2019-03-11, 23:31
Avstängd
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/dinapengar/eskil-erlandsson-kan-fa-miljonbelopp-/

EE kan få 1,6 miljoner i fallskärm. Det borde ju inte vara möjligt, när det är han själv som har gjort bort sig? Ger helt fel signaler!
Citera
2019-03-11, 23:37
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Ni som hängt med i Eskilgate.

Var det fyra kvinnor som anklagade Eskil?

Var det allt som behövdes för att få bort en riksdagsman?

Det var tre moderatkvinnor och några till i C - de senare kom fram efter att M-kvinnorna börjat. Vet inte exakta antalet, men det är i alla fall lika många för många...

Jag förstår inte att vissa av er inte ser allvaret? Jag är absolut inte feminist, som feminismen har blivit nu (typ att man ska försöka sudda ut skillnaderna mellan könen), men ibland hamnar jag på samma sida som de - och detta är ett sådant tillfälle. Man måste förstå att det är PRINCIPIELLT viktigt att kvinnor får ha sina kroppar i fred på arbetsplatsen, för om inte det går kan vi i förlängningen bli tvungna att göra som i Saudi. Hålla män och kvinnor helt åtskilda, förbjuda kvinnor de flesta arbeten (då det inte går att garantera att de inte blir ensamma med män som ger sig på dem), aldrig låta en kvinna gå ut utan burka och manlig eskort, o.s.v. o.s.v..

Av samma skäl är det helt oacceptabelt att män kommenterar kvinnors sexighet - eller brist på sådan - på arbetsplatsen eller i skolan. Både en supersexig och en jätteful tjej ska kunna gå i skolan, läsa på universitetet och arbeta, utan att hennes utseende ska spela någon som helst roll överhuvudtaget. (Om hon inte själv börjar bjuda ut sig till män, såklart.)
Citera
2019-03-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/dinapengar/eskil-erlandsson-kan-fa-miljonbelopp-/

EE kan få 1,6 miljoner i fallskärm. Det borde ju inte vara möjligt, när det är han själv som har gjort bort sig? Ger helt fel signaler!
Snacka om trissvinst. 66000 kr i månaden tills han går i pension.
Citera
2019-03-11, 23:46
Medlem
Så sägs det att korruptionen är låg i Sverige. Pengatvätt, dubbla stolar, fallskärmar, vapenförsäljning till diktaturer, fackpampar som lever lyx. Finansministern Magdalena Andersson blir intervjuad av Bloomberg News idag och får förklara sig om pengatvätten som bankerna hållt på med.
Citera
2019-03-12, 00:28
Medlem
Kemiske Alis avatar
Lööf ljuger som vanligt och påstår att hon i flera månader försökt förmå Eskil att avgå, samtidigt som hon nominerade honom till EU-nämnden den 5 mars. Lööf är en riktigt oärlig politiker!
Citera
2019-03-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Ni som hängt med i Eskilgate.

Var det fyra kvinnor som anklagade Eskil?

Var det allt som behövdes för att få bort en riksdagsman?

Antalet kvinnor är höjt i dunkel. Det vi vet är att det är kränkta moderatkvinnor. Det är först nu, efter Alliansens sammanbrott som vi får kännedom om grisen Eskil och hans grisande.

Det var inte lite. Det är vidrigt. Men ännu vidrigare är att tafsandet fick pågå, på en arbetsplats som Sveriges Riksdag. Det skandalösa är att det görs en politisk avvägning om vilka brott som ska anmälas och vilka förövare som skall skyddas. Det är en demonstration av makt, bakom kulisserna, där det är folk som drar i trådarna och bestämmer när en gärningsman ska skyddas från rättsliga åtgärder. Trots att sexuellt ofredande är ett brott som går under allmänt åtal.

De sista dagarna har det uppenbarat sig i offentligheten, att många av de folkvalda i Riksdagen är patetiska varelser. När Alliansen höll ihop, åtnjöt grisen Eskil kollegialt skydd.

