2019-03-10, 11:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om båda jobbade hemifrån så kan jag garantera att de inte hade tillgång till varandras jobbdatorer. Polisen skulle inte heller kunna logga in på dessa datorer. Man har förmodligen nöjt sig med familjens datorer eller vad man nu använt.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om man läser SS uttalande på PT igen :

Vi har också undersökt media: datorer och mobiltelefoner som vi har kommit… de vi har kommit in i… som var kvarlämnade i villan, och i de här medierna så har vi hittat information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.”

Ut detta framkommer att polisen nog inte kommit in i alla datorer och telefoner man hittat. Antingen för att man inte kunnnat komma in eller för att man inte lagt mer resurser på det.

Det framkommer också att de medier där man hittat information om gemensam planering uteslutande fanns inne i villan. Andra medier, ex på föräldrarnas arbetsplatser, hos anhöriga etc har inte visat denna information.

Allt som fanns inne i villan har bägge föräldrarna haft tillgång till. Som Missan27 också så förnuftigt skrev - makar kan ofta varandras inloggningar och lösenord. Datorer mm kan också stå på inloggade.

Dessa digitala mediafynd i villan borde helt enkelt inte kunna utgöra säkerställda bevis för att båda skrivit respektive text. Då återstår bara ett märkligt testamente och ett avskeds/förklaringsbrev om polisens redogörelse på PT uppger allt.

Det du egentligen säger med ditt inlägg är att du stödjer teorin om att polisens fynd om gemensam planering uteslutande kommer från media som både O och H med stor sannolikhet haft tillgång till?
Polisen har inte analyserat något annat och då inte heller där hittat fynd på gemensam planering?

Precis som jag hävdar.
Citera
2019-03-10, 11:45
Bannlyst
Citat:
Man kanske har muntlig kommunikation med dem som beskrivit sin personliga anknytning till fallet och skriftliga standardsvar till alla andra?
Eller tror du att anhöriga bara fått skriftlig info?
Tänker du på den som ljugit ihop att den plötsligt, efter mer än ett år, inte bara utan att ge sig till känna utan dessutom explicit beskrivit att den inte har en personlig koppling till fallet, är nära anhöriga för att kunna lura till sig mer information om två mördade små flickor? Personligen tror jag att det finns en speciell plats avsatt för denna i helvetet.

Citat:
Precis som också tydligen även du har jag ingen geografisk närhet till Bjärred. Jag har ingen personlig kännedom om detta. Allt jag vet är andra-och tredjehandsuppgifter - eller möjligen ännu högre numerär.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-10 kl. 11:51.
Citera
2019-03-10, 11:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Tänker du på den som ljugit ihop att den plötsligt, efter mer än ett år, inte bara utan att ge sig till känna utan dessutom explicit beskrivit att den inte har en personlig koppling till fallet, är nära anhöriga för att kunna lura till sig mer information om två mördade små flickor? Personligen tror jag att det finns en speciell plats avsatt för denna i helvetet.

Man kan ha anknytning till offren utan att ha kännedom om själva händelsen eller bo nära Bjärred.
Citera
2019-03-10, 11:55
Medlem
Citat:
Att Oskar gick med på att planera familjeförintelsen kan ha varit en del i att han försökte hjälpa Hanna att orka se framåt, att det fanns en lösning framåt och även om den inte används så har den hjälpt en att klara av en svår tid. Inte sällan används just tanken på självmord på det sättet, som en ventil när allt känns hemskt. Sedan sätter man nästan aldrig det i verket, utan man börjar mår bättre och går vidare från tankarna.

Kan det ha varit så som Oskar resonerade när han sin vana trogen stöttade människor i sin absoluta närhet, som så många vittnat om gällande honom? Han trodde för sin del att han var säker eftersom Hanna aldrig hade uppvisat någon som helst företagsamhet och levde ett fobiskt och undvikande liv mellan jobbets och hemmets väggar. När han då såg henne där, blodig och sönderklöst av sina barns avvärjande små händer, att hon gått från teori till praktik brast allt för honom.

Hans livsbrott var att han försökte hjälpa till för mycket, kollegor, nyutexaminerade, sina barn, sina vänner sin fru. Av kärlek, precis som den vackra kärlektfulla dedikationen till döttrarna i hans publicerade verk.

