Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Du behöver inte likt en inträngd skorpion visa taggen direkt mot mig. Du har inget belägg för vad jag inte vill förstå. Man ska bara vara väldigt försiktigt med egna trådslutsatser som
”De förväntade sig inte att hitta Hanna, för att inte tala om barnen på ovanvåningen. Där fanns inte något tecken på strid någonstans.”
Hanna Agnes och Moa var stryp- och kvävningsmördade, ingen av dem så sederad att hon inte kunde agera.
Det är fullkomligt osannolikt att det inte funnit tecken på kamp och strid på eller runt kropparna.
De rörde inte någon av kropparna. De backade ut. Om täckena var uppdragna över halsen så borde inget synas.
Om nu Oskar dödat alla, vilket ju är sannolikt och tydligen vad som hände, så tror jag att han drog upp täckena ordentligt när han var klar. Snyggt och prydligt. De skriver "nedbäddad" och då ligger man under täcke. Så tolkar jag det i alla fall.
Hade det funnits tecken på strid, så hade de skrivit det. De skriver att de inte förväntade sig att hitta något mer än den hängde mannen.
Jag antar att allt handlar om hur vi tolkar in saker. Och vi är ju ett helt gäng här, och många tolkar olika. Och det får man ju göra. Och jag har definitivt inget tolkningsföreträde på något sätt. Men det är min bild. Du har din. Det respekterar jag.