2019-03-12, 06:36
Medlem
Yttrandefrihet. Glöm inte detta fb mods.
Citera
2019-03-12, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du drar iväg som antirasister som menar att invandrarkritik är dödsläger och nazism. Fast omvänt. Min ambition var att rädda tråden, för den var usel när jag fick den i mitt knä. Märkvärdigare än så är det inte.
Det där var en jävligt märklig ursäkt efter att ha pissat på allt vad Flashback står för.

Är också nyfiken på vad du fick för gehör i outlaw när det gäller din mission att införa "kvalité" på Flashback.

Jag som tänkte att eran uppgift var att städa forumet, eller på sin höjd göra rubriker tydligare.
Inte att gå in och ändra folks språkbruk eller att på något sätt "rädda" trådar genom att censurera dom.

Antingen har du fått rejält med skit även från admin och då är du bara pinsam dom ens låtsas att du hade goda intentioner.

Eller så är administratörerna med på detta sakteliga nedmonterande av yttrandefriheten.

Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Hellre minderårig än en tölp som tror sig ha rätt att bestämma över andras känslor. Du har absolut ingen rätt att bestämma vad som anses vara nedsättande av svarta. Nu är det så att du har möjlighet att uttala dig på det sättet du gör på flashback, men hade diskussionen hållits offentligt skulle ditt och andras korkade resonemang bli tillintetgjorda. Det gäller även det mesta som amöborna på flashback skriver.

Språkbruk har förändrats i tusentals år. Det är således inget nytt att nya ord tar över istället för vad som idag anses vara nedsättande och kränkande ord. Vi använder idag exempelvis funktionsvariation istället för funktionsnedsättning
.
Du själv då?
Är du en utvecklingsstörd neger eller gör du dig skyldig till precis den skiten du anklagar andra för?

Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Känns naturligt för mej att kalla dej för horunge.
Det har du väl inget emot?
En mörkhyad snubbe vinner mello och trådrubriken "en svarting vinner.." eller va det nu var.
Väldigt sårande, nedsättande där man fokuserar på etnicitet, alltså snubben vinner kanske rättvist, istället för att glädjas kommer pundar-Conny och fokuserar på hudfärg.

pundar-Conny vaktar sin revir. Ju fler invällare desto mindre till Conny i form av allmosor.
Menar du att klassförakt och att håna någons missbruk skulle vara så mycket bättre än rasism?
Senast redigerad av Blalotus 2019-03-12 kl. 07:07.
Citera
2019-03-12, 07:27
Medlem
Dofternas avatar
Intressant att inte en enda moderator vill/kan/vågar uttala sig i tråden. De tycker antingen att The Lucky gjorde rätt, bryr sig inte eller vågar inte diskutera saker öppet på Sveriges största forum för yttrandefrihet?

Hur står det till med yttrandefriheten på Moderatorskontoret i New York?
Citera
2019-03-12, 08:03
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Känns naturligt för mej att kalla dej för horunge.
Det har du väl inget emot?
En mörkhyad snubbe vinner mello och trådrubriken "en svarting vinner.." eller va det nu var.
Väldigt sårande, nedsättande där man fokuserar på etnicitet, alltså snubben vinner kanske rättvist, istället för att glädjas kommer pundar-Conny och fokuserar på hudfärg.

pundar-Conny vaktar sin revir. Ju fler invällare desto mindre till Conny i form av allmosor.

Negrer är den gängse benämningen för mörkhyade afrikaner. Läs en bok tryckt före 1990 om du inte tror mig. De här hysteriska proportionerna har bara varit i några år. Fram tills nyligen fick det någon att muttra och det var allt.
Senast redigerad av Avsiktaren 2019-03-12 kl. 08:52.
Citera
2019-03-12, 08:23
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Intressant att inte en enda moderator vill/kan/vågar uttala sig i tråden. De tycker antingen att The Lucky gjorde rätt, bryr sig inte eller vågar inte diskutera saker öppet på Sveriges största forum för yttrandefrihet?

