Citat:
Ursprungligen postat av
bohonos
Jag käner likadant. I sista avsnittet på förra säsongen, som var ett slags "knyta ihop säcken och där saker faller på på plats"-avsnitt så mjuknade patrik en hel del, visade värme och mindre osäkerhet. Nu är han tillbaka till sitt vanliga anala jag. Oerhört tröttsamt. Kan inte förstå vad Lisa ser i honom. De är mest omaka par vi sett i tv-serier.
Även denna säsong har de med psykologerna. Kul grepp, och Johan Ulvesson är som vanligt knarrig och briljant.
Jag har följt denna serie sedan start men tycker att den börjar sakna humorelement, det är väldigt tunga och pinsamma (utan att vara särskilt roliga) inslag och en handling som tycks gå runt och runt. Just det du nämner, att knyta ihop säcken, visade att serien kunde ha fått ett definitivt slut där.
Och varför ska Lisa besöka psykologen på nytt? Har hon verkligen ingen hon kan prata med? Nu slänger hon bort säkert en tusenlapp varje gång de ska prata. Psykologer träffar man antingen om man har psykiska problem eller är i någon livskris, hotande skilsmässa etc. Man kunde förstå psykologernas roll i början av serien men nu känns det överspelat.
Läkaren i senaste avsnittet var ju helt puckad när hon skulle ge en second opinion till Patriks pappa. Inte alls verklighetstroget, ingen läkare beter sig så om man inte är ute efter att förlora sitt jobb. Nej, det var verkligen inte bra.