Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-10, 00:12
  #2929
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
OT: Det räcker väl med vad som redan finns i offentliga register? (Stackars Danskar)

Att topsa alla Svenskar......kanske vi börjar med alla invandrare som inte har tillförlitliga ID-handlingar?

OnT: Det är för bedrövligt att fanskapet inte blev topsad då han hade skendränkt sin ena grabb.

Finns väl inget offentligt register över de egenskaper jag listat nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag nedlåter mig inte till att svara på ett sådant tramsinlägg. Fast det gjorde jag kanske nu?

Budskapet gick tydligen inte fram.....
Men om jag byter ut danskar mot rödhåriga, vänsterhänta, kortskalliga, långskalliga, neandertalare, ärftlig sjukdom o.s.v. så förstår du kanske orsaken till att man inte vill ha ett sökbart DNA-register.
Citera
2019-03-10, 00:17
  #2930
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
AE växte sannolikt upp under ganska "skeva" förhållanden. Utåt sett såg familjen ut att vara sammanhållen och levde i den övre medelklassen.. men inom husets fyra väggar föregick det grova övergrepp..

Man måste komma ihåg, att sådana här skeva personligheter som AE har ofta syskon och föräldrar som första brottsoffer.

Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om detta kan ju brodern vittna om han så önskar. Eller kan det ha varit brodern som regelbundet psykade och/eller slog Anders och på så sätt ”gjorde honom” till den han blev?

Har bröderna någon kontakt?

Som sagt, jag tror i så fall det omvända. Även storebröder kan vara offer. Om lillebror är bad-to-the-bone.

Undrar hur AE var i skolan. Slog han på de som var mindre? Och vad hände i augusti/september 1995 som gjorde att det vanliga charm/kontroll/hot/självömkan-paketet inte funkade, så att han ville straffknulla världen, i lätthanterlig gestalt av ett 8-årigt flickebarn?
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-03-10 kl. 00:33.
Citera
2019-03-10, 07:39
  #2931
Medlem
Från artikel i GT idag:

Polisen missade Billdalsmannen med en hårsmån.
Under sin flykt besökte han en vän i Halland – och dagen efter knackade polisen på.
– De frågade om jag sett honom och jag sa: ”Ja, han var här igår”, säger vännen.
Billdalsmannen ska ha varit ”lugn och skojade som vanligt” – men greps dagen efter i en villa på en annan ort i Halland misstänkt för grov

Mötet skedde av en slump. Den misstänkte mannen hade tidigare bott på en stuga på hans tomt i Halland och vännen hörde av sig för att be honom hämta saker han lämnat kvar.

https://www.expressen.se/gt/billdals...es-av-polisen/
Citera
2019-03-10, 07:50
  #2932
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Våldtäkten skedde 1995 och samhällstjänst på ett ridhus efter domen 2008 så där finns ingen koppling.

Vet man om BO var på väg hem från skolan?

Ingen som vet vad Anders arbetade med? Biolog enligt eget konto på dejtingsajt men stämmer detta?
Det vet vi inte!
Tydligen så får de straffade föreslå var samhällstjänsten skall utföras.
AV det skälet så kan du inte, inte under några omständigheter, utesluta möjligheten att ridskolor var mannens "jaktmark".
Samt, en f.d. fru har ett synnerligen gediget hästintresse och verksamhet.

I tråden så har vi alla letat efter "gemensamma faktorer" som kan vara en bakomliggande förklaring till att just den här 8-åringen blev attackerad.

Unga flickor - hästintresse - hästverksamhet inom gärningsmannens nära anhöriga - kanske en gemensam faktor?

Helt klart är att du inte kan utesluta möjligheten!
Citera
2019-03-10, 08:01
  #2933
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Finns väl inget offentligt register över de egenskaper jag listat nedan.

Budskapet gick tydligen inte fram.....
Men om jag byter ut danskar mot rödhåriga, vänsterhänta, kortskalliga, långskalliga, neandertalare, ärftlig sjukdom o.s.v. så förstår du kanske orsaken till att man inte vill ha ett sökbart DNA-register.

Jag förstod vad du menade med ditt inlägg. VAd det gäller nationaliteter så ville jag bara skämta till det, för just nationaliteter registreras redan idag av Skatteverket, varför jag skrev "stackars Danskar".
__________________
Senast redigerad av Utflyttad 2019-03-10 kl. 08:02. Anledning: redigering
Citera
2019-03-10, 08:14
  #2934
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
En våldtäktsman skiter väl fullständigt i om offret överlever eller inte. Tror du att dessa vidriga varelser tänker ”jag våldtar tjejen/flickan/tanten som går där borta men jag bryr mig om henne och vill att hon överlever”? Genom att ens få för sig att våldta någon har man redan passerat gränsen för om man ska få gå lös på gatorna eller inte.
En märklig kommentar.
Hur förklarar du att en våldtäktsman per automatik kan bli en mördare?

Personligen så tror jag att just den här gärningsmannen försökte att döda flickan. Faktumet att flickan hade instinkten att spela död för att få slut på våldet och att det då upphörde, är för mig en synnerligen god indikation på att gärningsmannen, i alla fall för stunden, hade för avsikt att ha ihjäl flickan.
Om han planerade att döda henne eller om det var en "stundens ingivelse", det låter jag vara osagt?