Hur står det till med yttrandefriheten på Moderatorskontoret i New York?

Det är inte så mycket att kommentera. Någon gjorde en fullkomligt värdelös trådstart i Musik och moderatorn försökte rädda den från sin egen uselhet, och från att dränkas i de efterblivnas inlägg som i princip helt sänkte tråden omgående. Ett försök till det var, förutom att radera OT-skit, att byta ut ordet neger eftersom det ju som vanligt drar till sig fyle som skit drar till sig flugor.

Det var så klart inte så smart gjort eftersom den omvända moralpaniken på Flashback ju ger folk blodstörtning när något sådant sker, det finns inget intresse att ha kvalitetsdiskussioner eller att diskutera viktiga och censurerade ämnen och frågeställningar, utan det viktiga är att det får stå neger lite här och var.

Efter lite diskussioner i Outlaw så ändrades rubriken tillbaka och tråden flyttade till mer lämpligt delforum.
Citera
2019-03-12, 09:09
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Att använda ordet neger brukade vara rätt okontroversiellt för inte särskilt länge sedan. Ge det 10-15 år så kommer säkert ordet färgad vara bannat det med och man är rasist och hatare om man skulle använda det.

Det är ett jävla eskalerande trams det här förbannade ordpoliseriet och en moderator på Flashback borde inte ha det fokuset. Det är iallafall min åsikt i frågan.

Flashback har infiltrerats av PK moderatorer som verkar ha tagit på sig ansvaret att lägga ned flashback och avsluta folks intresse av ayy finnas till på forumet. Otaliga är de inlägg med PK irriterande inlägg som raderas godtyckligt av moderatorerna. Flashbacks popularitet minskar och så även dess inflytande, vilket är exakt vad dessa moderatorer är ute efter. De arbetar aktivt för att censurera sönder det flashback som en gång fanns.

Jag är långt ifrån ensam om att se detta och jag började en gång i tiden med FNA utgåvona (som jag fortfarande har kvar). Slutar inte detta så är flashback dött som forum och PK vänstern har lyckats i sina föresatser att avliva det förhatliga flashback för alltid.
Citera
2019-03-12, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Men det kan vara ett problem. Ponera att man vill diskutera hur positivt det är för integrationen att en svarthyad person får chansen att representera Sverige i Eurovisionen. Då är inte den tråden lämplig, men man får heller inte starta en ny tråd för då bryter man mot regel 0.02.

I see your point.

Men jag håller inte med dig. Känns som att den tråden är det perfekta stället att diskutera det i.
Du är ju fri att diskutera där med.

Din vinkel är ju i så fall att ta debatten med dem som inte tycker det. Och förklara varför dom har fel.
Citera
2019-03-12, 10:07
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Varför kan du inte diskutera positiviteten i den existerande tråden?

Läs inlägget jag citerar: "Delvis registrerar man att TS tycker att det är ett problem direkt innan man klickat på den.
Delvis förstår man att det är något som gör han upprörd, och att stämningen kommer vara hetsk."
Citera
2019-03-12, 10:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Yttrandefrihet. Glöm inte detta fb mods.
Det finns igen yttrandefrihet i Sverige längre, framförallt inte här på FB.
Citera
2019-03-12, 10:19
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Den förlorande sidan gissar jag.
Den sidan som inte har något att göra här på forumet överhuvudtaget.

