2019-03-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det står ingenstans något om strypmördad. Ingenstans. Jag har både tidningen framför mig, samt sajten tidningensvenskpolis.se. Texten är identisk. Eller är det något annat ställe du menar.

Ang NÄR alla dog, det stämmer. Det kan ju skett under både 2, 3 och 4 dagar.

Du har rätt och jag har fel, poliserna skrev att de hade hittat H död. I ett rum på nedre plan. Inte att hon var strypt (eller kvävd).

På något sätt dog hon dock.

På Pt sa man senare att det det var så.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-10 kl. 00:13.
Citera
2019-03-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag får inte säga det. Inte nån tidsfrist. Annat .
Men hur Oskar gjorde när han gjorde självmord vad han använde och vad poliserna såg och hittade visar ingen långvarig planering.

Ok. Jag förstår.
Citera
2019-03-10, 00:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag tänker inte ens försöka få dig förstå, eftersom du inte vill förstå. När en man är död, och en kvinna ligger nedbäddad i sängen, till synes död, så kommer självklart polisen tänka mord. Inget konstigt med det. Två självmord i samma villa är ju skitkonstigt. Sen blev det ju värre.

Du behöver inte likt en inträngd skorpion visa taggen direkt mot mig. Du har inget belägg för vad jag inte vill förstå. Man ska bara vara väldigt försiktigt med egna trådslutsatser som
”De förväntade sig inte att hitta Hanna, för att inte tala om barnen på ovanvåningen. Där fanns inte något tecken på strid någonstans.”

Hanna Agnes och Moa var stryp- och kvävningsmördade, ingen av dem så sederad att hon inte kunde agera.
Det är fullkomligt osannolikt att det inte funnit tecken på kamp och strid på eller runt kropparna.
Citera
2019-03-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hanna låg i ett rum på bottenvåningen. Polismännen såg med egna ögon att hon var strypmördad. (Läs polismännens rapport i deras sajt igen). Sen hittade de barnen på ovanvåningen.

Jag tänker också att en mamma - om hon vet om att hon strax ska dö - naturligtvis helst vill ligga hos sina redan mördade barn. Inte själv - och sen barnen i var sina rum. Alla utspridda. Hon skulle säkert velat haft dem samlade. Tror att en mamma tänker så även i en så gräslig situation.

En annan sak: vi vet inte ens om barnen blev mördade en eller ett par dar innan föräldrarna. Eller om mamman mördades först.

Föräldrar som månader planerat sina barns död i månader, kanske resonerar annorlunda. Resultatet pekar åt det hållet.
Citera
2019-03-10, 00:21
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du behöver inte likt en inträngd skorpion visa taggen direkt mot mig. Du har inget belägg för vad jag inte vill förstå. Man ska bara vara väldigt försiktigt med egna trådslutsatser som
”De förväntade sig inte att hitta Hanna, för att inte tala om barnen på ovanvåningen. Där fanns inte något tecken på strid någonstans.”

Hanna Agnes och Moa var stryp- och kvävningsmördade, ingen av dem så sederad att hon inte kunde agera.
Det är fullkomligt osannolikt att det inte funnit tecken på kamp och strid på eller runt kropparna.
De rörde inte någon av kropparna. De backade ut. Om täckena var uppdragna över halsen så borde inget synas.

Om nu Oskar dödat alla, vilket ju är sannolikt och tydligen vad som hände, så tror jag att han drog upp täckena ordentligt när han var klar. Snyggt och prydligt. De skriver "nedbäddad" och då ligger man under täcke. Så tolkar jag det i alla fall.

Hade det funnits tecken på strid, så hade de skrivit det. De skriver att de inte förväntade sig att hitta något mer än den hängde mannen.
Jag antar att allt handlar om hur vi tolkar in saker. Och vi är ju ett helt gäng här, och många tolkar olika. Och det får man ju göra. Och jag har definitivt inget tolkningsföreträde på något sätt. Men det är min bild. Du har din. Det respekterar jag.
Citera
2019-03-10, 00:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag hade nog själv inte skrivit testamente, utan mer önskemål i avskedsbrevet. Men dessa två var noggranna. De ville se till att deras önskemål var juridiskt förankrade.

Om man har stor juridisk kunskap och rutin är det nätkopierade testamentet med grammatiskt fel, fel födelsedatum på Os syster, initialt fel årtal på undertecknandet, odaterade vittnesmålsunderskrifter och en avklippt namnunderskrift av H - väldigt märkligt utfört av personer som var noggranna.
Citera
2019-03-10, 00:25
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Om man har stor juridisk kunskap och rutin är det nätkopierade testamentet med grammatiskt fel, fel födelsedatum på Os syster, initialt fel årtal på undertecknandet, odaterade vittnesmålsunderskrifter och en avklippt namnunderskrift av H - väldigt märkligt utfört av personer som var noggranna.
Brådska? Stress? Det sista är nog inte så svårt att begripa - det började närma sig. Nej, jag kan nog hålla med. Men jag tror de var otroligt stressade. Tiden var snart ute för dom.

Edit: Fast underskrifterna av vittnena var ju daterade till den 3 januari. Eller minns jag fel?
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-10 kl. 00:28.
Citera
2019-03-10, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och då blev O så ledsen att han gick och hängde sig med Shakespeare ringande i öronen: Bättre väl hängd än dåligt gift... Och så såg han till att tolvslaget passerat så att han också passerade gränsen på Twelfth Night". - Och det lyckades inte Skånepolisen lista ut. - Underskattar du den hårt slimmade, välorganiserade polisen?

Äsch, Kling och Klang har haft fel förrut. Har du ingen fantasi? Är du auktoritetsberoende? Kan du inte tänka utanför boxen?
Barnastryperskan och hustrustryparen från Bjärred - jag har större förståelse för den sistnämnda.
Citera
2019-03-10, 00:30
Medlem
Citat:

Det visade sig senare, vad barnen avlidit av. Det osannolika har redan hänt, INGEN har rapporterat om kamp och strid. Tvärtom.

Du och statistik är konstaterad dålig kombo.
Citera
2019-03-10, 00:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Brådska? Stress? Det sista är nog inte så svårt att begripa - det började närma sig. Nej, jag kan nog hålla med. Men jag tror de var otroligt stressade. Tiden var snart ute för dom.

”Tiden var snart ute för dom”.
Ja i backspegeln hittades de döda sex dagar senare.
Men varför var tiden ute för dem just då? Det är ju nästan själva grundbulten i hela tråden - varför just då?
Vi är några som tror att det skedde på impuls just då, kanske inte ens i samförstånd där och då.
Ingen utlösande trigger har hittats. Så varför måste de alla dö just kring Trettonhelgen?
Citera
2019-03-10, 00:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
”Tiden var snart ute för dom”.
Ja i backspegeln hittades de döda sex dagar senare.
Men varför var tiden ute för dem just då? Det är ju nästan själva grundbulten i hela tråden - varför just då?
Vi är några som tror att det skedde på impuls just då, kanske inte ens i samförstånd där och då.
Ingen utlösande trigger har hittats. Så varför måste de alla dö just kring Trettonhelgen?
Ingen aning. Den frågan hade dykt upp när det än hade hänt, eller hur? Det kanske finns något i dokumenten som förklarar det. Att de redan bestämt datum sedan tidigare.
Citera
2019-03-10, 00:35
Bannlyst
Citat:
Jag tänker inte ens försöka få dig förstå, eftersom du inte vill förstå. När en man är död, och en kvinna ligger nedbäddad i sängen, till synes död, så kommer självklart polisen tänka mord. Inget konstigt med det. Två självmord i samma villa är ju skitkonstigt. Sen blev det ju värre.
Att vara prydligt nedbäddad är väl själva definitionen på att det inte varit tecken på strid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in