2019-03-09, 21:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ojdå.
Kan det vara att han avslutade hennes liv.
Såg till att hon dog genom att kväva henne.
Du måste skoja med mig
Nej, fullt så enkelt var det inte: Du förutsätter ju här att hon själv inte förstått att inta en dödlig dos. Med andra ord: Du underskattar grovt såväl hennes intellektuella kapacitet som hennes omdöme och framförhållning.

Ser du inga andra scenarion? - Ledtråd: Tallrikar.
Senast redigerad av letsdoit 2019-03-09 kl. 21:48. Anledning: Ledtråd...
Citera
2019-03-09, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om han nu insåg denna överhängande fara: varför skaffade han i så fall inte omedelbart hjälp för sin familj, sina älskade döttrar, av polis och/eller psykvård i stället för att låta katastrofen ske, tror du?

Det var hans brott. Han trodde han skulle kunna prata henne tillrätta. Ack så fel han hade. I ett raseriutbrott dödade han henne. Svårt att skuldbelägga honom för just det. Men visst borde han ha kört sin fru till psykakuten för inlåsning på obestämd tid. Den stackars ängeln från Lund trodde han kunde hjälpa henne själv precis som så många andra vittnat om att han hjälpt dem.
Citera
2019-03-09, 21:48
Medlem
Citat:
Jo förstår du.
Om du får tag på polisens PT, så är det så att polisen bekräftar att Hanna ville detta.
Hon har gemensamt och i samförstånd med Oskar planerat och utfört detta.
Målet var att alla skulle dö. Hanna ville dö.
Det finns olika bevis för att det är sant, och det finns tydligen digitala bevis som styrker detta.
Vart har du varit i ett år?
Har du inte sett/läst PT:n?
Rekommenderar att du gör det.

Tycker inte alls att de sk bevisen är tillräckliga. Inte alls fullständiga. Tror de flesta av oss i tråden, kanske även du, tycker att något fattas för att vi alla ska få en klarare bild av hur det hela gick till - och tro på den. Inte bara gällande morden utan kanske framförallt det som hände innan.

(Jodå, jag har läst PTn som alla andra. Har läst det mesta om fallet, men inte varit med i tråden förrän sen ca ½ år tillbaks, fast jag har läst här långt innan jag började kommentera).
Citera
2019-03-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Föräldrarna behövde väl ingen hemundervisning.... eller, vänta nu.. menar du att O, tillsammans med den väna H, fick nån sorts hemskolning ?
Var barnen tillfrågade, tror du - du som sitter på information.

BÅDA föräldrarna fick beskriva barnens situation och behov av hemundervisning samt svara på frågor.
Citera
2019-03-09, 21:55
Medlem
Citat:
Det var hans brott. Han trodde han skulle kunna prata henne tillrätta. Ack så fel han hade. I ett raseriutbrott dödade han henne. Svårt att skuldbelägga honom för just det. Men visst borde han ha kört sin fru till psykakuten för inlåsning på obestämd tid. Den stackars ängeln från Lund trodde han kunde hjälpa henne själv precis som så många andra vittnat om att han hjälpt dem.

Prata henne tillrätta? När bestämde han sig för att hennes motargument var bättre och ändrade åsikt?

Det fanns INGENTING i polisens information som handlade om Hannas psykiska ohälsa.
Citera
2019-03-09, 22:03
Bannlyst
Citat:
*Jösses!*

Så tråkigt bemötande när jag kommer med mycket plausibla teorier. Det var ju en som mördat båda flickorna, en som mördat makan och två mördare. Två mördare, en mördade makan, den andra barnen. Maken ställdes inför att hans fru strypt deras två barn till döds. När han såg de livlösa kropparna ligga där och sin fru blodig i ansiktet brast det för honom.

Hade inte du kunnat döda den som med berått mod dödat dina barn om du fann hen där med barnens klös- och rivmärken i ansiktet efter att de fina lemmarna i panik försökt dra sig ur strypgreppet? Har själv svårt att skuldbelägga någon för det även om det formellt sett är mord.
Citera
2019-03-09, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Prata henne tillrätta? När bestämde han sig för att hennes motargument var bättre och ändrade åsikt?

Det fanns INGENTING i polisens information som handlade om Hannas psykiska ohälsa.

Nä, makan var van att maken fixade allt så hon slapp ta de för henne läskiga stegen utanför hemmet, denna anonyma, fobiska och undvikande varelse.
Citera
2019-03-09, 22:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Otroligt! Satt de som en fluga på väggen då det skedde? Att "H bönat och bett att O skulle ta livet av henne" !! Helt sanslöst påstående.

