Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Var har Dahlsten sagt något liknande? Jag måste helt ha missat det.
Ulf Dahlsten är den som sent om sider talar om WT-män under mordnatten och 2013 kom han med ett påstående som verkar gått under radarn för MOP - intresserade.
Då skrev han i kungliga krigsvetenskapsakademins tidskrift en artikel med rubriken "Finlands sak var vår". Dahlsten påstår där att
Olof Palme hade inofficiella kontakter med USAs regering som inte ens ÖB ska ha känt till.
Om anledningen till att OP var så försiktig med dessa kontakter skriver Dahlsten "
Olof Palme uttryckte till mig oro för att det kunde finnas en mullvad högt uppe i systemet", alltså en sovjetagent .
Gunnar Wall nämner detta i "
Huvudet på en påle". Men är inte nämnvärt intresserad av vem denne mullvad skulle vara. Måhända stämde den uppgiften inte riktigt in på det övriga temat i boken.
Tanken på att OP likviderades pga sin kunskap om en sovjetagent i svenska samhällstoppen är långt ifrån ny . Den lanserades 1988 av pseudonymen Sven Andersson i boken "En spion i regeringen"
Inte utan att jag börjar fundera på om Dahlsten på något sätt var inblandad i dess tillkomst eller hade kontakter med författaren eller dennes tillskyndare .