2019-03-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Primärt så skriver jag inte inlägg för att du eller någon annan ska tycka att dom är bra.

Det har förekommit många olika PM under detta året. Somliga har fört tråden framåt medan andra är skrivna bara för att förvirra och skapa oreda.

Jag brukar sällan och aldrig skriva om tråddeltagare, jag skriver däremot ofta till. Att räkna upp andra som du gör i ditt inlägg har jag nog aldrig gjort. Jag känner inget behov av att liera mig med någon annan eller leka bästis.

Vi tänker lika på vissa områden.
Du räknar inte upp för du är rent av oärlig och syftar istället.
Citera
2019-03-10, 09:51
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Sent svar - läser ikapp nattens inlägg.
Har du sett hur en person som blivit strypt/kvävd ser ut i ansiktet?
Nej. Däremot vet jag att det inte skrevs om det i Svensk Polis alls, om hur de såg ut i ansiktet. De gick inte in till flickorna och inte heller in till Hanna. Så jag kan inte säga vad de såg. En våldsam strypning ger kanske andra spår än kvävning?

Jag vet inte. Vet du vad poliserna såg utan att spekulera?
Citera
2019-03-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Här finns ljudfilen. Spara länken du med.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Att du inte kan vara ärlig och citera PT när du har tillgång till den.
Citera
2019-03-10, 10:08
Medlem
Solglittrets avatar
Denna eminenta avskrift att polisens PT den 181211 sammanställdes av Letsdoit tidigare.
Återger här ordagrant Letsdoit hela utskrift av PT - som återges helt korrekt.
(Har i övrigt kortat av själva inägget)

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det torde vara en korrekt beskrivning av pressträffens innehåll och sakfakta. - SS sade:

Dom dokumenten är tre till antalet: dels ett testament[e], det är dels ett avskeds slash förklaringsbrev, och det är ett dokument som innehåller mer praktisk information till dom efterlevande anhöriga.
Vad det gäller vidare hantering av dokumenten så har vi gjort noggranna undersökningar för att konstatera att ingen av dom två vuxna har vilseletts att skriva på, och det arbetet har dels skett genom att vi har konstaterat att bläck på papprena är tryckt innan dom vuxna har skrivit sina namnteckningar.
/…/
I det här avskedsbrevet; förklaringsbrevet, som föräldrarna har skrivit ner tillsammans så framgår det att dom gemensamt och i samförstånd under hösten 2017 gemensamt tog det här beslutet om att dom skulle avsluta sina och sina barns liv.
/…/
Vi har också undersökt media: datorer och mobiltelefoner som vi har kommit… de vi har kommit in i… som var kvarlämnade i villan, och i de här medierna så har vi hittat information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.

Som vi sa då inledningsvis, så 9 januari, tisdan, så uppdagas det här. Sista livstecknet vi har från nån familjemedlem är på fredagkvällen den 5 januari. Efter det så finns där inga… inga kända livstecken.
/…/
Så det vi kan konstatera, det är att ett av barnen har dött, enligt de rättsmedicinska protokollen, av strypning, eventuellt i kombination med kvävning; så uttrycker man det. Andra dottern har dött av kvävning. Kvinnan i huset; mamman, har dött av strypning, eventuellt även det i kombination med kvävning. Och slutligen mannen; pappan, har då – som jag sa inledningsvis – dött genom att ha… tagit sitt liv genom att hänga sig.
/…/
Vi kan också vid den rättsmedicinska undersökningen konstatera att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar; dock inte dödliga doser, och dock inte så mycket så att de inte heller har kunnat agera. Dessutom hade en av döttrarna spår av lugnande läkemedel i sin kropp.

