2019-03-09, 22:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det här ovan var avsett för Gulligullan.
Letsdoit du har så rätt. Hade Hanna velat göra självmord så vet jag -eftersom jag har träffat henne -så skulle hon klarat av det på egen hand utmärkt.
Den dagen då dådet upptäcktes hittade poliserna nåt i köket som helt och hållet säger till mig att Oskar gick bärsärkagång . En kvinna skulle inte göra det på samma sätt. Inte Hanna. Hanna skulle klarat av att göra självmord utan problem på egen hand. Men framförallt det poliserna såg visar att detta inte var planerat under hela hösten.
Ok. Så polisen ljög när de sa att de planerat dådet redan på hösten? Det där "nåt" i köket, är det det trasiga glaset i ett hörn du syftar på? Eller de odiskade tallrikarna? Eller det gemensamma avskedsbrevet?

O och H begick självmord. Den ena med hjälp av den andra. Efter att O dödat barnen med Hannas godkännande.
Citera
2019-03-09, 22:25
Medlem
Citat:
Det här ovan var avsett för Gulligullan.
Letsdoit du har så rätt. Hade Hanna velat göra självmord så vet jag -eftersom jag har träffat henne -så skulle hon klarat av det på egen hand utmärkt.
Den dagen då dådet upptäcktes hittade poliserna nåt i köket som helt och hållet säger till mig att Oskar gick bärsärkagång . En kvinna skulle inte göra det på samma sätt. Inte Hanna. Hanna skulle klarat av att göra självmord utan problem på egen hand. Men framförallt det poliserna såg visar att detta inte var planerat under hela hösten.

Det enda jag till 100% är säker på är att dådet skedde mycket plötsligt och var av mycket aggressiv art.

Vad det än stod i avskedsbrevet eller testamentet.

Skulle gärna vilja veta vad det var som poliserna hittade i köket som tyder på bärsärkagång, som du skriver.

När ett sånt här fruktansvärt brott sker och informationen är minst sagt tvetydig eller dubbeltydig, så är det klart att det spekuleras. Tror inte alls att polisen ljuger, men jag tror däremot att de inte har berättat allt. Av nån anledning.

Eller att de har blivit grundlurade.
Citera
2019-03-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ok. Så polisen ljög när de sa att de planerat dådet redan på hösten? Det där "nåt" i köket, är det det trasiga glaset i ett hörn du syftar på? Eller de odiskade tallrikarna? Eller det gemensamma avskedsbrevet?

O och H begick självmord. Den ena med hjälp av den andra. Efter att O dödat barnen med Hannas godkännande.
Nej jag pratar inte om nåt glas. Du borde vetat också. Jag har just nu mina skäl att inte berätta vidare. Men ena polisen har själv berättat det för en person. Vänta till efter sommaren. Även hur Oskar gjorde självmord visar på oplanering
Senast redigerad av Missan27 2019-03-09 kl. 22:29.
Citera
2019-03-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ett påskrivet testamente (bevittnat) ett signerat Förklaringsbrev, ett signerat avskedsbrev och digital bevisning som styrker deras beslut. Det är tydlig bevisning.

Polisen är väldigt nöjda med det, men sen om du och några fler inte anser det tillräckligt är inte så mycket att göra åt.

Sannolikheten att det srämmer är mycket större än att det inte srämmer.

Ingen av oss vet allt som stod i förklaringsbrevet. Bara det av polisen utvalda delar.
Citera
2019-03-09, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, fullt så enkelt var det inte: Du förutsätter ju här att hon själv inte förstått att inta en dödlig dos. Med andra ord: Du underskattar grovt såväl hennes intellektuella kapacitet som hennes omdöme och framförhållning.

Ser du inga andra scenarion? - Ledtråd: Tallrikar.

Fel.
Jag tror att hon var en mycket smart kvinna, med ett mycket stort intellektuell.
Tyvärr så ville hon ta livet av sig och sin familj.
Hon ville döda barnen och sig själv.
Hon har gemensamt och i samförstånd planerat och genomfört detta tillsammans med Oskar.
Skit i det nu, för det blir bara en massa upprepningar.
Vi gör tvärtom istället.

Vad finns det för BEVIS eller BELÄGG för att det är på nåt pt annat sätt.
Du vet vad jag menar så kom inte med nån Bullshit nu.
Vad har du/ni för bevis på att Oskar ensam har gjort detta.
Du/ni förjastar ju polisens utredning så kom nu med BEVIS för det motsatta.
Kör.!!
Citera
2019-03-09, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ok. Så polisen ljög när de sa att de planerat dådet redan på hösten?
Det sade ínte polisen; de sade att det i avskedsbrevet stod skrivet att beslutet togs "till hösten".

