Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Du övertolkade lite fel där i din iver att svärta ned SG. För det är ju enbart hen du ältar om fortfarande...
Finns inga fakta på att planeringen började på hösten. Polisen sa uttryckligen att det bara hade stått så i förklaringsbrevet. Vad mördare påstår på ska man ta med en skopa salt.
Nu hamnade du lika snett som när du trodde att det krävdes 6 månader för att sätta en ME-diagnos på barn.
Polisen har beskrivit att de efter djupa undersökningar kommit fram till att det äkta undertecknade avskedsbrevet och digitala fynd har bevisat att de båda har planerat familjeförintelsen sedan hösten 2018. Jag tror att du allvarligt ska överväga om du kanske bör byta rådgivare nu när du så uppenbart har svårt att förstå saker på egen hand.
Att vi har skribenter som har farit med osanning och uppvisat ett mycket korrupt beteende genom hela tråden, kanske du ser som att man försöker svärta ner någon när man avslöjar dem? För min och många andras del är det en hjälp för att veta hur man ska värdera informationen de kommer med.
Det finns tex en i tråden som har gjort grava vantolkningar av banal konst som flickorna hade på sina väggar på sitt rum, påstått direkt felaktiga saker om medicinska tillstånd, ansett sig ha förmågan att kunna avgöra någons fysiska status 8 månader efter de träffat dem och tvärsäkert kunna beskriva hur ett barns fysiska status är efter att i ögonvrån sett dem under någon halvtimme medan hon var koncentrerad på en annan sak. Samma skribent har också påstått att att hon av alla som kontaktat ACA fick alldeles unik information som inte ens SS lämnade på PT, ja, utöver en annan som tidigare uppvisat ett mycket korrupt beteende. Men utöver just dessa två har alla fått korta mail utan information. Nu försöker samma klärvoajanta skribent påstå att hon fått unik direktinfo från en av poliserna som var på plats från början, som bevisar att maken dödade alla och att ingen planerat någonting alls. Hon berättar också tvärsäkert om vad somliga gör och vad somliga inte gör - endast utifrån kön.
Helt ärligt. Denna kvinna hade inte ens Kling och Klang kunnat drista sig att tro på, vilket de faktiskt inte heller gjorde när de träffade henne. De avfärdade henne som den uppmärksamhetstörstande hyena hon i själva verket är. Det tycker jag var klokt gjort. I alla fall polisen måste kunna granska människor och information kritiskt, nu när det visat sig att denna förmåga är så låg hos folk i gemen.
Det hade varit förfärligt om sådana charlataner hade haft någon som helst makt över lagens områden. Det hade skapat en mycket obehaglig pöbelsrättsystem där några agendadrivna humbugmakare som lyckas dra med sig halvtänkare skulle kunna fria och fälla människor efter deras gottfinnande. Jag har svårt att föreställa mig ett värre system och det tror jag att du, handen på hjärtat också inser.
Eller så gör du kanske inte det trots allt?