2019-03-11, 20:07
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skulle säga att det är svensk politik som just nu är absurd och verklighetsfrämmande.

Förr eller senare kommer dock de blågula att tvingas anpassa sig till verkligheten, och hur den ser ut ser vi här:

https://val.digital/Chart/?type=BlockCircleChart&counttoday=2019-03-11
Verkligheten ser ut som så att det av alla hatade och isolerade riksdagspartiet, trots dess villkorslösa kapitulation om EU, FN-invandringen, återvandring, samarbete med nationalister, stöd till alternativa media; bara har ynka och ovidkommande 1/5 av Riksdagis mandat. Att i verklighetsflykt önskedrömma om att de som öppet hatar och på alla sätt aktivt motarbetar SD utgör ett "block" tillsammans med SD, det är mental ohälsa.
2019-03-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sover ni eller hur är det fatt? Demoskop https://www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-thors-revansch-kd-blir-fjarde-storsta-parti/

Fittstimmet, jag är säker på att det är dom, fortsätter har strömma till Ebbas parti. Konstigt är hon feminist eller antifeinist eller rätt sorts feminist?

S 25,8 (-2,1)
V 9,3 (-0,3)
Mp 4,1 (+0,9) Reviderat!
C 7,5 (-1)
L 3,0 (-0,3)

M 18,4 (-1,1)
Kd 10,6 (+3,6)
Sd 19,4 (+-0)

Tack för påpekandet, mupparna har återvandrat från S kanske?

Nu har alltså KD passerat gränsen bli mer än hälften så stora som M.
Tror förresten Ebba kommer sno ännu mer röster från lill-Uffe.

Frågan är också hur det lång tid det kommer ta innan V blir halva S?
Skulle absolut tro detta kommer hända innan sommaren?
2019-03-11, 21:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Jag skulle inte gå emot något av dessa profetior, fullt realistiskt. Ulf är nästan lika genomskinlig som Björken.
2019-03-11, 22:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Verkligheten ser ut som så att det av alla hatade och isolerade riksdagspartiet, trots dess villkorslösa kapitulation om EU, FN-invandringen, återvandring, samarbete med nationalister, stöd till alternativa media; bara har ynka och ovidkommande 1/5 av Riksdagis mandat. Att i verklighetsflykt önskedrömma om att de som öppet hatar och på alla sätt aktivt motarbetar SD utgör ett "block" tillsammans med SD, det är mental ohälsa.

Jag ägnar mig ingalunda åt önskdrömmar. Jag konstaterar bara att hölls det val idag skulle de blågula partierna få egen majoritet.

De ser sig kanske inte själva som ett block än, men innan nästa val kommer nog poletten att trilla ner.
2019-03-11, 23:04
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Jag skulle säga att det är svensk politik som just nu är absurd och verklighetsfrämmande.

Förr eller senare kommer dock de blågula att tvingas anpassa sig till verkligheten, och hur den ser ut ser vi här:

https://val.digital/Chart/?type=BlockCircleChart&counttoday=2019-03-11

KD kan nog inse att dom måste samarbeta med SD. För moderaternas del ser jag inga sådana möjligheter inom dom närmaste 10-15 åren. Och om 10-15 år är det inte säkert att moderaterna finns kvar, alls. KD kommer att ta över deras konservativt laggda väljare som inte redan gått till SD. Knas-liberalerna går till C, som också tar upp en del Fp(L)-väljare då det partiet löese upp. Fp(L)s valvaka 2022 kommer att vara ungefär som Fi!s var 2018. Liten, kaotisk, förvirrad och en helt och håller marginell företeelse. Vänta bara tills valrörelsen till EU(SSR)-valet kommer igång. L och M kommer att göra katastrofval.
2019-03-11, 23:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Nej då det är bara det lågintellektuella fittstimmet som är ute på kryssning. Just nu lägger de till hos Ebba. Förut var det hos Annie och före det hos Gudrun och Wetterstrand, Mona o.s.v.

