2019-03-10, 21:47
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Glad att Klüft inte vann den grenen, känns som hon blir farlig den här säsongen.

Kjell vilken kämpe, fan inte dåligt för en 70-åring.

Cool 70 åring och han skulle kunna vara pappa till fettot Salo. Vilken skillnad på träning.
Patetisk gnäll på TS, du är och förblir en landsförrädare.
Vi glömmer aldrig Vitryssland 3-4 salt lake os 2002.
Citera
2019-03-10, 21:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Neeeej! Kjelle hur nära herrekordet som helst. Brutalt bra av en 70-åring.
Men VARFÖR coachade ingen honom att stå ut i ca 2 sekunder till? Han vara så nära att slå herrarnas rekord. 70 år WOW
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_Tr
Mycket imponerande !
Marita är bra grym oxå, snart 60-år och verkar ha ett jäkla krigar-huvud.
Samma här. Varför hejade ingen på dom två så dom slog rekorden? Marita gav ju upp när hon såg att Kjelle hade gett sig. Hon hade orkar mer.
Citera
2019-03-10, 22:08
Medlem
Knotknets avatar
Jag har alltid tyckt illa om Salo. Extremt överskattad som målvakt och en vidrig personlighet. Men jag gillar de andra deltagarna.
Citera
Medlem
Besviken på Salo, trodde inte han var en quitter på det sättet. När det blir för jobbigt så ger han upp. Att vara lite lat kanske är något som hockeymålisar har gemensamt,. Pekka var ju inte så pigg på att träna heller, och det verkar som Salo följt i hans anda. Man kanske väljer att stå i mål för att slippa anstränga sig lika mycket som utespelarna?

Riktigt kul att se Kjells video, måste vara glassigt att glida omkring och hoppa höjd i USA på det frigjorda 70-talet.

Svagsint att lägga in nåt slags SVT Play grej i programmet. SVTs huvudsakliga tittare är 60+ oavsett vad de tycker om saken, jädra onödigt att krångla till det för äldre som inte hänger på internet jämt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men VARFÖR coachade ingen honom att stå ut i ca 2 sekunder till? Han vara så nära att slå herrarnas rekord. 70 år WOW

Samma här. Varför hejade ingen på dom två så dom slog rekorden? Marita gav ju upp när hon såg att Kjelle hade gett sig. Hon hade orkar mer.

Hade han pressat sig mer hade han nog förmodligen varit körd i benen resten av vistelsen. 70-åringar återhämtar sig mycket långsammare.
Citera
2019-03-10, 22:10
Medlem
Har inte Salo sett MM tidigare eller? Borde införas fyskrav för deras eget bästa. Snacka om ovärdig insats, gör ju bort sig fullständigt. Trist!
Citera
2019-03-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Nån mer som såg det programmet mästarekvalet med Pernilla wiberg? Måste säga att hon ser riktigt bra ut fortfarande!
Pernilla är en evig skönhet, ja. Massa kvalitativa egenskaper både fysiskt och psykiskt.
Citera
2019-03-10, 22:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hade han pressat sig mer hade han nog förmodligen varit körd i benen resten av vistelsen. 70-åringar återhämtar sig mycket långsammare.
Missade du totalt att det handlade om cirka 2 sekunder?
2 sekunder till hade gjort varken till eller ifrån för hans återhämtning.
Hade varit så kul om en 70 åring hade slagit det rekordet för herrarna och en 58 åring, Marita Skogum, rekordet för damerna.

Damernas rekord innehas av Magdalena Forsberg tid: 12.59.08.
Hon var 45 år när hon slog det 2013.
Marita Skogum gav upp på tiden ca 11.38 när Kjelle gav sig.

Herrarnas rekord är 11.35.04 men vem som har det vet jag inte.

Bild på Kjell Isaksson när han ger upp efter ca 11.33.
FAN... bara ca 2 sekunder från herrarnas rekord. KRUTGUBBE
https://minfil.com/055442w1b0/M_starnas_m_stare_2019_Kjell_Isaksson_J_garvila_90 _grader_JPG
Citera
2019-03-10, 23:39
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har alltid tyckt illa om Salo. Extremt överskattad som målvakt och en vidrig personlighet. Men jag gillar de andra deltagarna.
"Jag sparar mig till nästa gren" var hans förklaring till att hoppa av alla tävlingar. Ja, du sparar dig till nattduellen... Tycker det är dåligt att han fick poäng öht när han inte fullföljde tävlingarna, så var det väl inte förut?

Det är också rätt illa av SVT att slänga in Carolina Kluft - hon idrottar ju fortfarande. Rätt självklart att hon kommer vinna skiten, eller åtminstone komma tvåa.
Citera
2019-03-10, 23:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
"Jag sparar mig till nästa gren" var hans förklaring till att hoppa av alla tävlingar. Ja, du sparar dig till nattduellen... Tycker det är dåligt att han fick poäng öht när han inte fullföljde tävlingarna, så var det väl inte förut?

Det är också rätt illa av SVT att slänga in Carolina Kluft - hon idrottar ju fortfarande. Rätt självklart att hon kommer vinna skiten, eller åtminstone komma tvåa.
VA? Finnkampen 2012 blev Klüfts sista tävling som elitidrottare och hon är numera bara programledare för dokusåpan Wild Kids vad jag vet i alla fall.
Hittar inget på nätet att hon fortfarande skulle tävla. Var har du fått det ifrån?

Edit: Det enda jag hittar är när hon var programledare för programmet Duellen och där tävlade hon genom att springa ikapp med ett tunnelbanetåg och något med en kanot.
Men det var sommaren 2017 och inte på någon elitnivå alls. Bara på kul.
Att hon fortfarande håller sig i trim ska väl knappast ligga henne till last.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-10 kl. 23:58.
Citera
2019-03-10, 23:58
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
VA? Finnkampen 2012 blev Klüfts sista tävling som elitidrottare och hon är numera bara programledare för dokusåpan Wild Kids vad jag vet i alla fall.
Hittar inget på nätet att hon fortfarande skulle tävla. Var har du fått det ifrån?
Jag menade inte att hon tävlade fortfarande, men hon är ju väldigt aktiv. Hon är med i programmet "Duellen" där hon tävlar mot medspelare t.ex. Hon är i superfin form, och rent tekniskt så är hon kvalificerad för MM - men det känns ändå lite sisådär när hon tävlar emot 70-åriga gamla gubbar.
Citera
2019-03-11, 00:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag menade inte att hon tävlade fortfarande, men hon är ju väldigt aktiv. Hon är med i programmet "Duellen" där hon tävlar mot medspelare t.ex. Hon är i superfin form, och rent tekniskt så är hon kvalificerad för MM - men det känns ändå lite sisådär när hon tävlar emot 70-åriga gamla gubbar.
Jag la till en edit på mitt inlägg. 2017 gjorde hon Duellen.

Det är många män i bra form som har varit med i programmet... men hon är ett hot mot alla män med sin fysik som är outstanding och det är kanske där problemet sitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in