2019-03-12, 08:54
Medlem
FyraTorns avatar
Logan Paul med 18 miljoner subs släpper Flat Earth-film den 20 mars. Förmodligen bara för att få publicitet, men kul ändå.

Här har vi en kille som skulle kunna ta det egna jetplanet runt kusten på antarktis en klar dag, filma oavbrutet hela vägen. Kommer såklart inte att ske för man ger inte tillstånd till någon man inte kontrollerar.

https://www.youtube.com/watch?v=JmGc8J30Kso
Citera
2019-03-12, 12:23
Medlem
Jag följer sedan en tid tillbaka "SciManDan" på YT där han kollar på FE-stollars videor och kommenterar dessa samt uppbackar med fakta.

Det som slår mig är att i princip alla plattjordsförespråkare är mer eller mindre bindgalna. Några gör sina videor när de kör runt i en bil, sover i sin van eller i mörkret hemma. Alla verkar hypernervösa och skriker och har sig. En dåre som drack sitt eget urin. En rödhårig brud som verkar dunderdrogad som har 7-timmars live om massa dynga.
Detta är människor som borde få medicinsk hjälp.

Dock är det EN plattjordskanal som är kort, koncis och sansad. Drar givetvis fel slutsatser men vad kan man begära?

Tänker inte länka, alla finns länkade hos SciManDan under respektive avsnitt.
Citera
2019-03-12, 16:22
Medlem
RostigHinks avatar
Det finns fler kanaler som SciManDan som är lika sakliga i flatearthkritiken.

Bob the Science Guy
Respect Your Intellect (mycket lugn och saklig)
Conspiracy Catz och hans andra kanal Baldy Catz (lite humor)
Sly Sparkane
CoolHardLogic
Reds Rhetoric
VoysovReason
Fight the Flat Earth (svär rätt mycket)
hiith (ung kille med huvudet på skaft)
Wolfie6020
GreaterSapien

Sly Sparkane håller på att sätta upp ett experiment som ska påvisa hur vatten kröker sig med jordens kurvatur. Idioten Phuket Word har redan "debunkat" experimentet innan det ens är utfört, som att recensera reklamen före filmen på bio.
Senast redigerad av RostigHink 2019-03-12 kl. 16:45.
Citera
2019-03-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Bob the Science Guy
Sly Sparkane
CoolHardLogic
Reds Rhetoric
VoysovReason
Wolfie6020

Sly Sparkane håller på att sätta upp ett experiment som ska påvisa hur vatten kröker sig med jordens kurvatur. Idioten Phuket Word har redan "debunkat" experimentet innan det ens är utfört, som att recensera reklamen före filmen på bio.

Har sett de flesta du listat och det är ungefär samma sak i alla fall; när en plattjordskanal blivit sågad, givetvis med ostridbara bevis, blir de skogstokiga och hånar tillbaka istället för att föra en saklig diskussion.
Så man kan förstå CHL 's lista på vad en plattjordare kan göra :
1. Shut up
2. Piss off
3. Piss off again
Det är för humorn jag kollar, men det är ju tragiskt samtidigt att det finns så många trasiga människor därute.
Citera
2019-03-12, 17:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Tror knappast att vi kommer vidare!
Det är ju inte så långt kvar till vårdagsutjämningen, så man får väl hoppas att det blir en solig dag och då kan vem som helst kolla vem av oss har rätt.

Nu börjar det dra ihop sig till vårddagjämning.

Hur går det, är "FE-communityn" på tårna? Kommer ni gå man ur huse för att visa att jorden är platt?
Eller kommer ni som vanligt att vägra göra vanliga enkla experiment av rädsla för att jorden inte är platt?
Senast redigerad av madtop 2019-03-12 kl. 17:30.
Citera
2019-03-12, 17:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Bob the Science Guy
Sly Sparkane
CoolHardLogic
Reds Rhetoric
VoysovReason
Wolfie6020
GreaterSapien

Just Wolfie6020 borde passa plattjordare bra eftersom han sysslar med konkreta och visuella experiment som till och med svagsinta borde hänga med på. Som t.ex att undersöka om en vikt väger olika beroende på vid vilken breddgrad mätningen utförs.
https://www.youtube.com/watch?v=CkhxPm15PFo

Ett väldigt enkelt experiment som vem som helst kan utföra. Och vars utfall visar att "nedåtkraften" är större ju närmare ekvatorn man kommer. Vore kul att höra en förklaring på hur det går till på en platt jord.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Förklaringen är faktiskt väldigt simpel! Allt måste komma upp innan det kan falla. man måste applicera lyftkraft på allt som skall upp. När lyftkraften upphör och omgivningens densitet är lägre än objektets så faller det tillbaka till ursprungsnivån eller ursprungsläget. Det gäller allt, stenar, flygplan, raketer, osv.