Det är vad vi kommer att lämna vad gäller dödsorsakerna. Mer ingående än så kommer vi inte att bli i… i den informationen. – Så som ni förstår där så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat att gemensamt och i samförstånd genomföra den här gärningen tillsammans, och båda två är därför också så klart formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd ha dödat sina två döttrar.
/…/
Vi har fört en dialog med dom [de anhöriga] och vi har… ja, korrigerat viss [del] av informationen också efter anhörigas önskemål, så att…
/.../
Nej, alltså, hur deras känslor och tankar och vardag har varit, det har jag inget svar på
Citera
2019-03-10, 10:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vi tror ju vad vi vill. Om en jurist säger att han skall förbereda ett mål, inte äta, i några månader så har han gjort vissa elementära efterforskningar. Bjärreds-planeringen, vad beträffar avlivning av sina barn, existerar inte. Vad menar du med stressen för de övriga?
Vad jag menar med "stressen för det övriga"? Det står ju där direkt efter: morden. Läs igen.
Att planera ngt i sitt arbete resp mord på sina barn är en ganska stor skillnad. För mig i alla fall. Jag bryter ihop bara vid tanken att röra mina barn så jag gör dom illa. Och jag är övertygad om att paret O och H älskade sina ungar också.
Citera
2019-03-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Att antyda och ljuga är riktigt lågt Missan. Det skulle betyda att du vet mer än polisens förundersökningsledare och att denne mörkar och ljuger. Med tanke på de inlägg jag läst från dig så håller jag det för icke troligt och dessutom ren lögn från din sida. Din agenda är som en öppen bok.
Nej. Som lite annat som dom inte berättade på PK har polisen inte berättat ex vad Oskar använde . Ena polisen som var i huset berättade det inte heller offentligt. Men för en person berättade han det. Den personen var inte jag. Men fick veta direkt av denna person
Senast redigerad av Missan27 2019-03-10 kl. 10:13.
Citera
2019-03-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej. Däremot vet jag att det inte skrevs om det i Svensk Polis alls, om hur de såg ut i ansiktet. De gick inte in till flickorna och inte heller in till Hanna. Så jag kan inte säga vad de såg. En våldsam strypning ger kanske andra spår än kvävning?

Jag vet inte. Vet du vad poliserna såg utan att spekulera?
"Han stirrade i taket och ville inte sluta ögonen för då fick han upp flickornas ansikten på näthinnan".
En av de unga poliserna som hittade alla döda beskriver om händelsen.
Citera
2019-03-10, 10:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nej. Som lite annat berättade inte polisen ex vad Oskar använde . Ena polisen som var i huset berättade det inte heller offentligt. Men för en person berättade han det. Den personen var inte jag. Men fick veta direkt av denna person
De här två diskuterade med ett helt gäng poliser efteråt. De ingick inte i utredningsgruppen. I övrigt var det uppenbarligen en del poliser i huset senare på kvällen. Har Oskar använt en skarvsladd tyder det enbart på att själva dödsplaneringen var dålig. Men BESLUTET togs på hösten nån gång. Det är verifierat.
Citera
2019-03-10, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du övertolkade lite fel där i din iver att svärta ned SG. För det är ju enbart hen du ältar om fortfarande...

Finns inga fakta på att planeringen började på hösten. Polisen sa uttryckligen att det bara hade stått så i förklaringsbrevet. Vad mördare påstår på ska man ta med en skopa salt.

Nu hamnade du lika snett som när du trodde att det krävdes 6 månader för att sätta en ME-diagnos på barn.

Polisen har beskrivit att de efter djupa undersökningar kommit fram till att det äkta undertecknade avskedsbrevet och digitala fynd har bevisat att de båda har planerat familjeförintelsen sedan hösten 2018. Jag tror att du allvarligt ska överväga om du kanske bör byta rådgivare nu när du så uppenbart har svårt att förstå saker på egen hand.

Att vi har skribenter som har farit med osanning och uppvisat ett mycket korrupt beteende genom hela tråden, kanske du ser som att man försöker svärta ner någon när man avslöjar dem? För min och många andras del är det en hjälp för att veta hur man ska värdera informationen de kommer med.

Det finns tex en i tråden som har gjort grava vantolkningar av banal konst som flickorna hade på sina väggar på sitt rum, påstått direkt felaktiga saker om medicinska tillstånd, ansett sig ha förmågan att kunna avgöra någons fysiska status 8 månader efter de träffat dem och tvärsäkert kunna beskriva hur ett barns fysiska status är efter att i ögonvrån sett dem under någon halvtimme medan hon var koncentrerad på en annan sak. Samma skribent har också påstått att att hon av alla som kontaktat ACA fick alldeles unik information som inte ens SS lämnade på PT, ja, utöver en annan som tidigare uppvisat ett mycket korrupt beteende. Men utöver just dessa två har alla fått korta mail utan information. Nu försöker samma klärvoajanta skribent påstå att hon fått unik direktinfo från en av poliserna som var på plats från början, som bevisar att maken dödade alla och att ingen planerat någonting alls. Hon berättar också tvärsäkert om vad somliga gör och vad somliga inte gör - endast utifrån kön.

Helt ärligt. Denna kvinna hade inte ens Kling och Klang kunnat drista sig att tro på, vilket de faktiskt inte heller gjorde när de träffade henne. De avfärdade henne som den uppmärksamhetstörstande hyena hon i själva verket är. Det tycker jag var klokt gjort. I alla fall polisen måste kunna granska människor och information kritiskt, nu när det visat sig att denna förmåga är så låg hos folk i gemen.

