2019-03-12, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/dinapengar/eskil-erlandsson-kan-fa-miljonbelopp-/

EE kan få 1,6 miljoner i fallskärm. Det borde ju inte vara möjligt, när det är han själv som har gjort bort sig? Ger helt fel signaler!

Kvinnor tafsar ofta och kommer med sexuella anspelningar men aktivisterna inom feminist media
vill inte ta upp det.

Whitney Huseston blev utsatt för sexuella övergrepp som barn av sin moster men det
hör man inte mycket om.
Citera
2019-03-12, 07:54
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Uvell tar upp det på sin blogg:

Pinocchio Lööf
/…/Utser man en känd tafsare som man försökt få att avgå sedan i höstas till vice ordförande i EU-nämnden?

En person som enligt källor jag talat medlar känd tafsare redan under Reinfeldt Ett 2006-2010, då kvinnorna även i andra partier visste att man inte skulle sitta bredvid honom. Som C försökte peta hösten 2017 redan.

Man visste detta och utser honom ändå i höstas till ett prestigefullt uppdrag och nu står man inte för det utan ljuger sig igenom skandalen för att återigen skydda Lööfs image och partiets populäritet.
https://uvell.se/2019/03/11/pinocchio-loof/

C och L beter sig likadant. De vet om problemen (Löfdahl, Wikström, Eskil) sen innan, men när väl medierna får nys om det och börjar fråga om problemen, blir partiledningarna nervösa och ljuger ihop att de har agerat resolut. Tramspartier.
Citera
2019-03-12, 08:34
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Svenska kvinnor är fruktansvärt lättkränkta för dom har lärt sej att dom har rätt att vara det.
Män bryr sej inte när kvinnor tafsar eller drar en fräckis och polisanmäler inte småsaker.
Kvinnorna i det här landet har utnämt sej själva till vår kulturs heliga ko.

Men jag håller med, det är bäst att kvinnor och män inte arbetar till sammans.

Sverige har inte varit i krig på 200 år, vilket är världsrekord och ni blir dummare och mer noga
i småsaker för varje dag.

Det kan tränga sej in kvinnor på toaletten på firmafester och fråga om dom får titta när
man kissar.
viltet var äckligt och jag tappade förtroendet
för henne.
Hon brukade ofta föreslå att jag skulle ta av mej kalsongerna när hon klippte mej också.
Jag har inte polisanmält och män polisanmäler i princip aldrig.
Otacksamma unge. Mamsen är mån om gossebarnet, å vill se att snorren växt till sig rejält, så du int blir utskrattad av kvinnor du limmar på. Åså har du mage att klaga.
Citera
2019-03-12, 13:10
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Svenska kvinnor är fruktansvärt lättkränkta för dom har lärt sej att dom har rätt att vara det.
Män bryr sej inte när kvinnor tafsar eller drar en fräckis och polisanmäler inte småsaker.
Kvinnorna i det här landet har utnämt sej själva till vår kulturs heliga ko.

Men jag håller med, det är bäst att kvinnor och män inte arbetar till sammans.

Sverige har inte varit i krig på 200 år, vilket är världsrekord och ni blir dummare och mer noga
i småsaker för varje dag.

Det kan tränga sej in kvinnor på toaletten på firmafester och fråga om dom får titta när
man kissar.
Morsan ville prova kalsonger på mej när jag var 17 år viltet var äckligt och jag tappade förtroendet
för henne.
Hon brukade ofta föreslå att jag skulle ta av mej kalsongerna när hon klippte mej också.
Jag har inte polisanmält och män polisanmäler i princip aldrig.

Det du berättar (även i ditt andra inlägg om W. Houston) är hemskt, och ska självklart polisanmälas och lagföras. Vilket också sker, jag har läst i tidningarna om kvinnliga pedofiler som har straffats. Ibland till och med i absurdum, då det inte handlat om pedofili överhuvudtaget, utan t.ex. unga lärarinnor som haft förhållanden med manliga elever som varit 16-18 år gamla, i USA. Olämpligt naturligtvis, och en sådan lärare ska förlora jobbet och sin lärarlicens - men hon (eller han om det är omvända könsroller) ska naturligtvis inte sitta på anstalt tillsammans med personer som gett sig på småbarn...

Men det är inte så MÖNSTRET ser ut. Mönstret, på arbetsplatser, politiska partier, universitet, skolor o.s.v. o.s.v. är att det är män som tafsar på kvinnor. Det är dessutom mer hotande, eftersom en man faktiskt KAN våldta en kvinna, eller misshandla henne som straff för att hon har anmält. En kvinna kan sällan eller aldrig göra samma sak mot en man. Och till detta kommer som sagt frågan om kvinnorna ska kunna vistas i samhällslivet. Detta är fortfarande inte självklart, och nu efter den stora invällningen av muslimer sitter det ännu mer löst. Om kvinnor kommer hem och berättar att de blivit tafsade på på arbetsplatsen, så kan fadern, maken eller brodern mycket väl bestämma att hon (och andra kvinnor i familjen) inte får arbeta utanför hemmet mera. Det motverkar även integrationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Texas66
Eller blir det så att män inte får arbeta på platser där dom kan riskera träffa kvinnor eller vistas ute på sta utan förkläde osv

Fast så har det aldrig blivit de senaste hundratusen åren. När man har kommit på problemet och velat åtgärda det i en kultur, så har det alltid, alltid, alltid varit kvinnorna som har låsts in... och så blir det nästa gång också.
Citera
2019-03-12, 13:19
Avslutad
Citat:
Det du berättar (även i ditt andra inlägg om W. Houston) är hemskt, och ska självklart polisanmälas och lagföras. Vilket också sker, jag har läst i tidningarna om kvinnliga pedofiler som har straffats. Ibland till och med i absurdum, då det inte handlat om pedofili överhuvudtaget, utan t.ex. unga lärarinnor som haft förhållanden med manliga elever som varit 16-18 år gamla, i USA. Olämpligt naturligtvis, och en sådan lärare ska förlora jobbet och sin lärarlicens - men hon (eller han om det är omvända könsroller) ska naturligtvis inte sitta på anstalt tillsammans med personer som gett sig på småbarn...