Vad är din förklaring till att en vikts tyngd varierar med breddgraden?
Citera
2019-03-15, 21:01
Medlem
Jag undrar om FE-anhängare möjligtvis har någon form av autistspektrum, då de har svårt att inta förändringar som strider mot deras tankesätt? Eller är de bara korkade.
Här har vi ett geni som inte får ihop det här med sommar/vintertid. Det är så illa att man till sist skriker åt fanskapet att han tänker fel!
https://youtu.be/wVBb9IoyvEY

Mycket (tragisk) humor.
Citera
2019-03-15, 22:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jag undrar om FE-anhängare möjligtvis har någon form av autistspektrum, då de har svårt att inta förändringar som strider mot deras tankesätt? Eller är de bara korkade.
Här har vi ett geni som inte får ihop det här med sommar/vintertid. Det är så illa att man till sist skriker åt fanskapet att han tänker fel!

Mycket (tragisk) humor.

Jag såg klippet innan du länkade till det och min reflektion var fascination och förfäran över hur urbota korkade vissa människor är. Att lyssna på den genomsnittlige plattjordaren är ren och skär lyteskomik, de framstår så infernaliskt dumma så man till och med skäms över att skratta åt dem. Det hela är egentligen djupt tragiskt.

Och inte nog med att Antonio Subirats inte ens begriper vad sommartid är, han har dessutom ingen som helst poäng med sitt extremt förvirrade resonemang. Huruvida Chile vrider klockan en "pajbit" eller två "pajbitar" har såklart ingen som helst bäring på jorden form. Lyteskomik när den är som mest skämmig:

https://www.youtube.com/watch?v=1BwMaBlYIwU
Senast redigerad av madtop 2019-03-15 kl. 22:26.
Citera
2019-03-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag såg klippet innan du länkade till det och min reflektion var fascination och förfäran över hur urbota korkade vissa människor är. Att lyssna på den genomsnittlige plattjordaren är ren och skär lyteskomik, de framstår så infernaliskt dumma så man till och med skäms över att skratta åt dem. Det hela är egentligen djupt tragiskt.

Och inte nog med att Antonio Subirats inte ens begriper vad sommartid är, han har dessutom ingen som helst poäng med sitt extremt förvirrade resonemang. Huruvida Chile vrider klockan en "pajbit" eller två "pajbitar" har såklart ingen som helst bäring på jorden form. Lyteskomik när den är som mest skämmig:

Det var därifrån jag hittade den. Gillar Dan, alltid lugn, saklig och sarkastisk.
Citera
2019-03-16, 11:23
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Jag undrar om det inte är en parodi. Ett försök att trolla plattjordarna till att få dem att verka dummare än de redan är. Troligen inte men det vore skoj om det är så.
Citera
2019-03-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

Mycket (tragisk) humor.
Jaha ja, nu har även jag tragglat mig genom den videon.
Kan NÅGON tala om vad i all världen karln vill visa med sitt tragglande om sommartid på diverse platser runt jorden? Hans föredragning (eller vad det bör kallas) är ju helt innehållslös!
Vad vill han visa? Vart vill han komma?? Vad är hans poäng??? Vad ska det hela utmynna i????
Citera
2019-03-17, 00:11
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jaha ja, nu har även jag tragglat mig genom den videon.
Kan NÅGON tala om vad i all världen karln vill visa med sitt tragglande om sommartid på diverse platser runt jorden? Hans föredragning (eller vad det bör kallas) är ju helt innehållslös!
Vad vill han visa? Vart vill han komma?? Vad är hans poäng??? Vad ska det hela utmynna i????

Är det inte självklart? När det blir sommartid i Sverige då man ska ställa fram klockan en timme 02.00 till 03.00 men jag ställer om klockan när jag vaknar 07.00 till 08.00 så är det min plikt att klubba en bäver. För att anledning. Klart som korvspad juh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in