2019-03-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag tror att sanningen är att de båda utnyttjar varandra och sig själva.
De utnyttjar även sex för självbekräftelse och för att uppfylla sitt egos dröm.

Inte speciellt respektfullt nyttjande av varken sig själv, motpart eller sex i sig.
Rent hor
Många har träffat sin partner på det viset. Jag ser inget fel i detta, så länge båda parter är med frivilligt.
Jag ser heller inget fel med att ha sex.
Och jag ser fortfarande inget gudsbevis i detta.
Citera
2019-03-11, 13:27
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Många har träffat sin partner på det viset. Jag ser inget fel i detta, så länge båda parter är med frivilligt.
Jag ser heller inget fel med att ha sex.
Och jag ser fortfarande inget gudsbevis i detta.

Finns inget som heter fri-villigt sex. Bara mer eller mindre villigt. Fri blir man bara om man offrar en del av sin sexualitet, visserligen en liten, men i sammanhanget väsentlig. Den resterande delen kan man göra vad man vill med, förhoppningsvis mer villigt än mindre, eftersom det annars blir en juridisk eller psykologisk fråga och knappast en teologisk. Moralisk blir den dock mest av svepskäl, om någon inte är nöjd med hur den egna lotten faller ut just här och nu på detta område.

Om du lever så kommer du också att upptäcka att du aldrig ägde din sexualitet, utan att den redan från början ägde dig och bestämde ditt liv, och att den, när den sublimeras, blir till något större än både din kropp och ditt psyke, och samtidigt på sikt frigör din högsta potential som människa. Detta kunde kanske bli ett gudsbevis för dig? Om man med gudar menar krafter som är mycket större än människan själv och samtidigt förutsättningen för den friaste formen av liv.

Man behöver dock inte kalla denna kraft Gud. Du är fri att hitta på vilket namn du vill.

Själv tycker jag att ”Ansikte” är ett bra ord.
Citera
2019-03-11, 13:47
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Absolut.
" människor verkar ha glömt bort vad respekt betyder" säger du. Visst. Men det enda man kan göra är att visa respekt själv och inte bara fokusera på andras fel och brister och döma ut andra om dom tex letar efter en livspartner på krogen.
Du och jag kanske tycker det är lite för riskabelt men vad göra, ensamheten verkar vara grym här i landet.
Jag tycker att vuxna människor skall ha rätt att fatta relativt fria beslut.
Men det betyder inte att jag tycker att allt de hittar på är rätt.

Dessutom tror jag inte att vår lust och våra drifter är rätt sak att lyssna på.

Våldtäcktsmördare har kanske inte fattat sina beslut helt fritt?
De har säkert haft väldigt svårt att kontrollera sina lustar.
Människor är svaga och skall kanske inte lita på sig själva fullt ut hela tiden..
Jag tror till och med att många horor ångrar sig senare!

De vill kanske egentligen inte just knulla, utan kanske bara önskar lite närhet och bekräftelse?
En vacker dag så ångrar de nog att de utnyttjat sig själva och andra människor för att fylla det där hålet av ensamhet.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-11 kl. 13:51.
Citera
2019-03-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmyGbrg
Finns inget som heter fri-villigt sex. Bara mer eller mindre villigt. Fri blir man bara om man offrar en del av sin sexualitet, visserligen en liten, men i sammanhanget väsentlig. Den resterande delen kan man göra vad man vill med, förhoppningsvis mer villigt än mindre, eftersom det annars blir en juridisk eller psykologisk fråga och knappast en teologisk. Moralisk blir den dock mest av svepskäl, om någon inte är nöjd med hur den egna lotten faller ut just här och nu på detta område.

Om du lever så kommer du också att upptäcka att du aldrig ägde din sexualitet, utan att den redan från början ägde dig och bestämde ditt liv, och att den, när den sublimeras, blir till något större än både din kropp och ditt psyke, och samtidigt på sikt frigör din högsta potential som människa. Detta kunde kanske bli ett gudsbevis för dig? Om man med gudar menar krafter som är mycket större än människan själv och samtidigt förutsättningen för den friaste formen av liv.

Man behöver dock inte kalla denna kraft Gud. Du är fri att hitta på vilket namn du vill.

Själv tycker jag att ”Ansikte” är ett bra ord.
Fast vi har ändå ordet ”frivilligt” och använder det om vissa saker. Men själva ordet är ju irrelevant egentligen.
Och nej, jag ser inte detta som ett gudsbevis.
Citera
2019-03-11, 13:57
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag tror till och med att många horor ångrar sig senare!

Gud vad du moraliserar! Alla har vi varit horor nån gång. Man kan nästan säga att detta är en förutsättning för att en gång senare skapa och föda som en jungfru

Här kommer gudsansiktet! Det förlåter allt. Och visst är det vackert? Lite kusligt med. Men mest vackert.

https://theartstack.com/artist/rene-magritte/beautiful-relations
Citera
2019-03-11, 14:00
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och nej, jag ser inte detta som ett gudsbevis.

Man kan inte yttra sig om saker man aldrig försökt, och därför inte vet något om.
Citera
2019-03-11, 14:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Man kan inte yttra sig om saker man aldrig försökt, och därför inte vet något om.

Bättre motivering än så måste du väl ha, eller?
Citera
2019-03-11, 14:18
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bättre motivering än så måste du väl ha, eller?

Nej och det behövs inte heller, finns inte så mycket att motivera här, Svenne-i-Banan. Tänk dig (förutsätter nu att du är man) att du står i baren och ser den vackra kvinnan du väntat på hela ditt liv och vill ha av hela ditt hjärta. Börjar du resonera och motivera dina skäl för dig själv är hon redan förlorad. Enda sättet att fånga henne är att etablera omedelbar kontakt. Eller avstå och gå hem ensam.

Så funkar mänskliga relationer, och andliga. Allt hänger på första kontakten.
Citera
2019-03-11, 14:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej och det behövs inte heller, finns inte så mycket att motivera här, Svenne-i-Banan. Tänk dig (förutsätter nu att du är man) att du står i baren och ser den vackra kvinnan du väntat på hela ditt liv och vill ha av hela ditt hjärta. Börjar du resonera och motivera dina skäl för dig själv är hon redan förlorad. Enda sättet att fånga henne är att etablera omedelbar kontakt. Eller avstå och gå hem ensam.

Så funkar mänskliga relationer, och andliga. Allt hänger på första kontakten.

Frågan gällde hur det blev ett gudsbevis.
Citera
2019-03-11, 14:27
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Frågan gällde hur det blev ett gudsbevis.

Detta var en metafor, som syftade tillbaka på det inlägg jag skrev 13:27 idag. Lägg nu samman dessa inlägg och tolka metaforen. Jag ser i dina inlägg att du är smart och har en intuitiv personlighet.
Citera
2019-03-11, 14:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Detta var en metafor, som syftade tillbaka på det inlägg jag skrev 13:27 idag. Lägg nu samman dessa inlägg och tolka metaforen. Jag ser i dina inlägg att du är smart och har en intuitiv personlighet.

Och var finns gudsbeviset?
Citera
2019-03-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ja, jag vet att jag egentligen måste äta bajs för att påstå att det är äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in