Men det är inte så MÖNSTRET ser ut. Mönstret, på arbetsplatser, politiska partier, universitet, skolor o.s.v. o.s.v. är att det är män som tafsar på kvinnor. Det är dessutom mer hotande, eftersom en man faktiskt KAN våldta en kvinna, eller misshandla henne som straff för att hon har anmält. En kvinna kan sällan eller aldrig göra samma sak mot en man. Och till detta kommer som sagt frågan om kvinnorna ska kunna vistas i samhällslivet. Detta är fortfarande inte självklart, och nu efter den stora invällningen av muslimer sitter det ännu mer löst. Om kvinnor kommer hem och berättar att de blivit tafsade på på arbetsplatsen, så kan fadern, maken eller brodern mycket väl bestämma att hon (och andra kvinnor i familjen) inte får arbeta utanför hemmet mera. Det motverkar även integrationen.

Fast så har det aldrig blivit de senaste hundratusen åren. När man har kommit på problemet och velat åtgärda det i en kultur, så har det alltid, alltid, alltid varit kvinnorna som har låsts in... och så blir det nästa gång också.
Du lever isolerad i en bubbla. Kvinnor gör som männen, fast inte så öppet. Män som blir tafsade på anmäler aldrig, det gör kvinnorna. Alltså rasar du mot falsk statistik, inte mot sextrakasserier. Svälj din jävla offerkofta nån gång.
Citera
2019-03-12, 18:14
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Du lever isolerad i en bubbla. Kvinnor gör som männen, fast inte så öppet. Män som blir tafsade på anmäler aldrig, det gör kvinnorna. Alltså rasar du mot falsk statistik, inte mot sextrakasserier. Svälj din jävla offerkofta nån gång.
Jag håller med. E.E. förblir naturligtvis oskyldig tills motsatsen bevisats - enligt sedvanlig europeisk rättspraxis. Hatinfekterade, feministrabiata, politiskt oppositionella skräcködlor som i detta fall ska absolut inte tillerkännas allsmäktigt formuleringsprivilegium i dessa sammanhang. Det är med all sannolikhet E.E. som utsätts för en samordnad hatkampanj.
Senast redigerad av Condottieri 2019-03-12 kl. 18:20.
Citera
2019-03-12, 19:39
Medlem
jay.simpsons avatar
Är inte Eskil en av få som brukar ses som vettig bland alla centerpartister. Om Ygeman kan komma tillbaka kan Eskil det.
Citera
2019-03-12, 20:09
Medlem
Citat:

Du tycker att det är lite okej när kvinnliga elever har sex med elever , då är det en helt annan sak
övergreppet är inte så allvarligt då.

Du tycker att mäns problem inte spelar någon roll och att Sverige alltid ska special anpassas
så att kvinnorna alltid får alla fördelarna och russinen ur kakan.

Ett resultat av politisk indoktrinering via media.
Citera
2019-03-12, 20:12
Medlem
Citat:
Du tycker att det är lite okej när kvinnliga elever har sex med elever , då är det en helt annan sak

Du tycker att mäns problem inte spelar någon roll och att Sverige alltid ska special anpassas

Jag menade att det inte ansågs allvarligt när kvinnliga lärare hade sex med elever.
Citera
2019-03-12, 20:12
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Nu kan du ju inte ha läst vad jag skrev? Så här skrev jag:

Ibland till och med i absurdum, då det inte handlat om pedofili överhuvudtaget, utan t.ex. unga lärarinnor som haft förhållanden med manliga elever som varit 16-18 år gamla, i USA. Olämpligt naturligtvis, och en sådan lärare ska förlora jobbet och sin lärarlicens - men hon (eller han om det är omvända könsroller) ska naturligtvis inte sitta på anstalt tillsammans med personer som gett sig på småbarn...
Citera
2019-03-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om det hade varit sant hade partier som SD inte funnits. Men det går inte att hjärntvätta folk till att tycka på ett bra sätt.
Det är dock fortfarande sant att feminism handlar om det. Sen att folk inte vill ta det till sig och blir upprörda på fel grunder är en annan fråga.
Citera
2019-03-12, 20:58
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Jag håller med. E.E. förblir naturligtvis oskyldig tills motsatsen bevisats - enligt sedvanlig europeisk rättspraxis. Hatinfekterade, feministrabiata, politiskt oppositionella skräcködlor som i detta fall ska absolut inte tillerkännas allsmäktigt formuleringsprivilegium i dessa sammanhang. Det är med all sannolikhet E.E. som utsätts för en samordnad hatkampanj.

Jag önskar att du hade rätt, men när det gäller medelålders vita hetrosexuella män tycks sedvanlig rättpraxis inte gälla.

Det behövdes alltså fyra kvinnor som pratade ihop sig för att få bort en riksdagsman. Hur många sampratade kvinnor krävs det för att få bort en minister? En statsminister?

Tankarna går till medeltida häxprocesser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in