

Tage Erlander var en statsminister som ansåg att Sverige var lyckligt lottad eftersom vi var homogena i rasen.

Jo visst, men man får ta hänsyn till tiden han verkade. Vi rör oss framåt och alla gamla ledare blir dåliga eller har åtminstone stora dåliga sidor om man ska använda dagens måttstockar. Jag tycker man får bedöma de utifrån vad allmänheten ansåg när de var aktiva. Så det är okej att fördöma en genomrasist som Woodrow Wilson, men kanske bör man vara mer generös när man bedömer säg George Washington och Thomas Jefferson? Och Tage Erlander?
Citera
2019-03-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jo visst, men man får ta hänsyn till tiden han verkade. Vi rör oss framåt och alla gamla ledare blir dåliga eller har åtminstone stora dåliga sidor om man ska använda dagens måttstockar. Jag tycker man får bedöma de utifrån vad allmänheten ansåg när de var aktiva. Så det är okej att fördöma en genomrasist som Woodrow Wilson, men kanske bör man vara mer generös när man bedömer säg George Washington och Thomas Jefferson? Och Tage Erlander?

Med ”rör oss framåt” menar du att samhället blir mer vänster. För alla punkter jag tog upp är exempel där dagens Sverige är mer vänster än 60-talets Sverige.
Citera
2019-03-12, 10:14
Medlem
Citat:
Nej, det är inte längre radikalt. Vilket var min poäng. Att det som var extremt kulturradikalt för några decennier sedan idag är så etablerat att det till och med omfamnas av högerextrema visar hur långt åt vänster samhället vridits.

Fast vad pratar du om nu....Om du har en tidspann som börjar 1900 så visst då har samhället gått åt vänster....gudskelov!

men pratar vi modern tid, så är det uppenbara högervindar just nu.
Och liksom den tiden som är det intressant om vi ska prata om vad män/ kvinnor röstar på.
Kvinnor fick bekant inte den rätten över Europa för typ...vad ska vi sätta som medelår...1930 kanske.
eftersom på vissa platser så fick de inte rösträtt förrän 1960-80 typ.
Citera
2019-03-12, 10:24
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Med ”rör oss framåt” menar du att samhället blir mer vänster. För alla punkter jag tog upp är exempel där dagens Sverige är mer vänster än 60-talets Sverige.

Nej det håller jag inte med om. Mer progressivt, men det är värden som är utanför höger-vänster-skalan, alldeles oavsett hur mycket reaktionärer försöker koppla ihop olika gruppers strävan efter likabehandling med marxism. Det finns gott om högerpartier som är progressiva, men eftersom kristdemokratin, som ju är populär i många länder i Europa, har en kristen grund så är de oftast väldigt socialkonservativa (jaja det är ironiskt med tanke på hur radikal man menar att Jesus var, det är bekant, men kristendomen är mer definierad av Paulus). Detsamma gäller i USA, republikanerna är mer kristna och därför mer socialkonservativa.
Citera
2019-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst, vi har utmaningar, men säg det land som inte har det.

Påståendet att Sverige skulle vara i kris, hålla på och gå under, invaderas av islam eller kriminalitet/ våld och annat skitsnack är just det skitsnack.

Women destroy civilizations..! nuff said, right there säger jag bara.
Citera
2019-03-12, 10:43
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Women destroy civilizations..! nuff said, right there säger jag bara.

Okej du har kanske rätt i att det är det bästa du kan komma med, men gör ändå ett försök, vad är det i hans video du tycker är övertygande? Tror du på tesen att sexuell avhållsamhet för det styrande skiktet är avgörande för en civilisations framgång?

Vi kanske rent utav borde kastrera våra regerande?
Citera
2019-03-12, 10:46
Medlem
västerländska tjejer är värst, men svenskor måste leda skiktet. en mer självgod nation med kvinnor får man leta länge efter, och ser de själva ut som skit vill de ändå ha en hunk, som de anser sig förtjäna (av outgrundlig anledning).

nä, om jag gifter mig lär de bli med någon östeuropeisk tjej. de är inte förstörda av rådande feminism, och ser snarare på den med misstänksamhet medan de omfamnar traditionella värderingar
Citera
2019-03-12, 10:52
Medlem
det är det som de som ligger bakom den rådande politiska agendan med feminism och all sådan skit vill: de vill skapa splittringar mellan könen. varför? bra fråga, kanske för att råda bot på överbefolkning, eller så är det juden som vill förinta den vita rasen, eller så är det kvinnor som vill kunna ha kakan och äta upp den, eller...

ja, ni hajar. oavsett vem som ligger bakom, och varför, så är det ett tecken i tiden när det skapas sådana här trådar både på flashback och reddit m.fl. där det uppstår ett "män vs. kvinnor"-läge - där trådskaparna som är män gnäller på hur jävligt det är (kan köpa detta) och kvinnor som försvarar sig (och de sina) och kastar skit på män och någon konspirationsteori de kallar för "patriarkatet".
Citera
2019-03-12, 10:55
Medlem
grey.eagles avatar
Enda kvinnan jag kommer på som förstört ett 5000 årigt rike är Cleopatra, men tror inte hon var feminist, möjligen makt/härsklysten utöver sitt förstånd när hon försökte slå ihop Egyptiskariket med Romarriket.
Citera
2019-03-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Okej du har kanske rätt i att det är det bästa du kan komma med, men gör ändå ett försök, vad är det i hans video du tycker är övertygande? Tror du på tesen att sexuell avhållsamhet för det styrande skiktet är avgörande för en civilisations framgång?

Vi kanske rent utav borde kastrera våra regerande?

Den biologiska aspekten. Jag har också lagt märke till manipulationen av en kvinnas ideologiska ställning. Många kvinnor anammar ofta de åsikter deras partner har än tvärtom. Framförallt när deras partner har väldigt starka åsikter. BPS nämner inte detta specifikt i sin video utan detta är något jag själv har noterat under åren.
Citera
2019-03-12, 11:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Varför frågade du så dumt då?
Jag frågar inte för att få reda på vad jag själv tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in