Citat:
Ursprungligen postat av
-Truthseeker
Hellre minderårig än en tölp som tror sig ha rätt att bestämma över andras känslor.
Jag anser mig ha rätten att fortsätta använda mitt neutrala språkbruk utan att DU börjar gnälla om att negrer bör ta åt sig av sagda neutrala språkbruk.
Citat:
Du har absolut ingen rätt att bestämma vad som anses vara nedsättande av svarta.
Nej? Negrer har inte heller någon rätt att bestämma vad jag anser vara nedsättande och att försöka påverka mitt neutrala modersmål och vardagliga tal med stalinistiska censurmetoder och historierevisionism är nedsättande.
Citat:
Nu är det så att du har möjlighet att uttala dig på det sättet du gör på flashback, men hade diskussionen hållits offentligt skulle ditt och andras korkade resonemang bli tillintetgjorda. Det gäller även det mesta som amöborna på flashback skriver.
Jag har aldrig använt något annat ord än neger offentligt. Ingen har sagt något om det. Ingen har försökt att argumentera mot det. Om de hade det hade jag förmodligen bara gått därifrån och undvikit personen i framtiden. Jag ödslar inte min tid på den typen av folk.
Däremot har jag heller aldrig använt "hörru negern" för att påkalla en negers uppmärksamhet (känner ett par stycken lite halvt). Jag använder namn.
Citat:
Språkbruk har förändrats i tusentals år. Det är således inget nytt att nya ord tar över istället för vad som idag anses vara nedsättande och kränkande ord.
Korrekt. Dock har det gradvis förändrats organiskt. Det har inte varit plötslig censur "uppifrån" (underifrån intellektuellt) pga, än en gång, historierevisionism.
Citat:
Vi använder idag exempelvis funktionsvariation istället för funktionsnedsättning
.
Din användning av "vi" är totalitär. Jag skulle aldrig beskriva dig som varken funktionsnedsatt eller "funktionsvarierad". Du är efterbliven helt enkelt.