2019-03-11, 10:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Det är vad du tror ja. Det har sex för att de egentligen hoppas på något mer eller i vissa fall för att få bekräftelse. Vilket som, är inget av det gott för dem. Men det kan ju vara svårt för de flesta att erkänna.

Du gör dig alltså till talesperson för alla kvinnor som följer med en man hem efter krogen.
Vilka metoder har du använt för att komma fram till ditt påstående?
Citera
2019-03-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Många vill faktiskt bli utnyttjade, det betyder inte att de inte också utnyttjar sig själva.
De slösar bort sin ungdom på drägg som inte vill gifta sig eller försörja dem. Villfarelsen är så stor att folk lätt rättfärdigar vad som helst och skyller ifrån sig. Men hon ville ju själv... Jaså? Ville hon verkligen bara ligga för en drink? Det ligger inte alls i kvinnans natur att vilja detta.

Ja, det är utnyttjning som är skadlig för kvinnor. Trots att många inte förstår själva att de låter sig utnyttjas.
Jag tror Metoo-grejen är något av ett bevis för detta.
Resonemanget som kiss för, att de vill själva är bara sjukligt och ett rättfärdigande av att utnyttja folk som inte vet bättre. En svältande person gör nästan vad som helst för pengar.
Dessa tjejer är svultna på självförtroende eftersom de lever ett ytligt, sjukt liv och de hungrar därför efter bekräftelse, från nästan vem som helst.
Den som drar nytta av detta och köper henne för en drink borde ställas inför rätta.
Citera
2019-03-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om en kvinna följer med en man hem efter krogen utan att ha blivit bjuden på drinkar, är det fortfarande människohandel då?

Hur många drinkar krävs för att det ska klassificeras som människohandel?
Nej, då är det människorov.
Citera
2019-03-11, 11:01
Medlem
Citat:
Du gör dig alltså till talesperson för alla kvinnor som följer med en man hem efter krogen.
Vilka metoder har du använt för att komma fram till ditt påstående?
Det verkar känsligt för dig, detta. Undra vad du har i garderoben...
Citera
2019-03-11, 11:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om en kvinna följer med en man hem efter krogen utan att ha blivit bjuden på drinkar, är det fortfarande människohandel då?

Hur många drinkar krävs för att det ska klassificeras som människohandel?

Enligt svensk lag är det i alla fall olagligt att betala för sex och det även när betalning sker i form av alkohol. Hur rimligt det är är något helt annat men så säger lagen.
Citera
2019-03-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Helt ok för mig.

Då kan man inte diskutera någonting om båda tycker att det är irrelevant tills något bevisats vara sann.

För att kunna ta till sig bevis så måste man kunna ta argument som relevanta.
Citera
2019-03-11, 11:28
Medlem
Citat:
Du verkar ha 0 kunskap om nordiskt umgänges-och krogliv.
Jag är kvinna och har i hela mitt liv blivit bjuden på drinkar i krogen utan att det på nåt åt sätt förpliktigar mig till nåt "efterspel".
Jag och mina väninnor har alltid haft 2-3 stamlokus där vi är kända av andra stammisar och hade nån försökt idka människohandel, släpa iväg oss från krogen odyl hade dom andra gripit in. Med din attityd till kvinnor skulle du med all sannolikhet bli nekad att bjuda oss överhuvudtaget.
Man väljer NOGA vem man tillåter detta. En drink kanske, för att kolla vad du är för en människa. Det framkommer snabbt.
Citera
2019-03-11, 11:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nej, då är det människorov.

Hur är det människorov om någon följer med av fri vilja?
Citera
2019-03-11, 11:55
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Ingenting. Mer än förakt för dem som uttalar sig å andras vägnar om saker de inte begriper.
Citera
2019-03-11, 11:59
Medlem
BullensKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ja precist. Så om man ska gå efter er "vetenskapliga" syn, så är det inte fel att sjuka djur som har dåliga gener avlivas till förmån för dom som har bra gener, så att dom som har bra gener kan föröka sig och sprida sina rena gener.

Okej då ska alla avlivas då det inte finns några rena gener, bara variationer med olika egenskaper. Vad som är sjukt eller friskt är oftast en subjektiv bedömning.
Citera
2019-03-11, 12:11
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
De slösar bort sin ungdom på drägg som inte vill gifta sig eller försörja dem. Villfarelsen är så stor att folk lätt rättfärdigar vad som helst och skyller ifrån sig. Men hon ville ju själv... Jaså? Ville hon verkligen bara ligga för en drink? Det ligger inte alls i kvinnans natur att vilja detta.
Du är helt lost. Antar att du är invandrad från ett muslimskt land och inte begriper västerländska seder. Drinkar är inte betalning för sex, de är bara ett socialt smörjmedel, som att bjuda på en cig eller kaffe eller va fan som helst. Om en kvinna följer med hem från krogen så gör hon ju inte det eftersom hon fick en drink eller två, hon gör det för att hon har lust. Men jag antar att det går över din horisont.

Citat:
Ja, det är utnyttjning som är skadlig för kvinnor. Trots att många inte förstår själva att de låter sig utnyttjas.
Men du fattar det?

Citat:
Jag tror Metoo-grejen är något av ett bevis för detta.
Metoo är snarare ett bevis för att de som blivit utnyttjade fattar att de blivit utnyttjade.

Citat:
Resonemanget som kiss för, att de vill själva är bara sjukligt och ett rättfärdigande av att utnyttja folk som inte vet bättre.
Du fråntar kvinnor sin egen vilja och förstånd. Du tror nog att du ställer upp för kvinnan men du är bara chauvinistisk.

Citat:
En svältande person gör nästan vad som helst för pengar.
Dessa tjejer är svultna på självförtroende eftersom de lever ett ytligt, sjukt liv och de hungrar därför efter bekräftelse, från nästan vem som helst.
Dessa tjejer? Hur många känner du? Hur många har du träffat som bekräftar det du säger här?
Eller är det bara en fördom i din religiöst förgiftade skalle?

Citat:
Den som drar nytta av detta och köper henne för en drink borde ställas inför rätta.
Flytta till Iran eller Saudiarabien, du kommer att trivas där.
Citera
2019-03-11, 12:13
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Du verkar ha 0 kunskap om nordiskt umgänges-och krogliv.
Jag är kvinna och har i hela mitt liv blivit bjuden på drinkar i krogen utan att det på nåt åt sätt förpliktigar mig till nåt "efterspel".
Jag och mina väninnor har alltid haft 2-3 stamlokus där vi är kända av andra stammisar och hade nån försökt idka människohandel, släpa iväg oss från krogen odyl hade dom andra gripit in. Med din attityd till kvinnor skulle du med all sannolikhet bli nekad att bjuda oss överhuvudtaget.
Man väljer NOGA vem man tillåter detta. En drink kanske, för att kolla vad du är för en människa. Det framkommer snabbt.
Att vissa horor är noga med hur de horar betyder inte att de inte horar!

Sex för självbekräftelse och självuppfyllande är just horeri,
Hur noga du än är med din egen..

Det viktiga är väl inge vad han bjuder på att dricka utan vad han bjuder på för känslor där i sängen?
Jag tror att horkarlar tänker likadant..
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-11 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in