2019-03-10, 21:44
Medlem
Kan någon i denna tråd förklara hur PA-system, mitt i kampen mot den moderna fotbollen, är allmänt accepterat? Mer plast i den aspekten av Djurgården än mattan dom spelar på.
Citera
2019-03-10, 21:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Kan någon i denna tråd förklara hur PA-system, mitt i kampen mot den moderna fotbollen, är allmänt accepterat? Mer plast i den aspekten av Djurgården än mattan dom spelar på.

PA är fan 300% mer genuint än det där jävla trummandet...
Citera
2019-03-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
PA är fan 300% mer genuint än det där jävla trummandet...

Trumman är ju ett instrument och instrumenten var Hammarbys signum under de tidiga dagarna av supporterkulturen. PA-system är ju ett jävla högtalarsystem, känns mer melodifestivalen än fotbollsmatch. Bör inte PA systemen även ses som läktardopning?
Citera
2019-03-10, 22:04
Medlem
Gavins-Friends avatar
PA system hatar jag. Fattar inte varför vi fortfarande kör med det på derbyn och på vissa andra större matcher. Värdelöst.

Men det används lite då och då (dock lite för mycket imo.) under ramsa för att hetsa på eller för att tex. synka med sittplats. Till skillnad mot trumma som används hela tiden och låter mer än vad som sjungs.

Är liksom två totalt olika saker.

Trumma är så jävla efterblivet och är bara irriterande. Jämför "dunk dunk mummel dunk mummel" med "DJURGÅRDEN!" utan nån jävla trumma. För mig är det obegripligt att någon tycker om trumma.

Sa jag förresten att trumma är skit? Trumma är skit.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-03-10 kl. 22:08.
Citera
2019-03-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Sitta hemma och se matchen på tv och sen hitta på att man stod för en "överkörning på läktaren", Bajen Bajen Bajen...

Varför inte läsa vilka som egentligen vann kampen på läktaren? https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/de-vann-kampen-pa-laktarna-i-cupderbyt-/

Har saxat ett utdrag åt dig: Högst volym i inledningen då hemmaklacken skapade så bra tryck att hela Tele2 sjöng med. Överlägsna i volym, vilket så klart har att göra med att man var bra mycket mer än Hammarbys supportrar.

HAHA vem bryr sig om vad nån blaska skriver, reportern är säkert diffare.

Fortsätt räkna mål och poäng ni pinsamma djur, för supporterkultur kommer ni aldrig förstå. Seså, iväg och spöa försvarslösa kvinnor och barn med er!
Citera
2019-03-10, 22:26
Medlem
dovAkins avatar
Nån som har bilder på tifona från derbyt?
Citera
2019-03-10, 22:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarMedVargar

Fortsätt räkna mål och poäng ni pinsamma djur, för supporterkultur kommer ni aldrig förstå. Seså, iväg och spöa försvarslösa kvinnor och barn med er!

Hörrö.. Sitt därborta i Dalarna och fortsätt försvara de grönvita.. Att attackera kvinnor och barn är ert signum din patetiska fjolla.. Idag blev en 60+ attackerad av 5st av de dina i Sundbyberg din lilla fitta, hoppas jag möter dig på stan.
Citera
2019-03-10, 22:42
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Seså, iväg och spöa försvarslösa kvinnor och barn med er!
Det är ju er melodi, om du hade varit det minsta insatt, din horunge! Bajen smuts!
Citera
2019-03-10, 22:49
Medlem
Känns det inte lite urvattnat att hålla på Bajen nuförtiden?
Citera
2019-03-10, 23:16
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Du har säkert en mycket bättre uppfattning hemma i Leksand än reportrar som var på plats.

Citat:
Fortsätt räkna mål och poäng ni
Det tänker vi definitivt göra. Det är det fotboll går ut på. Andra klubbar spelar för att vinna, om det inte är hammarbys melodi kanske det förklarar varför prisskåpet inte direkt är överfullt...
Citera
2019-03-10, 23:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Trumman är ju ett instrument och instrumenten var Hammarbys signum under de tidiga dagarna av supporterkulturen. PA-system är ju ett jävla högtalarsystem, känns mer melodifestivalen än fotbollsmatch. Bör inte PA systemen även ses som läktardopning?

Ni hade ingen trumma när vi möttes tidigare, du vet när ni var uppe och slogs i Allsvenskan senast.. Vet inte om du var född då, men då hade ni ingen trumma. Ni hade ett fantastiskt rökmoln ovanför er klack och det var inte bengalrök.
Citera
2019-03-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hörrö.. Sitt därborta i Dalarna och fortsätt försvara de grönvita.. Att attackera kvinnor och barn är ert signum din patetiska fjolla.. Idag blev en 60+ attackerad av 5st av de dina i Sundbyberg din lilla fitta, hoppas jag möter dig på stan.

Matchen spelades på Söder 🤦‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in