Jesper Rönndahl på satir programmet Svenska nyheter har på kort tid blivit den i särklass roligaste komikern Sverige någonsin haft.
Från att varit en komiker i mängden har har börjat vifta med käfftsmällar åt alla håll...
Vänster/höger, fattig/rik, snobb/WT .. religion, politik, PK, feminism, företag etc etc....
De flesta skrattar och blir upprörda i varje program.
Den sista månaden har ju varje program blivit en snackis veckan efter....
Att sticka ut i dagens mediaflöde är verkligen ingen lätt uppgift.....
Säger bara:
- Go Jesper go.....
Dom får ju snart ha en egen avdelning bara för att hantera all kritik programmet får.
Hoppas han inte slutar som Jeremy Clarkson på BBC...men Amazon har ju och andra sidan annställt honom nu.
Öz Nöjen, Magnus Betnér och Soran Ismail (tycker fortfarande han är relevant, finns bra klipp på yt).
På andra plats har vi Nour El Refai och Marika Carlsson.
Svenska nyheter är en TV-produktion med ett helt team bakom sig.
Så att säga att en presentatören/programledaren är sveriges bästa komiker är helt felriktat. Du har helt fel kriterier.
Att du tycker en programledare för ett manusskriptat SVT-program är sveriges bästa komiker hintar om att du är väldigt obevandrad i komikervärlden och har inte har särskilt mycket data som grund för din åsikt.
edit: ser nu att du drar liknelser till Jeremy Clarkson. Clarkson blev utkastad från BBC av internpolitiska orsaker, han kallade en producent saker, det är den officiella versionen.
Här är det som sagt en TV-produktion, av SVT dessutom. Rönndahl och Svenska Nyheter teamet kan göra vad de vill så länge de inte går mot Jan Helins, eller de Jan Helin svara till's plan.
Eller om vi ska snacka om Rönndahl specifikt: Inte göra satir av folk han jobbar med som är över han i hierarkien utan deras tillåtelse, så är han safe.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2019-03-10 kl. 00:55.
Du länkar till en artikel som skrivits INNAN programmet började sändas.
Själv tycker jag nog att SVT gör detta bra. Skulle faktiskt kunna tänka mig att benämna detta som det mest neutrala nyhetsprogrammet som jag har sett här i Sverige.
Jesper bästa komikern. Japp visst det är en tråd i sektionen humor så förmodligen satir. Han blev ju häromsistens arg på Skavlan för det var för få frågor till hans fru. Han är PK så det stänker och blir över och är givetvis så långt det bara går från att vara Sveriges bästa komiker.
När jag jämför komiker är det med Craig Ferguson. Det är en rolig orädd en och inte PK. Jesper är så långt från det som det kan bli.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!