Vissa här får tydligen tro precis vad de vill medans andra får ens rejäl skopa skit så fort DE tror. Man måste skilja på sak och person. Att håna och förlöjliga andra postare är enbart ynkligt.

Det är märkligt.
Samma postare som hånade och häcklade när jag la ut uppgifter om min kontakt med A-C A , som inte trodde på att A-C A överhuvudtaget fanns eller hade en roll i Bjärredstragedin, än mindre skulle haft kontakt med mig, de berättar nu helt oblygt om sina egna kontakter med den - icke existerande - A-C A.
Någon har till och med skickat och tagit emot ett tjugotal mail från denna - icke existerande - (stackars!) A-C A .
Citera
2019-03-09, 22:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är märkligt.
Samma postare som hånade och häcklade när jag la ut uppgifter om min kontakt med A-C A , som inte trodde på att A-C A överhuvudtaget fanns eller hade en roll i Bjärredstragedin, än mindre skulle haft kontakt med mig, de berättar nu helt oblygt om sina egna kontakter med den - icke existerande - A-C A.
Någon har till och med skickat och tagit emot ett tjugotal mail från denna - icke existerande - (stackars!) A-C A .
Du kan vända dig till mig direkt. Det FANNS och finns ingen åklagare i ärendet. Och det fortsätter jag vidhålla. Ja, jag har haft kontakt med ACA. Vi har haft bra mailkonversationer. Men hon är inte en åklagare, och det var åklagaren jag påstod inte fanns. Vilket både hon och EGW också säger.
Citera
2019-03-09, 22:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Så tråkigt bemötande när jag kommer med mycket plausibla teorier. Det var ju en som mördat båda flickorna, en som mördat makan och två mördare. Två mördare, en mördade makan, den andra barnen. Maken ställdes inför att hans fru strypt deras två barn till döds. När han såg de livlösa kropparna ligga där och sin fru blodig i ansiktet brast det för honom.

Hade inte du kunnat döda den som med berått mod dödat dina barn om du fann hen där med barnens klös- och rivmärken i ansiktet efter att de fina lemmarna i panik försökt dra sig ur strypgreppet? Har själv svårt att skuldbelägga någon för det även om det formellt sett är mord.
Du befinner dig just nu nära absoluta nollpunkten; saknar förmåga att sätta in den info som delgavs på PT i sitt sammanhang samt ägnar dig åt något som inte ens är jämförbart med de mest groteska konspirationsteorier: Förvanskning av verifierbar fakta.

Hur får du in det undertecknade avskedsbrevet i detta? - Testamentet?
Citera
2019-03-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, fullt så enkelt var det inte: Du förutsätter ju här att hon själv inte förstått att inta en dödlig dos. Med andra ord: Du underskattar grovt såväl hennes intellektuella kapacitet som hennes omdöme och framförhållning.

Ser du inga andra scenarion? - Ledtråd: Tallrikar.
Det här ovan var avsett för Gulligullan.
Letsdoit du har så rätt. Hade Hanna velat göra självmord så vet jag -eftersom jag har träffat henne -så skulle hon klarat av det på egen hand utmärkt.
Den dagen då dådet upptäcktes hittade poliserna nåt i köket som helt och hållet säger till mig att Oskar gick bärsärkagång . En kvinna skulle inte göra det på samma sätt. Inte Hanna. Hanna skulle klarat av att göra självmord utan problem på egen hand. Men framförallt det poliserna såg visar att detta inte var planerat under hela hösten.
Citera
2019-03-09, 22:21
Bannlyst
Citat:
Tycker inte alls att de sk bevisen är tillräckliga. Inte alls fullständiga. Tror de flesta av oss i tråden, kanske även du, tycker att något fattas för att vi alla ska få en klarare bild av hur det hela gick till - och tro på den. Inte bara gällande morden utan kanske framförallt det som hände innan.

(Jodå, jag har läst PTn som alla andra. Har läst det mesta om fallet, men inte varit med i tråden förrän sen ca ½ år tillbaks, fast jag har läst här långt innan jag började kommentera).

Ett påskrivet testamente (bevittnat) ett signerat Förklaringsbrev, ett signerat avskedsbrev och digital bevisning som styrker deras beslut. Det är tydlig bevisning.

Polisen är väldigt nöjda med det, men sen om du och några fler inte anser det tillräckligt är inte så mycket att göra åt.

Sannolikheten att det srämmer är mycket större än att det inte srämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in