2019-03-09, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paintmastern
Tråkigt att så många har negativ bild av korpberget. Jag hade goda förhoppningar. Har hört många som lyckats efter att de varit där. Att det är hårt strukturerat och tuffa regler gör mig inget. Vad menar ni med att det är dåligt? Mer än att de skulle vara en sekt. Inget om Solberga eller?
Mvh M

Många lyckas även på 12 och 12 som ligger 250m ifrån korpberget. Skillnaden är att ingen försöker få dig att må dåligt under din tid på 1212.
Citera
2019-03-09, 09:37
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat, vill man diskutera för/nackdelar med 12steg så finns det en dedikerad, klistrad tråd till det. Håll debatten där. Det är inte okej att låta den spilla över på andra diskussioner!

Självklart får man berätta om sina egna erfarenheter av Korpberget och hur man tyckte att behandlingen fungerade men detta gäller då specifikt för Korpberget och inte 12steg i övrigt.
//mod
Citera
2019-03-10, 23:50
Medlem
Koodas avatar
Tänk på att det enbart är vegetariskt kost på Korpberget.
Citera
2019-03-11, 08:35
Medlem
potsabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Tänk på att det enbart är vegetariskt kost på Korpberget.
Inte längre. Det slutade dom med för år sedan.
Men mulltoa dock

Varit där några svängar, senast 2 år sedan och kan varmt rekommendera det stället, många jag gjorde behandling med som lyckats riktigt bra.
Sen är terapeuterna riktigt vassa, hårda men rättvisa. blev väldigt väl omhändertagen. Men dock hade ju alla terapeuter som var ifrån min stad ett gott band till min släkt.

Men det är som sagt stenhårt. Inte titta på tjejerna, inte prata med dom, ingen litteratur förutom NA/AA böcker ingen tv inga tidningar, ja, det är fullt schema 07-22 kan man säga.

Vill du bli drogfri så åk dit.
Citera
2019-03-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouiggy
Många lyckas även på 12 och 12 som ligger 250m ifrån korpberget. Skillnaden är att ingen försöker få dig att må dåligt under din tid på 1212.

Okej. Min kommun har ej avtal med det behandlingshem som du nämner. Jag undrar lite vad du menar med att personalen på korpberget försöker få en att må dåligt?

Mvh M
Citera
2019-03-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potsabara
Inte längre. Det slutade dom med för år sedan.
Men mulltoa dock

Varit där några svängar, senast 2 år sedan och kan varmt rekommendera det stället, många jag gjorde behandling med som lyckats riktigt bra.
Sen är terapeuterna riktigt vassa, hårda men rättvisa. blev väldigt väl omhändertagen. Men dock hade ju alla terapeuter som var ifrån min stad ett gott band till min släkt.

Men det är som sagt stenhårt. Inte titta på tjejerna, inte prata med dom, ingen litteratur förutom NA/AA böcker ingen tv inga tidningar, ja, det är fullt schema 07-22 kan man säga.

Vill du bli drogfri så åk dit.

Du som varit där stämmer det verkligen att man ej får onanera? Hård personal och struktur är precis vad jag vill ha.
Citera
2019-03-11, 09:55
Medlem
Korpberget är väl sista anhalten inom behandlingshem ? Man ska misslyckats med xx antal behandlingar innan man ens söker dit .Så jag uppfattade det i varje fall
Har bekanta som varit där .De var frälsta en period men det funkade inte i längden .
Citera
2019-03-11, 10:03
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Har en kompis som sitter där just nu han säger att de är skit drygt där, massa regler etc , ingen mobil första tiden

O sen terapi hela dagarna

Det är kanske det som är meningen med en behandling.

Det är väl ganska självklart att det finns givna regler på ett behandlingshem.
Citera
2019-03-11, 10:03
Medlem
skeggmuffs avatar
Rekommenderar ett ställe som heter 12o12 och som är behandlingshemmet bredvid korpberget. Liknande upplägg på behandlingen men 12o12 är en light version av korpberget, och inte lika hardcore hjärntvättat även fast dom också kör med 12steg.

Bästa behandlingen jag gjort i hela mitt liv och jag har varit på ett antal olika.
Citera
2019-03-11, 15:02
Medlem
potsabaras avatar
Citat:
Du som varit där stämmer det verkligen att man ej får onanera? Hård personal och struktur är precis vad jag vill ha.
Ja, du får iallafall inte "fly i för mycket i självsex haha. Men alla gjorde det i duschen ändå.
Citera
2019-03-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potsabara
Ja, du får iallafall inte "fly i för mycket i självsex haha. Men alla gjorde det i duschen ändå.

Okej haha. Ja man behöver ju inte vara extrem. Balans ! Delar man rum eller?
Citera
2019-03-11, 15:34
Medlem
potsabaras avatar
Citat:
Okej haha. Ja man behöver ju inte vara extrem. Balans ! Delar man rum eller?
Ja man delar rum 2 och 2, bor väl runt 10-12 Pers per hus, oftast i 2 hus men blir de mycket folk så finns ett tredje med. Mittemot kvinnornas hus, o står man där ovanligt mycket o tittar på varandra får man en jävla utskällning.

Möter man nån av kvinnorna får man bara säga "hej" men absolut inte inleda konversation då är det varning/konsekvens haha. Men de e ett bra ställe om man verkligen vill.
Söndagar e jobbiga dock då är morgonmötet nästan 2-3 timmar ibland, eftersom att fas 2 är med då så då kan det vara över 40-50 Pers som ska dela med sig haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in