2019-03-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt media sa polisen:

Nej, du övertolkar också.

”Vi har också undersökt media datorer och mobiltelefoner dom vi kommit in i som var kvarlämnade i villan och i dom här medierna har vi hittat information som styrker att båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.”
Citera
2019-03-10, 08:54
Medlem
Citat:
För att inte prata om alla märkliga PM som florerat i tråden och orsakat mycket förvirring och upprörda känslor. PM som har fått en att misstänka personlighetsklyvning eller PMS hos avsändaren. Symptomen kan vara likartade.

Det du skriver som är bra drunknar i nada-matrisen. När du inte har något att skriva om i ämnet så skriver du om tråddeltagare i stället. Använd PM-funktionen om du skall debattera sånt som inte hör till ämnet.

Men jag undrar vilka är alla PM du menar? Jag vet att Avd.9, jonatanmw, Picasso och Flashig78 använde/använder termen hit-o-dit. Sedan ett som SG var inblandad i. Men vilka menar du? PM-funktionen finns ju av en anledning. Själv har jag fått PM från några som inte deltar i tråden pga av diskussionsklimatet. Inga direkt ”märkliga” PM.
Citera
2019-03-10, 09:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Enligt media sa polisen:

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej, du övertolkar också.

”Vi har också undersökt media datorer och mobiltelefoner dom vi kommit in i som var kvarlämnade i villan och i dom här medierna har vi hittat information som styrker att båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.”
Ni kan ha rätt båda två. Det kanske beror på vilken artikel man läst. Det har skrivits 100-tals artiklar. Att kivas om sånt känns ganska barnsligt.
Citera
2019-03-10, 09:32
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nej. Verktygen som användas för att begå självmord och fixa lugnande visar att det inte var nån långvarig planering. Jag vet och är ledsen för att jag inte kan skriva rakt ut än
Att antyda och ljuga är riktigt lågt Missan. Det skulle betyda att du vet mer än polisens förundersökningsledare och att denne mörkar och ljuger. Med tanke på de inlägg jag läst från dig så håller jag det för icke troligt och dessutom ren lögn från din sida. Din agenda är som en öppen bok.
Citera
2019-03-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ni kan ha rätt båda två. Det kanske beror på vilken artikel man läst. Det har skrivits 100-tals artiklar. Att kivas om sånt känns ganska barnsligt.

Armstark citerar nog en resumé-artikel och inte det som sades direkt på PT.

Det tål verkligen att INTE enas om! En lång planering ger bilden av kallhamrad omänsklighet. Eftersom brottsplatsen visar på motsatsen till planering så ger det konstigt nog en ”mänskligare” bild.
Citera
2019-03-10, 09:39
Medlem
Citat:
Det du skriver som är bra drunknar i nada-matrisen. När du inte har något att skriva om i ämnet så skriver du om tråddeltagare i stället. Använd PM-funktionen om du skall debattera sånt som inte hör till ämnet.

Men jag undrar vilka är alla PM du menar? Jag vet att Avd.9, jonatanmw, Picasso och Flashig78 använde/använder termen hit-o-dit. Sedan ett som SG var inblandad i. Men vilka menar du? PM-funktionen finns ju av en anledning. Själv har jag fått PM från några som inte deltar i tråden pga av diskussionsklimatet. Inga direkt ”märkliga” PM.

Primärt så skriver jag inte inlägg för att du eller någon annan ska tycka att dom är bra.

Det har förekommit många olika PM under detta året. Somliga har fört tråden framåt medan andra är skrivna bara för att förvirra och skapa oreda.

Jag brukar sällan och aldrig skriva om tråddeltagare, jag skriver däremot ofta till. Att räkna upp andra som du gör i ditt inlägg har jag nog aldrig gjort. Jag känner inget behov av att liera mig med någon annan eller leka bästis.
Citera
2019-03-10, 09:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Armstark citerar nog en resumé-artikel och inte det som sades direkt på PT.

Det tål verkligen att INTE enas om! En lång planering ger bilden av kallhamrad omänsklighet. Eftersom brottsplatsen visar på motsatsen till planering så ger det konstigt nog en ”mänskligare” bild.
Att man tar ett beslut tidigt innebär inte alltid att det blir bra. Planeringen kan ha inneburit de klargörande breven och usb-minnet. Stressen för det övriga, morden, gjorde att det blev lite slarvigt kanske.
Citera
2019-03-10, 09:41
Medlem
Citat:
Tack för ditt kloka inlägg. Jag ska försöka hålla samma mogna nivå som du framledes.

Visst har du väl en kopia, ljud eller text, från PT? Du hänvisade tidigare också till ett sammandrag i någon tidning.

...och vilka PM är det du syftar på? De flesta ”märkliga” är ju ett år gammal skåpmat. Sedan hittar jag bara det Reviews kopierade in.
Citera
2019-03-10, 09:41
Medlem
Citat:
Att antyda och ljuga är riktigt lågt Missan. Det skulle betyda att du vet mer än polisens förundersökningsledare och att denne mörkar och ljuger. Med tanke på de inlägg jag läst från dig så håller jag det för icke troligt och dessutom ren lögn från din sida. Din agenda är som en öppen bok.
Att hävda sig ha fakta som kommer att bevisas om flera månader är ett oärligt sätt att styra debatten. Sånt ska betraktas som skvaller och förtal tills personen kan ge en motivering för något annat.
Citera
2019-03-10, 09:44
Medlem
Citat:
De rörde inte någon av kropparna. De backade ut. Om täckena var uppdragna över halsen så borde inget synas.

Om nu Oskar dödat alla, vilket ju är sannolikt och tydligen vad som hände, så tror jag att han drog upp täckena ordentligt när han var klar. Snyggt och prydligt. De skriver "nedbäddad" och då ligger man under täcke. Så tolkar jag det i alla fall.

Hade det funnits tecken på strid, så hade de skrivit det. De skriver att de inte förväntade sig att hitta något mer än den hängde mannen.
Jag antar att allt handlar om hur vi tolkar in saker. Och vi är ju ett helt gäng här, och många tolkar olika. Och det får man ju göra. Och jag har definitivt inget tolkningsföreträde på något sätt. Men det är min bild. Du har din. Det respekterar jag.
Sent svar - läser ikapp nattens inlägg.
Har du sett hur en person som blivit strypt/kvävd ser ut i ansiktet?
Citera
2019-03-10, 09:46
Medlem
Citat:
Att man tar ett beslut tidigt innebär inte alltid att det blir bra. Planeringen kan ha inneburit de klargörande breven och usb-minnet. Stressen för det övriga, morden, gjorde att det blev lite slarvigt kanske.

Vi tror ju vad vi vill. Om en jurist säger att han skall förbereda ett mål, inte äta, i några månader så har han gjort vissa elementära efterforskningar. Bjärreds-planeringen, vad beträffar avlivning av sina barn, existerar inte. Vad menar du med stressen för de övriga?
Citera
2019-03-10, 09:46
Medlem
Citat:
Visst har du väl en kopia, ljud eller text, från PT? Du hänvisade tidigare också till ett sammandrag i någon tidning.

...och vilka PM är det du syftar på? De flesta ”märkliga” är ju ett år gammal skåpmat. Sedan hittar jag bara det Reviews kopierade in.
Här finns ljudfilen. Spara länken du med.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in