2019-03-11, 16:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag vill uppmuntra dig att finna sanningen själv, då jag inte besitter den med säkerhet.

Den där sanningen som du tidigare sa var subjektiv?
Citera
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Jag är svensk. Född och uppvuxen och har aldrig bott någon annanstans än i Sverige. Vad sa du nu då?
Klart oväntat.

Citat:
Jag skrev redan att hon följer med för att hon antingen tror det ska bli nåt mer bestående än ett engångsligg eller för att hon vill känna sig bekräftad.
Ganska sorgligt faktiskt.
Tyvärr vill ju många män lura sig själva och andra att hon följer med bara för ett engångsligg. Lögnen bedövar väl samvetet lite.
Det här fungerar ju åt båda hållen. Kvinnor kan dumpa mannen dagen efter och män kan förvänta sig mer än ett engångsligg.

Citat:
Jag är kvinna.

You could have fooled me.

Citat:
Till Iran? Varför skulle jag vilja bo i ett Shia-land?
Religiös lagstiftning. Verkar vara din melodi.

Citat:
Till Saudiarabien skulle jag gärna flytta om det bara var möjligt. Insha Allah en vacker dag kanske det går.
Jaha. Många kvinnor vill fly därifrån. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jag-hade-inga-rattigheter
Här är vad som gäller för kvinnor i Saudi https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/a/4dXxEq/5-saker-som-saudiska-kvinnor-inte-far-gora
Låter det som ett land du vill bo i? Isf måste jag anse dig som idiot.

Citat:
Men jag flyttar ju inte för att inskränkta narcissister på flashback ber mig att göra det.
Om du syftar på mig så känner jag mig inte träffad. När det gäller inskränkthet så har du definitivt övertaget.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du menar att moralen har utvecklats?

Självklart förändras moralen hela tiden.
Citera
2019-03-11, 16:02
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Den där sanningen som du tidigare sa var subjektiv?
Verkligheten är subjektiv. Sanningen är Absolut
Citera
2019-03-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensKorv
Okej då ska alla avlivas då det inte finns några rena gener, bara variationer med olika egenskaper. Vad som är sjukt eller friskt är oftast en subjektiv bedömning.

Oftast men inte alltid? När är det inte en subjektiv bedömning?
Citera
2019-03-11, 16:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Verkligheten är subjektiv. Sanningen är Absolut

Tidigare sa du att sanningen var subjektiv, gäller inte det längre?
Citera
2019-03-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Absolut.
" människor verkar ha glömt bort vad respekt betyder" säger du. Visst. Men det enda man kan göra är att visa respekt själv och inte bara fokusera på andras fel och brister och döma ut andra om dom tex letar efter en livspartner på krogen.
Du och jag kanske tycker det är lite för riskabelt men vad göra, ensamheten verkar vara grym här i landet.
Fast ensamheten är ju grym för att folk rent generellt rättfärdigar felaktiga handlingar.
Vad är en felaktig handling? Många menar ju att det inte finns rätt och fel eller att det är subjektivt men man kan faktiskt se att en handling objektivt är fel tex...
När handlingen genererar ett dåligt resultat, tex ensamhet. (Alkoholister, narkomaner, narcissism, otrohet, egoism, girighet mm mm)
När handlingen splittrar familjer (eftersom familjestabilitet är bra och en bra grund för ett friskt samhälle).
Att många är ensamma är resultatet av all uppmuntran kring sk "starka kvinnor", singellivets förskönande (många lever ut sina "lustar" tills man blir evig singel och bitter istället för att gifta sig ung och skaffa barn, leva i stabilitet resten av livet. Sann glädje för kvinnan.
Sen så lämnar man in den man kallar "morsan" på ålderdomshem när hon är gammal och svag så att hon får bli omhändertagen av främlingar (som tack för alla blöjor hon bytte, alla vakna nätter, all omsorg, kärlek och tid hon lagt på en själv då man behövde henne). Konstig fördelning av "rättvisa". Antar det stavas JÄMLIKHET...
Citera
2019-03-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Självklart förändras moralen hela tiden.