Nu förvanskar du verifierbara fakta igen.
Citera
2019-03-09, 22:29
Medlem
Solglittrets avatar
Polisen har oftast rätt och kan sina saker. Men allt kan bli fel, resurserna är begränsade, ibland blir det väldigt fel. Senast häromdagen visar det sig att polisen borde topsat Billdalsvåldtäktsmannen redan när han åtalades för 11 år sedan. Fatalt misstag!

Bjärredtragedin orsaks- och händelseförlopp beskrivs av polisen under presskonferens - men hela beskrivningen är en fullkomligt osannolik händelsekedja.
Den går inte ens att få in under någon statistik.

Det är fullkomligt unik tvåsamhet hos gärningsmännen, flera månaders diskussion och längre planeringshorisont, mycket gott liv i samhället, goda framtidsutsikter med god ekonomi, icke dödliga sjukdomar med statistiskt sannolikt tillfrisknande. Och ovanpå detta brutala mordmetoder utförda endast av en ensam person och den ena gärningspersonen är strypmördad av den andre.
Dessutom föregått av mycket ovanlig dubbel hemundervisning. Och skolans beskrivning av en ”familj i kris sedan flera år”. En kris inne i familjen - men som inte gav någon orsak till oro??
En ”ofattbar sjukdom” - hos glada pigga flickor som presterade utmärkta resultat??

Bjärredsfallet skiljer sig från alla andra typer av familicid och fillicid som finns beskrivna.
Märkliga omständigheter finns med i Bjärred och de vanliga beskrivna bakomliggande orsakerna vid familicid saknas helt.

Men den här fullkomlig osannolika storyn ska vi alla bara svälja rakt av .... ?
Utan redovisade källor? Utan önskan om mer verifikationer?
Sund källkritik, sunt ifrågasättande och inte blind total tro på auktoriteter är det vi försöker lära våra barn: ta reda så mycket fakta som går och bilda dig din egen uppfattning.

Om något låter fullkomligt osannolikt är det sunt att be om att få fler verifierade fakta innan man sväljer det hela rakt av. Att häckla någon eller göra sig lustig över dem av oss som är vetgiriga och vill lära och förstå mer, är ett utmärkt exempel på att man inte vill ta lärdom och motarbetar erfarenhet och vetenskapliga framsteg. Hade det bara funnits sådana individer hade vi fortfarande stampat våra jordgolv.

Om vi inte obducerar någon som dött och tar reda på hur tumören såg ut och gav symptom - kommer vi aldrig känna igen samma symtom nästa gång en tumör uppstår.
Även om det mentalt kanske känns obehagligt i det enskilda fallet att en död persons sjukhistoria eller obduktionsresultat kommer fler till del - är det enda sättet att lära mer.
Ingen lärdom kommer ur något som sopas under mattan och mörkas - eller presenteras till hälften eller osant.

Tyvärr har många troll utgett sig för att vara allt möjligt i denna tråd. Vid kontroll och solljusbelysning har de, precis som troll i sagorna, också bara exploderat i tomma intet.
De fanns aldrig överhuvudtaget och i vissa fall var de inte tjugo eller trettio stycken utan bara ett enda troll som tog på sig olika kostymer.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-09 kl. 22:39.
Citera
2019-03-09, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ingen av oss vet allt som stod i förklaringsbrevet. Bara det av polisen utvalda delar.

Japp, och vilket håll tycker du att den bevisningen lutade åt?

Lutar det åt att Oskar själv gjorde detta.?

Eller lutar det åt att det var gemensamt med målet att alla skulle dö?
Citera
2019-03-09, 22:32
Medlem
Citat:
Hahaha! Ok. Du har inside information. Och O "gjorde" ett oplanerat självmord. Och det var inte meningen?
Wow...
Du vet själv om man planerar sånt dåd i flera månader så förbereder man saker och ting. Praktiska saker för att ta livet av sig. Tänk lite
Citera
2019-03-09, 22:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du kan vända dig till mig direkt. Det FANNS och finns ingen åklagare i ärendet. Och det fortsätter jag vidhålla. Ja, jag har haft kontakt med ACA. Vi har haft bra mailkonversationer. Men hon är inte en åklagare, och det var åklagaren jag påstod inte fanns. Vilket både hon och EGW också säger.

Nej, det var inte bara du som hånade och gjorde dig lustig. Hade det vara enbart du hade jag riktat mig till dig. Det var betydligt fler.
Ja jag tycker då som nu att det var väldigt dumt gjort. Onödigt och lätt att själv kontrollera att det jag skrev var sant. A- C A existerar och har precis de arbetsuppgifter jag beskrev.
Och sa exakt det per telefon som jag också återgett.
Citera
2019-03-09, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Vaeför skrev inte Hanna in barnen i testamentet?
Citera
2019-03-09, 22:36
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Du vet själv om man planerar sånt dåd i flera månader så förbereder man saker och ting. Praktiska saker för att ta livet av sig. Tänk lite
Det gjorde dom. Du vet inte hur de tänkte. De pratade inte med dig om det. Eller... det kanske dom gjorde? Det är kanske därför du har alla svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in