2019-03-10, 12:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Har hon uppmanat dig kontakta media på mejl? Nej ellerhur. Gissa varför
Media? På mail? Vad talar du om????
Citera
2019-03-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Media? På mail? Vad talar du om????
Har A-C Anevski skrivit och uppmanat dig att kontakta media? Gjorde hon det? Har du nåt mejl av henne med det innehållet. Svaret blir 0.
För på mejl lämnar man spår efter sig men inte på telefon om man inte spelar in samtal. Jag är inget kräk som spelar in samtal. Jag ville inte skriva det innan för jag tyckte att jag hängde ut henne tillräckligt. Nu skriver jag exakt ordagran vad hon sa om media.
” ni som kände familjen varför kontaktar ni inte media”. Detta kan uppfattas 1 att hon var ironisk el detta kan uppfattas 2 att hon var ärlig och menade det. Det var nummer 2. Hon menade det.
Citera
2019-03-10, 12:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Har A-C Anevski skrivit och uppmanat dig att kontakta media? Gjorde hon det? Har du nåt mejl av henne med det innehållet. Svaret blir 0.
För på mejl lämnar man spår efter sig men inte på telefon om man inte spelar in samtal. Jag är inget kräk som spelar in samtal. Jag ville inte skriva det innan för jag tyckte att jag hängde ut henne tillräckligt. Nu skriver jag exakt ordagran vad hon sa om media.
” ni som kände familjen varför kontaktar ni inte media”. Detta kan uppfattas 1 att hon var ironisk el detta kan uppfattas 2 att hon var ärlig och menade det. Det var nummer 2. Hon menade det.
Okej? Begriper inte vart du vill komma?
Citera
2019-03-10, 12:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Om det nu mot förmodan är sant det du skriver så ska en viss gruppchef hos polisen region Syd allvarligt överväga om h*n är lämplig för sitt jobb.

Dessutom så borde närmaste chef plocka in sin medarbetare för ett enskilt samtal om vad som är förenligt med offentlighetsprincipen.

Vad fan håller du på med?
Citera
2019-03-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag tycker om när du ger små beskrivningar av barnen, det hjälper oss att komma ihåg att det är dessa fickor som allting handlar om - och att de var alldeles vanliga barn som har levat.
Det har sagts om M att hon var "social." Och du har nämnt att M klagat på att systern alltid var hemma, vilket begränsade familjens liv.

Från början (i slutet av vårterminen 2017) planerades att M till efter sommaren skulle få en del av sin skolundervisning i hemmet, men att hon även skulle gå i skolan "som vanligt." Så blev det inte, planerna ändrades.

Kanske blev M för sjuk för att klara av att vara i skolan över huvud taget - eller så var det någonting annat. Jag brukar tänka att det kan vara knepigt för ett barn att gå i skolan på deltid: när hon väl kommer till skolan så kan hon känna sig litet utanför. Hon har ju inte varit med på allt som kamraterna talar om, hon är inte riktigt med i gänget som förut. Och kanske kan detta bli så jobbigt att barnet självt "väljer" att vara hemma på heltid. Av två onda ting...

Även om det är en väldigt, väldigt hypotetisk fråga: har du någon tanke om ifall M skulle tycka om, eller klara av, att gå i skolan på deltid? Obs! om vi just nu bortser från sjukdomen och utgår ifrån att M var tillräckligt frisk för att vistas i skolan vissa timmar varje vecka.