Fast du sade först "utvecklats" inte "förändrats". Att man utvecklar något ses vanligtvis som något positivt, jag kan inte se att moralen har blivit bättre. Nu är det många som utvecklar sig själva, förverkligar sig själva på bekostnad av andra.
Citera
2019-03-11, 16:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Fast du sade först "utvecklats" inte "förändrats". Att man utvecklar något ses vanligtvis som något positivt, jag kan inte se att moralen har blivit bättre. Nu är det många som utvecklar sig själva, förverkligar sig själva på bekostnad av andra.

Om du vill lägga något positivt i ordet utvecklats eller inte låter jag vara upp till dig. Men många skulle väl idag säga att moralen är bättre än på vikingatiden t.ex.
Citera
2019-03-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det här fungerar ju åt båda hållen. Kvinnor kan dumpa mannen dagen efter och män kan förvänta sig mer än ett engångsligg.
Ja, du har rätt. Och det är fel av dem. I många fall handlar det om att hon kände sig ensam för en stund när hon på fyllan blev lite sentimental och behövde bekräftelse. Sedan så dög inte mannen för han kanske inte var något att visa upp för väninnorna på facebook (ytligheten, du vet)
Det gäller ju att inse att krogkulturen eller alkoholsammanhangen är fel (för båda könen) att hitta en bra man/kvinna att bygga en framtid med.

Citat:
Jaha. Många kvinnor vill fly därifrån. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jag-hade-inga-rattigheter
Här är vad som gäller för kvinnor i Saudi https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/a/4dXxEq/5-saker-som-saudiska-kvinnor-inte-far-gora
Låter det som ett land du vill bo i? Isf måste jag anse dig som idiot.
Och jag har tillräcklig erfarenhet av livet för att förstå att de som gråter ut i tidningarna sällan är representativa för något. (Även att det pågår agendor man inte visar utåt. Mycket politik bakom kulisserna).
Många saudiska kvinnor trivs utmärkt och tycker om Islam.
Citera
2019-03-11, 16:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Ja, du har rätt. Och det är fel av dem. I många fall handlar det om att hon kände sig ensam för en stund när hon på fyllan blev lite sentimental och behövde bekräftelse. Sedan så dög inte mannen för han kanske inte var något att visa upp för väninnorna på facebook (ytligheten, du vet)
Det gäller ju att inse att krogkulturen eller alkoholsammanhangen är fel (för båda könen) att hitta en bra man/kvinna att bygga en framtid med.

Det finns också en tredje möjlighet, båda vet att det är ett engångsligg som gäller.

Citat:
Och jag har tillräcklig erfarenhet av livet för att förstå att de som gråter ut i tidningarna sällan är representativa för något. (Även att det pågår agendor man inte visar utåt. Mycket politik bakom kulisserna).
Många saudiska kvinnor trivs utmärkt och tycker om Islam.
Kvinnornas situation i Saudi är välkänd. De bränns hellre levande än tillåts visa sig utan korrekt klädsel. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1874471.stm
Citera
2019-03-11, 17:06
Medlem
Citat:
Det finns också en tredje möjlighet, båda vet att det är ett engångsligg som gäller.
Nej, tyvärr. Kvinnor och män är väldigt olika även om vi här i Sverige under lång tid blivit programmerade att tro kvinnor och män är så lika.
Det ligger inte i kvinnans natur att "ligga av sig". Där skiljer sig kvinnor och män väldigt mycket. Fast i dagens samhälle har många människor hormonella förändringar vilket får kvinnor att bete sig som män och män som kvinnor. Sorgligt.
Islam förbjuder att en kvinna tar liknelsen av en man och att en man tar liknelsen av en kvinna. Och man förstår ju varför. Se hur många könsförvirrade Sverige har.

Citat:
Kvinnornas situation i Saudi är välkänd. De bränns hellre levande än tillåts visa sig utan korrekt klädsel. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1874471.stm
Wow, bbc, tillförlitlig källa.... ^^
Du behöver inte länka till fler artiklar, jag har tillräcklig koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in