Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Du är helt lost. Antar att du är invandrad från ett muslimskt land och inte begriper västerländska seder. Drinkar är inte betalning för sex, de är bara ett socialt smörjmedel, som att bjuda på en cig eller kaffe eller va fan som helst. Om en kvinna följer med hem från krogen så gör hon ju inte det eftersom hon fick en drink eller två, hon gör det för att hon har lust. Men jag antar att det går över din horisont.
Jag är svensk. Född och uppvuxen och har aldrig bott någon annanstans än i Sverige. Vad sa du nu då?
Jag skrev redan att hon följer med för att hon antingen tror det ska bli nåt mer bestående än ett engångsligg eller för att hon vill känna sig bekräftad.
Ganska sorgligt faktiskt.
Tyvärr vill ju många män lura sig själva och andra att hon följer med bara för ett engångsligg. Lögnen bedövar väl samvetet lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Metoo är snarare ett bevis för att de som blivit utnyttjade fattar att de blivit utnyttjade.
Sure. Många känner sig precis lika utnyttjade som Metoo-kvinnorna men vågar aldrig säga något eftersom det är för jobbigt att erkänna sanningen. Och att man gjort fel. Många lever också i förnekelse, men observerar man och lyssnar tillräckligt noga så faller fasaden väldigt fort.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Dessa tjejer? Hur många känner du? Hur många har du träffat som bekräftar det du säger här?
Eller är det bara en fördom i din religiöst förgiftade skalle?
Jag är kvinna. Utöver det känner jag väldigt många kvinnor, både icke-religiösa och religiösa kvinnor, svenska kvinnor och kvinnor från många olika länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Flytta till Iran eller Saudiarabien, du kommer att trivas där.
Till Iran? Varför skulle jag vilja bo i ett Shia-land?
Till Saudiarabien skulle jag gärna flytta om det bara var möjligt. Insha Allah en vacker dag kanske det går.
Men jag flyttar ju inte för att inskränkta narcissister på flashback ber mig att göra det.