Det hade varit förfärligt om sådana charlataner hade haft någon som helst makt över lagens områden. Det hade skapat en mycket obehaglig pöbelsrättsystem där några agendadrivna humbugmakare som lyckas dra med sig halvtänkare skulle kunna fria och fälla människor efter deras gottfinnande. Jag har svårt att föreställa mig ett värre system och det tror jag att du, handen på hjärtat också inser.
Eller så gör du kanske inte det trots allt?
Citera
2019-03-10, 10:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
"Han stirrade i taket och ville inte sluta ögonen för då fick han upp flickornas ansikten på näthinnan".
En av de unga poliserna som hittade alla döda beskriver om händelsen.
Det står inte HUR de såg ut. De var döda flickor. Med ansikten. Men såg de fridfulla ut? Eller inte?
Citera
2019-03-10, 10:26
Medlem
Solglittrets avatar
Om man läser SS uttalande på PT igen :

Vi har också undersökt media: datorer och mobiltelefoner som vi har kommit… de vi har kommit in i… som var kvarlämnade i villan, och i de här medierna så har vi hittat information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.”

Ut detta framkommer att polisen nog inte kommit in i alla datorer och telefoner man hittat. Antingen för att man inte kunnnat komma in eller för att man inte lagt mer resurser på det.

Det framkommer också att de medier där man hittat information om gemensam planering uteslutande fanns inne i villan. Andra medier, ex på föräldrarnas arbetsplatser, hos anhöriga etc har inte visat denna information.

Allt som fanns inne i villan har bägge föräldrarna haft tillgång till. Som Missan27 också så förnuftigt skrev - makar kan ofta varandras inloggningar och lösenord. Datorer mm kan också stå på inloggade.

Dessa digitala mediafynd i villan borde helt enkelt inte kunna utgöra säkerställda bevis för att båda skrivit respektive text. Då återstår bara ett märkligt testamente och ett avskeds/förklaringsbrev om polisens redogörelse på PT uppger allt.
Citera
2019-03-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Nu hamnade du lika snett som när du trodde att det krävdes 6 månader för att sätta en ME-diagnos på barn.

Polisen har beskrivit att de efter djupa undersökningar kommit fram till att det äkta undertecknade avskedsbrevet och digitala fynd har bevisat att de båda har planerat familjeförintelsen sedan hösten 2018. Jag tror att du allvarligt ska överväga om du kanske bör byta rådgivare nu när du så uppenbart har svårt att förstå saker på egen hand.

Att vi har skribenter som har farit med osanning och uppvisat ett mycket korrupt beteende genom hela tråden, kanske du ser som att man försöker svärta ner någon när man avslöjar dem? För min och många andras del är det en hjälp för att veta hur man ska värdera informationen de kommer med.

Det finns tex en i tråden som har gjort grava vantolkningar av banal konst som flickorna hade på sina väggar på sitt rum, påstått direkt felaktiga saker om medicinska tillstånd, ansett sig ha förmågan att kunna avgöra någons fysiska status 8 månader efter de träffat dem och tvärsäkert kunna beskriva hur ett barns fysiska status är efter att i ögonvrån sett dem under någon halvtimme medan hon var koncentrerad på en annan sak. Samma skribent har också påstått att att hon av alla som kontaktat ACA fick alldeles unik information som inte ens SS lämnade på PT, ja, utöver en annan som tidigare uppvisat ett mycket korrupt beteende. Men utöver just dessa två har alla fått korta mail utan information. Nu försöker samma klärvoajanta skribent påstå att hon fått unik direktinfo från en av poliserna som var på plats från början, som bevisar att maken dödade alla och att ingen planerat någonting alls. Hon berättar också tvärsäkert om vad somliga gör och vad somliga inte gör - endast utifrån kön.

Helt ärligt. Denna kvinna hade inte ens Kling och Klang kunnat drista sig att tro på, vilket de faktiskt inte heller gjorde när de träffade henne. De avfärdade henne som den uppmärksamhetstörstande hyena hon i själva verket är. Det tycker jag var klokt gjort. I alla fall polisen måste kunna granska människor och information kritiskt, nu när det visat sig att denna förmåga är så låg hos folk i gemen.

Det hade varit förfärligt om sådana charlataner hade haft någon som helst makt över lagens områden. Det hade skapat en mycket obehaglig pöbelsrättsystem där några agendadrivna humbugmakare som lyckas dra med sig halvtänkare skulle kunna fria och fälla människor efter deras gottfinnande. Jag har svårt att föreställa mig ett värre system och det tror jag att du, handen på hjärtat också inser.
Eller så gör du kanske inte det trots allt?

Herregud så mycket text om allt annat. Du har fel i sakfrågan så ägna en stund istället till att LYSSNA, på vad SS säger på PT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in