Det finns ingenting som är missvisande med rubriken och nej, debatter förstörs inte av enbart specifika ord, det vet du precis lika väl som mig.
Klart de gör. Skillnaden mellan debatten som sker organiskt i en tråd som heter "Fitt-CP:t Jan Guillou gör x" vs "Jan Guillou gör x" är signifikant; rubriken bör ändras till det senare. Det här har varit standard i hundra år, frågan är bara om "neger" ingår i gruppen ord man som vanlig människa förstår subjektivt inte hjälper diskussionen framåt. Du kan låtsas att du inte förstår, eller välja att vara i gruppen som framhärdar i att "neger" är ett ord som alla andra men så är det.

edit: najas har ju lagt fram caset hur tydligt som helst. Eftersom jag också mest hängde i fora där vi försökte diskutera annat än I&I hade vi samma informella regler där. En trådstart av typen "En jävla neger negrar sig på min arbetsplats vad ska jag göra" hade jag antingen ändrat rubrik på eller skickat till Flashbacks rövhål, I&I.
Senast redigerad av orkarN 2019-03-12 kl. 10:22.
Citera
2019-03-12, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Hellre minderårig än en tölp som tror sig ha rätt att bestämma över andras känslor.

Jag anser mig ha rätten att fortsätta använda mitt neutrala språkbruk utan att DU börjar gnälla om att negrer bör ta åt sig av sagda neutrala språkbruk.

Citat:
Du har absolut ingen rätt att bestämma vad som anses vara nedsättande av svarta.

Nej? Negrer har inte heller någon rätt att bestämma vad jag anser vara nedsättande och att försöka påverka mitt neutrala modersmål och vardagliga tal med stalinistiska censurmetoder och historierevisionism är nedsättande.

Citat:
Nu är det så att du har möjlighet att uttala dig på det sättet du gör på flashback, men hade diskussionen hållits offentligt skulle ditt och andras korkade resonemang bli tillintetgjorda. Det gäller även det mesta som amöborna på flashback skriver.

Jag har aldrig använt något annat ord än neger offentligt. Ingen har sagt något om det. Ingen har försökt att argumentera mot det. Om de hade det hade jag förmodligen bara gått därifrån och undvikit personen i framtiden. Jag ödslar inte min tid på den typen av folk.

Däremot har jag heller aldrig använt "hörru negern" för att påkalla en negers uppmärksamhet (känner ett par stycken lite halvt). Jag använder namn.
Citat:
Språkbruk har förändrats i tusentals år. Det är således inget nytt att nya ord tar över istället för vad som idag anses vara nedsättande och kränkande ord.

Korrekt. Dock har det gradvis förändrats organiskt. Det har inte varit plötslig censur "uppifrån" (underifrån intellektuellt) pga, än en gång, historierevisionism.

Citat:
Vi använder idag exempelvis funktionsvariation istället för funktionsnedsättning
.

Din användning av "vi" är totalitär. Jag skulle aldrig beskriva dig som varken funktionsnedsatt eller "funktionsvarierad". Du är efterbliven helt enkelt.
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-03-12 kl. 10:53.
Citera
2019-03-12, 10:51
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Det är inte så mycket att kommentera. Någon gjorde en fullkomligt värdelös trådstart i Musik och moderatorn försökte rädda den från sin egen uselhet, och från att dränkas i de efterblivnas inlägg som i princip helt sänkte tråden omgående. Ett försök till det var, förutom att radera OT-skit, att byta ut ordet neger eftersom det ju som vanligt drar till sig fyle som skit drar till sig flugor.

Det var så klart inte så smart gjort eftersom den omvända moralpaniken på Flashback ju ger folk blodstörtning när något sådant sker, det finns inget intresse att ha kvalitetsdiskussioner eller att diskutera viktiga och censurerade ämnen och frågeställningar, utan det viktiga är att det får stå neger lite här och var.

Efter lite diskussioner i Outlaw så ändrades rubriken tillbaka och tråden flyttade till mer lämpligt delforum.

Är det moderatorernas uppgift att "rädda" usla trådar? Och hur pass selektiva är ni i den processen? Jag ser ett dussintal usla trådstarter dagligen här på FB, men inte att ni går in och "räddar" alla dessa. Varför just denna? Obehagligt om ni ska gå in och manipulera innehållet efter personligt tycke och smak. Din attityd och inställning till det fria ordet besvärar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in