Och ja: detta är enbart ett tankeexperiment och en mycket hypotetisk tanke.
Jag vet inte. Möjligt att Moa inte skulle vilja vara på skolan bara halvtid för -som du säger - att inte hamna utanför el bli påpekad. Hon var en fin känslig flicka. 11 år. Svårt att hantera sånt när man är i den åldern. El att Oskar flyttade fram positionerna mot skolan. I början fanns ju inget intyg. Då kanske var skolan lite misstänksam. Då för att vara taktisk sa Oskar ” men vi kan göra så att Moa går halvtid ” fast i sitt huvud visste han målet , sitt mål. Hemma dygnet runt. När intyget anlände då flyttade han fram positionen mot skolan och det blev heltid.
Citera
2019-03-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Okej? Begriper inte vart du vill komma?
Ju du gör det. För min del räcker det att jag har förklarat. Du kan tillbringa resten av dagen på att fundera vad jag menar. Fast jag tror du har i f s hajat redan. När skall du börja prata om barnen el familjen? Polismyndighetens ära är inte så viktigt väl???Barnen är viktigare. Är det inte det?
Citera
2019-03-10, 12:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ju du gör det. För min del räcker det att jag har förklarat. Du kan tillbringa resten av dagen på att fundera vad jag menar. Fast jag tror du har i f s hajat redan. När skall du börja prata om barnen el familjen? Polismyndighetens ära är inte så viktigt väl???Barnen är viktigare. Är det inte det?
Gissningslekar är jag inte intresserad av.
Citera
2019-03-10, 13:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Det finns ett sk troll tidigare i tråden som matat några skribenter med rena lögner och påhitt. Dessa har gått i fällan och tror på precis allt.
Det är som jag ser det rena påhitt och fantasier. Jag fick min misstanke bekräftad när Elli skrev att denna inte var någon släkting. Det är sorgligt när en människa inte fick uppmärksamhet som barn och sen hittar ett sätt att få det genom anonyma inlägg på ett forum. Denna tråden är inte den enda som drar till sig dessa sorgliga själar.
Hade psykiatrin fungerat bättre hade vi kanske haft mindre av allt som sker nu. Vården är överbelastad och delar av psykiatrin nedmonterad samtidigt som vi fått in en massa folk från delar av världen som inte funkar riktigt som oss och där många är krigsskadade och instabila.
Kanske brast vården för familjen pga för hög belastning. De kanske hade hjälpt att vara lite mer som Ahmed på Rosengård och ta med sig klanen dit och formligen hota sig till akut hjälp. Men se nä de ville nog inte detta civiliserade par göra för så gör vi bara inte i Sverige.

Är detta ”troll” den som påstod sej vara en släkting men som inte var det?
Citera
2019-03-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om det nu mot förmodan är sant det du skriver så ska en viss gruppchef hos polisen region Syd allvarligt överväga om h*n är lämplig för sitt jobb.

Dessutom så borde närmaste chef plocka in sin medarbetare för ett enskilt samtal om vad som är förenligt med offentlighetsprincipen.

Vad fan håller du på med?

Polisen Syd har nog mycket att göra. Hög belastning under flera år.

Varför tar du för givet att Missan ”håller på”? Hon köper att antingen var ACA uppriktig eller ironisk. Skulle det ena föranleda kontakt med polischefen? Min egen tolkning är att ACA kan ha tröttnat på er som tjatar om en FUP. Låt henne få jobba i fred istället.
Citera
2019-03-10, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du är en faktaresistent och personifierar någon med bjälke i ögat. Du hänvisar till avstängda tråddeltagare som s.k. tillförlitliga källor om det passar din hypotes. Du måste ha något att vinna på att få igenom den. Är du rädd att ”förlora”?

Vad som skulle hända? Ja, vad kan ett ”tight par” använda för medier när de skall kommunicera om mordplaner? Vanligaste sättet är att prata med varandra. T.ex när man går och lägger sig men de här låg nog inte så nära att de kunde höra varandra. De verkar ha använt sms eller mail som ett bevis för att båda skulle vetat vad som skulle hända. De tänkte på allt utom själva avlivningen av sina döttrar.

Hoppas alla instanser ifrågasätter dem fått ME-diagnosen i framtiden. För deras säkerhets skull, men det förstår du ju. Klart att Moa fick fel diagnos eftersom hon dog.

