2019-03-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Eh... skolan var alltså snabb och professionell när allt var försent. Ptja... bättre sent än aldrig. Skolan kanske var förberedd ? Vad tror du - som har erfarenhet ?

Att detta skulle hända fanns aldrig på kartan alls. Överhuvudtaget.

MEN skolans agerande var föredömligt.
Citera
2019-03-09, 21:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att detta skulle hända fanns aldrig på kartan alls. Överhuvudtaget.

MEN skolans agerande var föredömligt.

Det stämmer nog - det du ger uttryck för. Skolan begrep aldrig att flickorna var i fara. De lyssnade på akademikern, den store O. Han fick vad han ville. Vad; kunde väl fattas familjen, med en sån ängel till pappa ?
Citera
2019-03-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det stämmer nog - det du ger uttryck för. Skolan begrep aldrig att flickorna var i fara. De lyssnade på akademikern, den store O. Han fick vad han ville. Vad; kunde väl fattas familjen, med en sån ängel till pappa ?

Vid beslut om hemundervisning var BÅDA föräldrarna närvarande.

EDIT. Rent generellt vid självmord eller familicide är det svårt att förutse i förväg. För någon.
Senast redigerad av Remark 2019-03-09 kl. 21:17.
Citera
2019-03-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Men mallen är annorlunda för dig Missan. Konstigt nog eftersom du kände familjen och kom Moa nära. Mig veterligen är du den enda i tråden och du borde då utses till drottningen.
Tråden bjuder på mkt intressant. Framförallt på hur annorlunda dessa föräldrar ses för deras sociala status. Hade vi haft att göra med en invandrarfamilj boendes i orten så hade rassarna jublat och skrivit tusentals inlägg.
Jag uppfattar dig som en känslig och konstnärlig person och tror att du med dina egenskaper kom Moa nära. Det är slående hur du ifrågasätts när du säger dig veta. Det grundar du på uppfattningar du har och fått och du litar på din intuition. Däremot när andra postare fastslår att barnen var mkt sjuka i sin me så har vi ju egentligen bara intygen som polisen har fastslagit att dom verkligen fanns. Vi vet inte något om vilka undersökningar som lett fram till dessa diagnoser. Det ska finnas någon skånsk läkare är allt vi vet. Det väcker för mig bara tusen frågor. Polisen ställer inga diagnoser. Dom har ingen anledning att ifrågasätta intygen. Antar jag. Så nej. Vi bedöms inte efter samma mallar i denna tråd. På det sättet speglar händelserna i bjärred denna tråds utveckling. Vi har olika klasser här helt enkelt.
Oavsett. Den enda här som har mött Oskar, Hanna, Agnes och Moa det är du Missan.
Det kan ingen ta ifrån dig och för mig och många andra är det du har att berätta värdefullt.
Du vet jag skriver här för att Moa och Agnes inte skall glömmas. Jag vill också veta vad som hände i familjen. En familj som hade kunnat leva helt annorlunda. Det var nåt i den familjen som jag tyckte om. Kanske Oskars och min bakgrund är lika fast då kände jag inte till hans bakgrund. Jag uppfattade familjen som snäll. Och Moa extremt konstnärlig. Jag gillade familjen. Jag tog det väldigt hårt.
Jag vill berätta en liten sak.
Jag brukar aldrig använda utropningstecken när jag skriver i barnens noter. Moa la märke till det och undrade. Jag skriver aldrig ” spela hit !”. El nåt sånt. Jag förklarade för henne att jag inte vill beordra nån nåt . Att jag uppfattar ! Tecken som beordra. Det tyckte Moa att det var kul. Hon berättade det för sin pappa trots att han var i rummet. Moa la märke till så mycket.
Citera
2019-03-09, 21:14
Medlem
Citat:

EDIT. Rent generellt vid självmord eller familicide är det svårt att förutse i förväg. För någon.
Citera
2019-03-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Tack

Tycker inte alls att O ser glad ut på bilderna. Visserligen ler han på den ena bilden, men inget annat i hans ansikte tyder på att han skulle vara glad. Tvärtom! Inte konstigt heller, eftersom han och H (?) redan då hade bestämt sig för att mörda barnen och ta sina egna liv.
Citera
2019-03-09, 21:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Föräldrarna behövde väl ingen hemundervisning.... eller, vänta nu.. menar du att O, tillsammans med den väna H, fick nån sorts hemskolning ?
Var barnen tillfrågade, tror du - du som sitter på information.
Citera
2019-03-09, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du förnekar fakta och fyller ut med vad du kallar konspirationsteorier!
Mer än var 10:e polisutredning hos Malmöpolisen fick göras om 2016. De höll inte för åtal. Det berodde inte på avsiktligt slarv utan på att polisen var extremt underbemannad. Du måste, verkligen, ta ditt förnuft tillfånga och inse att det inte finns någonting som är 100%.
Hur var det nu, hur lång tid tog det att sätta en ME-diagnos på barn?

Nej, inget är 100%-igt. Det betyder inte att man behöver skita i allt och ta bottenskrapets teorier och göra dem till sanningar - du vet teorierna som snarast närmar sig nollpunkten på procentskalan.
Citera
2019-03-09, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker inte alls att O ser glad ut på bilderna. Visserligen ler han på den ena bilden, men inget annat i hans ansikte tyder på att han skulle vara glad. Tvärtom! Inte konstigt heller, eftersom han och H (?) redan då hade bestämt sig för att mörda barnen och ta sina egna liv.

Jag tycker också han ser ledsen ut, som om han varit tvungen att inse att han har en fru som står i färd att döda hand barn och ack så rätt han fick.

Han fick dock sin hämnd när han ströp den som kallblodigt mördat hans barn. Det är svårt att förberå honom för det. Han älskade sina döttrar, gick ner i tjänst för att möta dem, dedikerade böcker till deras ära i kärlekens namn. Jag hade sannolikt själv kunnat döda den som mördat mina barn om jag träffade på den vid fel tillfälle. Vila i frid, Ängeln från Lund!
Citera
2019-03-09, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Avsluta exakt vad?

Ojdå.
Kan det vara att han avslutade hennes liv.
Såg till att hon dog genom att kväva henne.
Du måste skoja med mig
Citera
2019-03-09, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Otroligt! Hur kan du veta det där?

Jo förstår du.
Om du får tag på polisens PT, så är det så att polisen bekräftar att Hanna ville detta.
Hon har gemensamt och i samförstånd med Oskar planerat och utfört detta.
Målet var att alla skulle dö. Hanna ville dö.
Det finns olika bevis för att det är sant, och det finns tydligen digitala bevis som styrker detta.
Vart har du varit i ett år?
Har du inte sett/läst PT:n?
Rekommenderar att du gör det.
Citera
2019-03-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag tycker också han ser ledsen ut, som om han varit tvungen att inse att han har en fru som står i färd att döda hand barn och ack så rätt han fick.

Han fick dock sin hämnd när han ströp den som kallblodigt mördat hans barn. Det är svårt att förberå honom för det. Han älskade sina döttrar, gick ner i tjänst för att möta dem, dedikerade böcker till deras ära i kärlekens namn. Jag hade sannolikt själv kunnat döda den som mördat mina barn om jag träffade på den vid fel tillfälle. Vila i frid, Ängeln från Lund!

Om han nu insåg denna överhängande fara: varför skaffade han i så fall inte omedelbart hjälp för sin familj, sina älskade döttrar, av polis och/eller psykvård i stället för att låta katastrofen ske, tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in