Citat:
Ursprungligen postat av
trollmongot
Svenska kvinnor är fruktansvärt lättkränkta för dom har lärt sej att dom har rätt att vara det.
Män bryr sej inte när kvinnor tafsar eller drar en fräckis och polisanmäler inte småsaker.
Kvinnorna i det här landet har utnämt sej själva till vår kulturs heliga ko.
Men jag håller med, det är bäst att kvinnor och män inte arbetar till sammans.
Sverige har inte varit i krig på 200 år, vilket är världsrekord och ni blir dummare och mer noga
i småsaker för varje dag.
Det kan tränga sej in kvinnor på toaletten på firmafester och fråga om dom får titta när
man kissar.
Morsan ville prova kalsonger på mej när jag var 17 år viltet var äckligt och jag tappade förtroendet
för henne.
Hon brukade ofta föreslå att jag skulle ta av mej kalsongerna när hon klippte mej också.
Jag har inte polisanmält och män polisanmäler i princip aldrig.
Det du berättar (även i ditt andra inlägg om W. Houston) är hemskt, och ska självklart polisanmälas och lagföras. Vilket också sker, jag har läst i tidningarna om kvinnliga pedofiler som har straffats. Ibland till och med i absurdum, då det inte handlat om pedofili överhuvudtaget, utan t.ex. unga lärarinnor som haft förhållanden med manliga elever som varit 16-18 år gamla, i USA. Olämpligt naturligtvis, och en sådan lärare ska förlora jobbet och sin lärarlicens - men hon (eller han om det är omvända könsroller) ska naturligtvis inte sitta på anstalt tillsammans med personer som gett sig på småbarn...
Men det är inte så MÖNSTRET ser ut. Mönstret, på arbetsplatser, politiska partier, universitet, skolor o.s.v. o.s.v. är att det är män som tafsar på kvinnor. Det är dessutom mer hotande, eftersom en man faktiskt KAN våldta en kvinna, eller misshandla henne som straff för att hon har anmält. En kvinna kan sällan eller aldrig göra samma sak mot en man. Och till detta kommer som sagt frågan om kvinnorna ska kunna vistas i samhällslivet. Detta är fortfarande inte självklart, och nu efter den stora invällningen av muslimer sitter det ännu mer löst. Om kvinnor kommer hem och berättar att de blivit tafsade på på arbetsplatsen, så kan fadern, maken eller brodern mycket väl bestämma att hon (och andra kvinnor i familjen) inte får arbeta utanför hemmet mera. Det motverkar även integrationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Texas66
Eller blir det så att män inte får arbeta på platser där dom kan riskera träffa kvinnor eller vistas ute på sta utan förkläde osv
Fast så har det aldrig blivit de senaste hundratusen åren. När man har kommit på problemet och velat åtgärda det i en kultur, så har det alltid, alltid, alltid varit kvinnorna som har låsts in... och så blir det nästa gång också.