Men att dra likhetstecken mellan våldtäktsmän och mördare, det kan jag inte hålla med om.
Citera
2019-03-10, 08:28
  #2935
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Ett förslag: hänvisa användare du får frågor av om Helenas försvinnande till den tråden. Så kan ni fortsätta diskutera där.

På så sätt kan den här tråden handla Billdalsfallet och Helenas tråd om hennes försvinnande.
Det finns trots allt ett visst intresse i att jämföra olika fall med varandra.
Jämförelser kan ge intressanta uppslag.
Citera
2019-03-10, 08:32
  #2936
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Undrar hur AE var i skolan. Slog han på de som var mindre? Och vad hände i augusti/september 1995 som gjorde att det vanliga charm/kontroll/hot/självömkan-paketet inte funkade, så att han ville straffknulla världen, i lätthanterlig gestalt av ett 8-årigt flickebarn?
Något jag själv har noterat tidigare i tråden.
Det skulle var hur intressant so helst att få höra vad AE's skol, lekkamrater och grannar har att säga om honom då han var i skolåldern?
Citera
2019-03-10, 09:25
  #2937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Från artikel i GT idag:

Polisen missade Billdalsmannen med en hårsmån.
Under sin flykt besökte han en vän i Halland – och dagen efter knackade polisen på.
– De frågade om jag sett honom och jag sa: ”Ja, han var här igår”, säger vännen.
Billdalsmannen ska ha varit ”lugn och skojade som vanligt” – men greps dagen efter i en villa på en annan ort i Halland misstänkt för grov

Mötet skedde av en slump. Den misstänkte mannen hade tidigare bott på en stuga på hans tomt i Halland och vännen hörde av sig för att be honom hämta saker han lämnat kvar.

https://www.expressen.se/gt/billdals...es-av-polisen/
Märklig artikel. Följande påståenden går ju inte alls ihop:

Under sin flykt besökte han en vän i Halland – och dagen efter knackade polisen på.

De frågade om jag sett honom eller vet var han är här. Och jag svarade: ”Ja, han var här igår”

Under dagarna som följde hade polisen en lång rad kontakter med vännen för att se om Billdalsmannen åter dykt upp.

Den häktade mannen greps dagen efter mötet med vännen på en ort i Halland
Citera
2019-03-10, 09:38
  #2938
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumrullaren
Märklig artikel. Följande påståenden går ju inte alls ihop:

Under sin flykt besökte han en vän i Halland – och dagen efter knackade polisen på.

De frågade om jag sett honom eller vet var han är här. Och jag svarade: ”Ja, han var här igår”

Under dagarna som följde hade polisen en lång rad kontakter med vännen för att se om Billdalsmannen åter dykt upp.

Den häktade mannen greps dagen efter mötet med vännen på en ort i Halland

Jag får inte heller ihop händelseförloppet helt och håller. En rörig artikel, men det kallas visst ”kvalitetsjournalistik”..

Det verkar som att det är två olika adresser AE besökt? Kopplingen till den eller de adresserna verkar vara att han tidigare bott där.

Till åtminstone den ena adressen blev AE kontaktad för att hämta saker han lämnat kvar. Då verkar det inte vara så att han medvetet dragit sig undan med vetskapen att Polisen jagade honom. Det ökar möjligheterna för att han inte kastat eller gömt sin mobil, dator, surfplatta etc!
__________________
Senast redigerad av Hummm.. 2019-03-10 kl. 09:41.
Citera
2019-03-10, 09:49
  #2939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jag får inte heller ihop händelseförloppet helt och håller. En rörig artikel, men det kallas visst ”kvalitetsjournalistik”..

Det verkar som att det är två olika adresser AE besökt? Kopplingen till den eller de adresserna verkar vara att han tidigare bott där.

Till åtminstone den ena adressen blev AE kontaktad för att hämta saker han lämnat kvar. Då verkar det inte vara så att han medvetet dragit sig undan med vetskapen att Polisen jagade honom. Det ökar möjligheterna för att han inte kastat eller gömt sin mobil, dator, surfplatta etc!
Kontentatn av artikeln är ju att "lagens långa näsa" var g.m. på spåret redan kort efter händelsen men de tappede det tydligen. Sedan vet vi ju resten, att det tog 24 år innan han slutligen fångades.
Citera
2019-03-10, 10:45
  #2940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Anders Eriksson slog så hårt på cykelhjälmen att skallen spräcktes och flickan spelade död.

Är Anders Eriksson nekrofil?

Måste det inte varit ett mycket hårt slag på cykelhjälmen för att den skulle kunna gå sönder och spräcka skallen på barnet? En cykelhjälm är ju tänkt att skydda barnet från just skador av det slaget när de ramlar och slår huvudet i marken. Klarar en man verkligen av att slå sönder en hjälm med bara handen, hur stark han än är? Hade han ett tillhygge av nåt slag. Någon som vet om det skrivits om hur det gått till. Jag kan inte hitta några uppgifter om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback