Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Hur tror du att en korrekt bild av händelsen ser ut?
Jag vet inte vad som hänt - funderar, luskar gräver vidare och väntar på FUP.
Sanningen är väl att vi har för lite kött på benen för att på eget bevåg kunna avgöra vad som hänt.
Polisen vet naturligtvis betydligt mer än vi, men polisens slutsats är rena Snömannen Yeti.
En världsunik osannolik företeelse.
Ska man verkligen kunna tro på Yeti måste helt enkelt mer fakta presenteras än bara några halvsmälta fotspår i snön.
Jag kan gissa - även om mina gissningar inte har något faktiskt värde.
Jag gissar att föräldrarna snöade in på ME, att deras kravspec på framgångsrika barn de kunde vara stolta över inte var något de trodde skulle ske. Barnen skulle bli misslyckade individer och de själva hade misslyckats som avelspar. Detta föranledde depression och svartsyn hos båda. Kanske diskuterade de familjeutrotning.
Men bara en av dem bestämde sig för att det skulle ske just där och då och denne mördade barnen. Troligen var det O som verkar varit mest handlingskraftig, kanske också den som knäcktes mest av barnens diagnos kontra kravspecen. Sannolikt var han psykiskt i mycket dåligt skick. Möjligen att H också var det men inte lika suicidal. Kanske ströp han H först för att få lugn och ro med barnen, slutligen suiciderade han.
Det finns värre mer infernaliska teorier om att O eller H ensam både planerade, planterade planering och dokument och mördade. Jag vet inte om det går att dra de slutsatserna - vi utanför utredningen vet för lite. Vore det så vill jag som samhällsmedborgare verkligen få reda på sanningen.
En sak som i alla fall är belagd är att det pågår mycket otäckt trollande runt denna händelse.
Hur i helvete kan man utge sig för att vara anhörig eller närstående om man inte är det? Ljuga och luras - ”för skojs skull” i samband med en sån här tragisk händelse.
Ta på sig olika kostymer och låtsas vara en det ena en det andra som om det vore någon teaterpjäs. Det här är på riktigt - två flickor har mördats - skäms ni som trollat.