Det intressanta är fortsättningen. Rättvisans kvarnar om sexuellt ofredande, kontra fortsatt skydd under smörjan av att bilden av Sverige kan skadas. Moderaten Reinfeldt har ju läxat upp en advokat som smutsar ner bilden av Sverige, när kritik framfördes av rättsväsendet, när advokaten bara försvarade sin klient. Det sker mycket konstiga #Metoo saker i det feministiska konungariket, där det är sossar som styr oavsett valresultat.
Citera
2019-03-12, 01:38
Bannlyst
Tydligen är problemet mellan benen..

http://forumbilder.se/I4P51/630818af-96fa-416b-ba8d-0c6b7c1a2328

http://forumbilder.se/I4P51/dff7ec14-0737-4cbb-b9a1-572aea353d60
Senast redigerad av matau 2019-03-12 kl. 01:41.
Citera
2019-03-12, 01:43
Bannlyst
http://forumbilder.se/I4P51/43d42980-d4a9-491d-8158-db62c4ede257

http://forumbilder.se/I4P51/f209a12e-39db-41bd-bb68-f4c0e3147b3d
Citera
2019-03-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Lööf ljuger som vanligt och påstår att hon i flera månader försökt förmå Eskil att avgå, samtidigt som hon nominerade honom till EU-nämnden den 5 mars. Lööf är en riktigt oärlig politiker!
Ja, och självklart borde journalisten som intervjuade Lööf på SVTs nyheter igår frågat Lööf hur det kom sig att hon nominerat Eskil till EU-nämden.

Självklart gjorde journalisten inte det.
Citera
2019-03-12, 05:29
Medlem
Citat:
Det var tre moderatkvinnor och några till i C - de senare kom fram efter att M-kvinnorna börjat. Vet inte exakta antalet, men det är i alla fall lika många för många...

Jag förstår inte att vissa av er inte ser allvaret? Jag är absolut inte feminist, som feminismen har blivit nu (typ att man ska försöka sudda ut skillnaderna mellan könen), men ibland hamnar jag på samma sida som de - och detta är ett sådant tillfälle. Man måste förstå att det är PRINCIPIELLT viktigt att kvinnor får ha sina kroppar i fred på arbetsplatsen, för om inte det går kan vi i förlängningen bli tvungna att göra som i Saudi. Hålla män och kvinnor helt åtskilda, förbjuda kvinnor de flesta arbeten (då det inte går att garantera att de inte blir ensamma med män som ger sig på dem), aldrig låta en kvinna gå ut utan burka och manlig eskort, o.s.v. o.s.v..

Av samma skäl är det helt oacceptabelt att män kommenterar kvinnors sexighet - eller brist på sådan - på arbetsplatsen eller i skolan. Både en supersexig och en jätteful tjej ska kunna gå i skolan, läsa på universitetet och arbeta, utan att hennes utseende ska spela någon som helst roll överhuvudtaget. (Om hon inte själv börjar bjuda ut sig till män, såklart.)
Eller blir det så att män inte får arbeta på platser där dom kan riskera träffa kvinnor eller vistas ute på sta utan förkläde osv
Citera
2019-03-12, 06:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali

Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Ja, och självklart borde journalisten som intervjuade Lööf på SVTs nyheter igår frågat Lööf hur det kom sig att hon nominerat Eskil till EU-nämden.

Självklart gjorde journalisten inte det.
Uvell tar upp det på sin blogg:

Pinocchio Lööf
/…/Utser man en känd tafsare som man försökt få att avgå sedan i höstas till vice ordförande i EU-nämnden?

En person som enligt källor jag talat medlar känd tafsare redan under Reinfeldt Ett 2006-2010, då kvinnorna även i andra partier visste att man inte skulle sitta bredvid honom. Som C försökte peta hösten 2017 redan.

Man visste detta och utser honom ändå i höstas till ett prestigefullt uppdrag och nu står man inte för det utan ljuger sig igenom skandalen för att återigen skydda Lööfs image och partiets populäritet.
https://uvell.se/2019/03/11/pinocchio-loof/
Citera
2019-03-12, 06:45
Medlem
Citat:

Svenska kvinnor är fruktansvärt lättkränkta för dom har lärt sej att dom har rätt att vara det.
Män bryr sej inte när kvinnor tafsar eller drar en fräckis och polisanmäler inte småsaker.
Kvinnorna i det här landet har utnämt sej själva till vår kulturs heliga ko.

Men jag håller med, det är bäst att kvinnor och män inte arbetar till sammans.

Sverige har inte varit i krig på 200 år, vilket är världsrekord och ni blir dummare och mer noga
i småsaker för varje dag.

Det kan tränga sej in kvinnor på toaletten på firmafester och fråga om dom får titta när
man kissar.
Morsan ville prova kalsonger på mej när jag var 17 år viltet var äckligt och jag tappade förtroendet
för henne.
Hon brukade ofta föreslå att jag skulle ta av mej kalsongerna när hon klippte mej också.
Jag har inte polisanmält och män polisanmäler i princip aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in