Jag ser att du fortsätter att springa bort från ämnet med svansen mellan benen så fort du blivit överbevisad. De två senaste gångerna med hur lång tid det tar att diagnostisera barn med ME och vilken bevisning som fanns om att båda var medvetna om vad som skulle komma att hända via digitala medier och avskedsbrev. Istället kommer du med svepande anklagelser om faktaresistens och "bjälkar i ögat" utan att definiera vad du syftar på. Återigen hamnar du i person istället för sak.

Du avslutar med att Moa fick fel diagnos eftersom hon dog. Gäller det alla sjuka människor som blir mördade? Att de egentligen inte var sjuka? Jag är osäker på om det ens finns ett namngivet argumentationsfel som tar upp ett sådant konstigt samband. Det låter för mig mer som något slags magiskt tänkande som psykotiska patienter använder sig av, typ om det inte blir sol i morgon kommer världen gå under eller om jag klarar av att inte tänka på färgen gul så överlever jag. Man måste inte vara psykotisk för att ha så förvirrade upplösta tankar, även barn kan ha dem helt naturligt, men de brukar växa ifrån dem i 5-6 årsåldern.
Citera
2019-03-10, 13:11
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Möjligt att Moa inte skulle vilja vara på skolan bara halvtid för -som du säger - att inte hamna utanför el bli påpekad. Hon var en fin känslig flicka. 11 år. Svårt att hantera sånt när man är i den åldern. El att Oskar flyttade fram positionerna mot skolan. I början fanns ju inget intyg. Då kanske var skolan lite misstänksam. Då för att vara taktisk sa Oskar ” men vi kan göra så att Moa går halvtid ” fast i sitt huvud visste han målet , sitt mål. Hemma dygnet runt. När intyget anlände då flyttade han fram positionen mot skolan och det blev heltid.

Varför tror du att det var viktigt att M var hemma på heltid?

För att hon var för sjuk för att vistas i skolan?
För att hon kände sig generad för att komma till skolan på deltid?
För att en förälder (eller båda) hade någon form av "fobi" gällande sjukdomar och på allvar trodde att vistelse i skolan skulle göra M ännu sjukare? (även om läkare kanske inte trodde det)
För att M skulle vara sällskap åt A?
För att tillvaron, familjens logistik, blev enklare om båda barnen var hemma?
För att föräldrarna var rädda för virusinfektioner som M kunde bli smittad av i skolan och sedan smitta A som var svag?
Annat?

Fortfarande: detta är bara hypotetiska tankar och tankeexperiment. Och självklart kan du inte ha svaren. Men eftersom du kände familjen så känns det bra att ställa frågorna till dig. Jag förstår om du inte kan eller vill svara!
Citera
2019-03-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Det finns ett sk troll tidigare i tråden som matat några skribenter med rena lögner och påhitt. Dessa har gått i fällan och tror på precis allt.
Det är som jag ser det rena påhitt och fantasier. Jag fick min misstanke bekräftad när Elli skrev att denna inte var någon släkting. Det är sorgligt när en människa inte fick uppmärksamhet som barn och sen hittar ett sätt att få det genom anonyma inlägg på ett forum. Denna tråden är inte den enda som drar till sig dessa sorgliga själar.
Hade psykiatrin fungerat bättre hade vi kanske haft mindre av allt som sker nu. Vården är överbelastad och delar av psykiatrin nedmonterad samtidigt som vi fått in en massa folk från delar av världen som inte funkar riktigt som oss och där många är krigsskadade och instabila.
Kanske brast vården för familjen pga för hög belastning. De kanske hade hjälpt att vara lite mer som Ahmed på Rosengård och ta med sig klanen dit och formligen hota sig till akut hjälp. Men se nä de ville nog inte detta civiliserade par göra för så gör vi bara inte i Sverige.
Du har FEL.
Jag lovar Ahmed från Rosengård skulle ALDRIG kunnat få hemundervisning . Knappt med läkarintyg. Ahmed från Rosengård skulle däremot fått hjälp av psykiatrin om han hade begärt det. Men man måste begära hjälp. Oskar , begärde han hjälp? Jag tror inte. Kanske nåt sömnpiller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in