Jonas han fyller på med mellersta östern folk som tidigare var hos S det är riktigt. Men har han några kvar 2022?
2019-03-11, 23:07
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Jag ägnar mig ingalunda åt önskdrömmar. Jag konstaterar bara att hölls det val idag skulle de blågula partierna få egen majoritet.

De ser sig kanske inte själva som ett block än, men innan nästa val kommer nog poletten att trilla ner.

Vilket inte spelar någon roll i regeringsfrågan eftersom moderaterna inte kan bilda en regering som är beroende av SD. Så Löfvên som statsminster. Men han skulle få jäkla besvärligt att få något som helst genom riksdagen. Det är nog lite knepigt nu också. L ställer ju upp på vad som helst eftersom dom är livrädda för etraval. Men C kan nog tänka sig ett val när som helst. Då kan dom bli av med konkurenten L och med lite tur även det vänsterextrema Mp.
2019-03-12, 00:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vilket inte spelar någon roll i regeringsfrågan eftersom moderaterna inte kan bilda en regering som är beroende av SD. Så Löfvên som statsminster. Men han skulle få jäkla besvärligt att få något som helst genom riksdagen. Det är nog lite knepigt nu också. L ställer ju upp på vad som helst eftersom dom är livrädda för etraval. Men C kan nog tänka sig ett val när som helst. Då kan dom bli av med konkurenten L och med lite tur även det vänsterextrema Mp.

UK ville ju bilda regering med stöd av SD så det stämmer inte.
2019-03-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2

Att L skulle vara uträknade framöver är nog att dra förhastade slutsatser.
Däremot är det synbarligen helt uppenbart att den Adolf Hitler-like floskelmaskinen Björklund inte går hem i stugorna.

Dessutom är det helt oförståeligt att partiet inte sparkar ut fanskapet med omedelbar verkan, och sätter dit precis vem som helst som kanske tillfällig partiledare?
2019-03-12, 05:19
Medlem
Fris avatar
Citat:

SD+S+V har också majoritet tillsammans.
Att partier som ALLTID hatat varandra skulle "bli ett block" är verklighetsflykt. Will never happen. Alla politiker och alla journalister har hela sina liv definierat SD som "nazisterna". De kommer aldrig att själva "bli nazister" och ens prata med SD. Förr avskaffar de allmäna val.
2019-03-12, 05:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Att L skulle vara uträknade framöver är nog att dra förhastade slutsatser.
Däremot är det synbarligen helt uppenbart att den Adolf Hitler-like floskelmaskinen Björklund inte går hem i stugorna.

Dessutom är det helt oförståeligt att partiet inte sparkar ut fanskapet med omedelbar verkan, och sätter dit precis vem som helst som kanske tillfällig partiledare?

Gör Blondinbella till partiledare för L så får vi se på väljartillströmning. Samtidigt sjunker populariteten hos Kd Ebba. Då har stimmet bytt riktning. Men det kommer med en tröghetsfaktor T = tid på sociala medier, som gör att den når sin kulmen först 2022. Ebba har varit partiledare i snart 3 år så jag vill säga att det är vad som krävs för ingen kan väl påstå att Kd genomgått några omfattande kursändringar under den här tiden.
2019-03-12, 06:05
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Gör Blondinbella till partiledare för L så får vi se på väljartillströmning. Samtidigt sjunker populariteten hos Kd Ebba. Då har stimmet bytt riktning. Men det kommer med en tröghetsfaktor T = tid på sociala medier, som gör att den når sin kulmen först 2022. Ebba har varit partiledare i snart 3 år så jag vill säga att det är vad som krävs för ingen kan väl påstå att Kd genomgått några omfattande kursändringar under den här tiden.
Ett bra inlägg!
Ebba har personifierat dagens politiska situation, floskler och pamfletter styr en allt för stor del av väljarströmmen = många väljare köper enbart pamfletter.
Ebba talar "klarspråk" om flickors otrygghet i Uppsala p.g.a. kringstrykande gäng med ensamkommande. Men, kommer Ebba att demonstrera "tuffare tag" via riksdagen, eller stannar det med "ordbajsandet" via media?
Upp som en sol och ner som en pannkaka!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in