Det funkade bra med alla utom med frun. Han hade aldrig i sin föreställningsvärld kunnat ana att hon verkligen menade allvar. Han var inte medveten att den lilla kroppen innehöll så mycket ondska.

Ängeln från Lund fick vingarna nedsvärtade — av sin egen demon till fru. Han lät det hända, förutsåg inte katastrofen. Det var hans brott. Inte konstigt att kollegorna höll en vacker avslutande minnesceremoni till hans ära. Inte konstigt att det skrivits massor av vackra ord om den stackars mannen över hela världen från de som erfarit hans värme, empati och kärleksfulla handtag med människor. De hade sett hans verkliga jag. Hanna? Ja, henne har ingen bemödat med ett ord. Det är inte svårt att förstå varför.

Du glömmer nog bara vilka vi är...
Citera
2019-03-10, 11:56
Bannlyst
Citat:
Man kan ha anknytning till offren utan att ha kännedom om själva händelsen eller besökt Bjärred.
"Jag har ingen personlig kännedom om detta. Allt jag vet är andra-och tredjehandsuppgifter - eller möjligen ännu högre numerär."
Att du ålar dig och och försöker göra semantiska undanflykter när du beslås med lögn är inget nytt.
Jag låter andra do the math...
Citera
2019-03-10, 12:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
"Jag har ingen personlig kännedom om detta. Allt jag vet är andra-och tredjehandsuppgifter - eller möjligen ännu högre numerär."
Att du ålar dig och och försöker göra semantiska undanflykter när du beslås med lögn är inget nytt.
Diskussioner där detta inlägg ingick handlade om postare som uppgav att de pratat med poliser, grannar, lärare etc kring själva händelsen som uppdagades 180109.
Jag har ingen som helst motsvarande personlig insyn i själva händelsen som de andra uppgav sig ha. Jag har personlig anknytning till individ/er i familjen innan det hände, ja.
Citera
2019-03-10, 12:09
Medlem
Citat:
Jag tycker att du ska försöka hålla dig till ämnet istället för att hela tiden fokusera på tråddeltagarna. Om det är något hos dessa du inte gillar föreslår jag att du PMar det istället.

Du verkar ha svårt att föra en diskussion. Nu har jag bevisat för dig att båda två via digitala medier var medvetna om vad som skulle hända, precis som det framkom i avskedsbrevet och precis som jag skrev till dig från början. Vad är ditt svar på det? Samma som när jag överbevisade dig om att det endast krävs tre månader för att diagnostisera barn med ME, efter att du tvärsäkert hävdat att det tar minst sex månader - du springer iväg med svansen mellan benen och låtsas att det aldrig har hänt. Det är inte konstigt att vi är många som uppfattar dig som ett barn.

Du är en faktaresistent och personifierar någon med bjälke i ögat. Du hänvisar till avstängda tråddeltagare som s.k. tillförlitliga källor om det passar din hypotes. Du måste ha något att vinna på att få igenom den. Är du rädd att ”förlora”?

Vad som skulle hända? Ja, vad kan ett ”tight par” använda för medier när de skall kommunicera om mordplaner? Vanligaste sättet är att prata med varandra. T.ex när man går och lägger sig men de här låg nog inte så nära att de kunde höra varandra. De verkar ha använt sms eller mail som ett bevis för att båda skulle vetat vad som skulle hända. De tänkte på allt utom själva avlivningen av sina döttrar.

Hoppas alla instanser ifrågasätter dem fått ME-diagnosen i framtiden. För deras säkerhets skull, men det förstår du ju. Klart att Moa fick fel diagnos eftersom hon dog.
Citera
2019-03-10, 12:11
Medlem
Citat:
Det finns ett sk troll tidigare i tråden som matat några skribenter med rena lögner och påhitt. Dessa har gått i fällan och tror på precis allt.
Det är som jag ser det rena påhitt och fantasier. Jag fick min misstanke bekräftad när Elli skrev att denna inte var någon släkting. Det är sorgligt när en människa inte fick uppmärksamhet som barn och sen hittar ett sätt att få det genom anonyma inlägg på ett forum. Denna tråden är inte den enda som drar till sig dessa sorgliga själar.
Hade psykiatrin fungerat bättre hade vi kanske haft mindre av allt som sker nu. Vården är överbelastad och delar av psykiatrin nedmonterad samtidigt som vi fått in en massa folk från delar av världen som inte funkar riktigt som oss och där många är krigsskadade och instabila.
Kanske brast vården för familjen pga för hög belastning. De kanske hade hjälpt att vara lite mer som Ahmed på Rosengård och ta med sig klanen dit och formligen hota sig till akut hjälp. Men se nä de ville nog inte detta civiliserade par göra för så gör vi bara inte i Sverige.
Citera
2019-03-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du vet jag skriver här för att Moa och Agnes inte skall glömmas. Jag vill också veta vad som hände i familjen. En familj som hade kunnat leva helt annorlunda. Det var nåt i den familjen som jag tyckte om. Kanske Oskars och min bakgrund är lika fast då kände jag inte till hans bakgrund. Jag uppfattade familjen som snäll. Och Moa extremt konstnärlig. Jag gillade familjen. Jag tog det väldigt hårt.
Jag vill berätta en liten sak.
Jag brukar aldrig använda utropningstecken när jag skriver i barnens noter. Moa la märke till det och undrade. Jag skriver aldrig ” spela hit !”. El nåt sånt. Jag förklarade för henne att jag inte vill beordra nån nåt . Att jag uppfattar ! Tecken som beordra. Det tyckte Moa att det var kul. Hon berättade det för sin pappa trots att han var i rummet. Moa la märke till så mycket.

Jag tycker om när du ger små beskrivningar av barnen, det hjälper oss att komma ihåg att det är dessa fickor som allting handlar om - och att de var alldeles vanliga barn som har levat.
Det har sagts om M att hon var "social." Och du har nämnt att M klagat på att systern alltid var hemma, vilket begränsade familjens liv.

Från början (i slutet av vårterminen 2017) planerades att M till efter sommaren skulle få en del av sin skolundervisning i hemmet, men att hon även skulle gå i skolan "som vanligt." Så blev det inte, planerna ändrades.

Kanske blev M för sjuk för att klara av att vara i skolan över huvud taget - eller så var det någonting annat. Jag brukar tänka att det kan vara knepigt för ett barn att gå i skolan på deltid: när hon väl kommer till skolan så kan hon känna sig litet utanför. Hon har ju inte varit med på allt som kamraterna talar om, hon är inte riktigt med i gänget som förut. Och kanske kan detta bli så jobbigt att barnet självt "väljer" att vara hemma på heltid. Av två onda ting...

Även om det är en väldigt, väldigt hypotetisk fråga: har du någon tanke om ifall M skulle tycka om, eller klara av, att gå i skolan på deltid? Obs! om vi just nu bortser från sjukdomen och utgår ifrån att M var tillräckligt frisk för att vistas i skolan vissa timmar varje vecka.

Och ja: detta är enbart ett tankeexperiment och en mycket hypotetisk tanke.
Citera
2019-03-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad konstigt att hon är rädd att lämna digitala spår efter sig. Min mailbox har ganska många mail från henne. Undrar vad hon var rädd för när det gällde dem som hon ringde upp (som det påstås).

Jag undrar verkligen av vilken anledning ACA valde att ringa. Hon kan väl inte blivit trött på att besvara dina mail🥴? Varför flåsar du förresten henne i nacken? Håller med om att 3 månader är lång tid för ”lite administration” men vad brådskar?
Citera
2019-03-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad konstigt att hon är rädd att lämna digitala spår efter sig. Min mailbox har ganska många mail från henne. Undrar vad hon var rädd för när det gällde dem som hon ringde upp (som det påstås).
Har hon uppmanat dig kontakta media på mejl? Nej ellerhur. Gissa varför
Citera
2019-03-10, 12:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag undrar verkligen av vilken anledning ACA valde att ringa. Hon kan väl inte blivit trött på att besvara dina mail🥴? Varför flåsar du förresten henne i nacken? Håller med om att 3 månader är lång tid för ”lite administration” men vad brådskar?
Mina mail kom till ACA efter hennes uppringning till Glittret. Så kanske hon var trött på att ringa upp folk som påstår sig ha "anhöriganknytning" till offren, och valde att maila istället?
Vem säger att jag flåsar henne i nacken? Jag skulle inte drömma om det. Skulle hon inte besvarat mitt första mail, så hade jag låtit det vara. Men det gjorde hon, och jag besvarade det. Och så vidare. Nu i fredags skickade hon ett massmail, standardiserat, att fupen inte ännu var nedlagd och att beslut kommer i början på nästa vecka. Det är inget jag besvarat, enbart konstaterat att så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in